![]() |
|
![]() |
#61 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
500 høres mulig ut, men jeg blir overrasket om tallet er vesentlig høyere. Jeg synes 500 også høres mye ut, men det er ikke helt umulig. Det er like over 50 ansatte i driftsselskapet, Airport Retail har i snitt 20-30 ansatte per flyplass. Sikkerhet kanskje noe tilsvarende. Servering, kiosk osv kanskje 60-70 personer til. Det er sikkert en del eksterne som er helt avhengige av flyplassen (parkeringsvakter, bussjåfører), og om det er 50 personer til, så burde det jobbe et sted rundt 200 personer i handling, om jeg ikke har oversett noe. Det er helt sikkert personer som jobber på flyplassen som ikke mister jobben også, slik som politi og toll. Så kan man jo vurdere om de Ryanair-"ansatte" skal regnes med i de som mister jobben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Du mangler endel tjenester, Brann og Redningstjeneste er vel sivil ?, ATC og Taarn tjenester, noen spruter av og til Deicing, det blir nok broeytet paa Rygge ogsaa og alle disse har minst 3 skift saa 500 er nok realistisk Tillegg - jeg tok en rask sammenligning med med min tidligere naerflyplass - Bellingham som har 4 flyselskap -1.140000 passasjerer i aaret, tilsvarende aapningstider faerre serveringstilbud enn Rygge (null TaxFree) de har 575 ansatte - saa 500 ansatte med 1.5 millioner passasjerer hoeres riktig ut.
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 27-05-2016 at 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hadde vært interessant med antall årsverk i regnestykkene
![]() |
#65 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har Ryanair sagt spesifikt at de ikke vil fly de rutene som nå betjenes med Ryggebase-fly, da? Jeg mener å ha lest at de ville avvikle Rygge som base men fortsette å fly inn til Rygge fra andre baser - og da kan de jo bare snu turene som nå går med RYG-basefly til andre baser og opprettholde mesteparten av rutene hvis de tjener nok til at de er verdt å beholde. Og da burde ikke trafikken gå så voldsomt ned...
Kanskje Orkla og Thon er drittlei hele Ryanair og velger å stenge RYG en periode for å bli kvitt selskapet, for deretter å åpne RYG på nytt med kun andre selskaper. Norwegian kan jo fly fra alle sine EU-baser til RYG og bidra med 10 ruter bare der, minst. Jeg personlig tror ikke Rygge blir lagt ned for godt. Og magefølelsen min har vært riktig mange ganger i det siste innen flere felt, deriblant luftfart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Newcomer
|
![]()
Kanskje jeg husker feil, men var det ikke slikt at ryanair fikk "spesial priser" på rygge til å starte opp der?
Minnes å huske at de av en eller annen grunn fikk billigere "flyplass avgift" der for å etablere seg, noe som ikke falt i god jord hos konkurent(ene) på rygge? Klarer ikke finne noe nyhetsartikkel om det bortsett fra http://travelnews.no/nytt-om-navn/th...ponse-ryanair/ Om så skulle være tilfelle, kanskje rygge ledelsen malte seg selv inn i et hjørne til slutt med ryanair? Hvordan skulle norwegian/sas/whatever kunne konkurere om ryanair fikk bedre priser der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Spørsmålet er hvor lett det er og få til dette? Det er jo enkelte ting som tyder på at flyselskapene ikke akkurat flokker seg til Rygge Selv om man skal være forsiktig sammenligne, så det Rygge aldri fikk til og som markedet ikke klarte etterspørre var innenriks og noen ruter til andre hubber (CPH/AMS). Da ville man hatt flere ben og stå på og ikke bare bli en ren lavprisflyplass |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Ryanair hadde en eksklusiv avtale med Rygge flyplass om å selge taxfree varer. Norwegian fikk ikke lov til å selge dette ombord i flyene på avganger til og fra Rygge. Dette er sikkert bare ett eksempel på at RSL har gjort seg for avhengig av en enkelt aktør.
![]() |
![]() |
#69 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Når Pål Tandberg sier at det ikke er andre selskaper som ønsker å fly fra rygge og alt er regjeringen sin feil. De ansatte er vel både offere for politisk strategi fra Ryanair, og elendig forretnings plan av RSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Newcomer
|
![]()
http://www.nettavisen.no/na24/parat-...423229076.html
Quote:
Begynte å bli litt forvirrende for Olav Nordmann når RyanAir plutselig var de som kjempet for norske arbeidsplasser når de advarte mot flyplassavgift ![]() Last edited by gustavf; 30-05-2016 at 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå sier Finanskomitéleder Hans Olav Syversen (KrF) at:
Quote:
Nå klarer jeg ikke helt å se for meg at dette kan komme til å skje, og at en privat flyplass skal avlaste en statlig inntektskilde men dette ville gjort det hele komplett (idioti). Men noen ganger blir en dessverre ikke overrasket over hva enkelte politikere foreslår. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, er det snakk om avlastnng for ENGM bør man heller høre med Eggemoen kanskje? Tenk hva "1000 arbeidsplasser" kunne betydd for Hønefoss-området
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Upgrade me....
|
![]()
De forstår nok. Men "drivkraften" er å gjøre seg valgbar for oss naut som faktisk stemmer.... Da slenger man ut av seg div viss vass
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Norwegian trakk seg fordi de ikke fikk samme betingelsene, men kilden til dette ser ut til å være kun i fra papirutgaven til Dagens Næringsliv fra 27.07.2010.
![]() |
#75 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
De er desperate ... Løsningen er å belaste skattebetalerne ...
Quote:
(Kan leses hvis du ikke har vært der før i uka) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg håper og tror ikke staten er så bak mål, at de tar over en flyplass hvor ingen flyselskap er interesserte i å fly.
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette er jo klassisk røyklegging, Gjør ryanair til skurken, kom med masse tullete forslag. og en to tre så er flyplassen borte og de ansatte glemt.
Siden man først bygger ut gardermoen og frigjør det fæle gateområdet hvor det er langt å gå, har man masse av plass til lavprisselskaper. Og da passer det fint at Rygge legges ned slik at trafikk kan rutes via den oppgraderte gardermoen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sånn egentlig med ferdigstilling av T2 på gardermoen kunne det ikke passet bedre at Rygge legges ned.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]()
Mye flyplasser på lite område.
Hvorfor ikke satse på kortbane tilbringertjeneste by air. Enten med fixed eller rotary, kan bli mange jobber det og! http://www.norskeflyplasser.no/public.aspx?pageid=61870 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DAT klare for Moss Lufthavn Rygge | Glenn | Flyforum | 94 | 29-04-2012 21:05 |
Moss Lufthavn - Rygge - 22. august | AggTouchdown | Bilder & foto | 7 | 23-08-2011 13:41 |
Moss lufthavn Rygge | sarpingen87 | Flyforum | 5 | 09-10-2009 00:30 |
Moss lufthavn, Rygge | TG923 | Flyforum | 15 | 10-08-2007 15:36 |
Flygninger fra Moss Lufthavn Rygge? | xact | Reiseforum | 1 | 28-04-2007 16:21 |