![]() |
|
![]() |
#181 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er det noen som har erfaring med å søke om visum til Kina tidligere enn tre måneder før avreise? Jeg leser på nettsidene til ambassaden at man råder søkere til å ikke søke om visum tidligere enn tre måneder før avreise, men godtar de allikevel søknader før den tid?
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#183 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Visumet har startdato(issue date) når visumet er utstedt. Det har også en "Enter before" dato som er siste dag du kan ankomme landet på. Denne er normalt satt til 90 dager etter startdato (issue date). Du kan bli i landet utover "enter before" datoen så lenge du holder deg innenfor det antall dager du har visum for, men du kan ikke dra ut og så inn igjen etter denne datoen (dersom du har dual eller multiple visum).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Det ser ut som om Kina nå ikke gir visum til folk som har vært innom Tyrkia. Vet ikke om det også gjelder vanlige turistvisum da de enda ikke har noen publisert policy her.
http://www.aftenposten.no/reise/Fikk...m-808758_1.snd
![]() |
#187 |
Newcomer
|
![]()
Med en tur til Beijing på programmet i oktober og med et pass som viser to turer til Tyrkia, har jeg ikke akkurat store forhåpninger for innvilget visum, etter å ha lest dette.
Hotell er ennå ikke booket, så får å minimalisere cash-flow'n ut av vinduet her, så bestiller jeg det billigste som er å oppdrive for ei natt, slik at det kravet hvert fall er dekket opp, så får vi se hva som skjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Om du ikke har vært innom Tyrkia de siste 12 mnd. vil det antagelig øke muligheten for å få visum selv om det selvsagt hadde vært bedre å heller ikke ha stempel i passet. Jaja, det blir stadig vanskeligere å reise.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 28-08-2016 at 00:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() En annen ny regel (som jeg heller ikke klarer å finne igjen på ambassadens nettsider), er at man må ha med forrige pass om nåværende pass er utstedt etter 1. januar 2016. Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kina har jo en tendens til å innføre nye og rare regler. Hva om man har blitt frastjålet passet?
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Jeg bruker referere til og legge ved en egen liste.
![]() |
#192 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Newcomer
|
![]()
Tok en kjapp telefon til Visumservice, som informerte om at slik situasjonen er pt, så er det ikke vits i å søke visum om man har tyrkisk stempel i passet.
Da er det bare å legge søknaden på vent, satser på at dette endrer seg før jeg skal dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Flysitter
|
![]()
Lurer på hvordan Turkish Airlines sine ruter til Beijing og Shanghai går om dagen da det er så rigide regler
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det gjelder muligens kun for norske pass? Jeg finner ikke andre land som skriver om det. Høres usannsynlig ut, men med Kinas forhold til Norge er det ikke helt utenkelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Sa de noe om dette var for stempel for det siste året? Om man også må legge ved forrige pass kan det jo bety at de sjekker opp til 10 års historikk.
![]() |
#198 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Det er også min strategi. For de landene som ber om slike lister ville jeg ikke funnet på å kun liste opp de landene som de muligens kunne synes var tvilsomme. La dem heller drukne i Sverige, Danmark og slikt.
![]() |
#199 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
De hadde ikke fått bekreftet at det som er årsaken, men fellesen for alle som hadde fått avslag var at det var tyrkisk stempel i passet. Et tips som går igjen er å melde passet sitt som tapt hos politiet og dermed få et nytt et. Men, da må du sende brev direkte til den kinesiske ambassade og forklare deg. Og er det elektronisk registering hos tyrkerne å, så er du vel like langt. Ser at Visumservice har lagt ut samme info på sine danske sider, men at i Danmark trådte regelen i kraft 15 august og ikke 22 august som de informerer om på sine norske sider. Dermed konkluderer jeg med, at dette ikke bare gjelder nordmenn. Vurderer å endre billettene våre til USA og bare å svelge gebyret SAS skal ha. Må vel handle raskt da, siden kampanjen utgår om kort tid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ifølge vår kilde i Kina skal det normaliseres etter 15. september. G20-møtet skal være hovedgrunnen - uten at jeg helt skjønner sammenhengen.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Om navn på billett og/eller pass (hovedtråd) | MissMe | Reiseforum | 159 | 16-11-2024 18:35 |
Visum/passregler hovedtråd (del 1) | Concorde | Reiseforum | 353 | 29-09-2014 07:55 |
Nepal, pass, visum. | Eirik | Reiseforum | 5 | 12-10-2011 23:24 |