22-05-2016, 21:55
|
#10
|
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Posts: 191
|
Re: United med nye 787-ruter fra SFO
Quote:
Originally Posted by Dag Johnsen
Heisan!
Ser dere paa Great Circle Mapper http://www.gcmap.com/mapui?P=SFO-SIN&DU=nm&SU=mph vil dere se at SFO- SIN gaar langt nord i stillehavet, slik de fleste rutene til asia gaar. Den viser ogsaa en distance paa 7,339 nm, men skulle jeg gjette vil nok turen den veien bli litt lengre, da du maa enda lengre nord for aa komme unna jet stroemmen. I alle fall saa har en B787-9 med "typisk" seating en rekkevidde paa noe over 7,600 nm, saa det skulle ikke vaere noe problem.
triple seven,
Det blir litt forenklet aa si "fullastet" da dette kan bety forskjellige ting. Er det med takne paa pax og baggasje, kan man si at fullated betyr alle seter okkupert med den LOPA du har, inkludert baggasje. Vil du laste opp med ekstra frakt opp til MGTOW kan dette gaa paa bekostning av fuel load og da blir selvfoelgelig rekkevidden mindre. Vil du fylle tankene til max volum for flytid vil dette gi deg mindre payload om du er MGTOW begrenset. Den virkelige range performance informasjonen finner du i "payload-range" tabellen, der den vil vise deg hvor mye nyttelast du kan ta over en distance.
Turene tilbake fra asia er aldri noe problem, da du har en utrolig sterk jet stream.
Dag
|
Takk for info Dag!
|
|
|