![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Å betale landingsavgift i Ghana er heller ingen spøk. Først måtte jeg ut med et par kortstokker til han som kjørte meg til tårnet med bagasjetrekker. Så måtte det overleveres både kulepenner, kortstokker og et par flymodeller til avgiftssjefen og hans sjef og det fantes selvfølgelig heller ikke vekslepenger. Nå hadde jeg mest 20-dollarsedler, så det var ingen krise, men at avgiften var 1 dollar over tindt tall tydet på at de hadde hatt utlendinger på besøk før ..
![]() I Monrovia var det ingen problemer, de kom til og med til flyet, men siden de var under FN-administrasjon var det kanskje litt strengere .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Tilbake til Sirra Leone, og den artigste og mest kreative historien om bestikkelser derfra:
Det var like etter Japan var rammet av en tsunami, som bl.a. ødela Fukushima kjernekraftverk. Sierra Leone skulle feire 50 år som selvstendig nasjon, og alle skulle ordne opp litt utenfor sine hjem, og så også hotellet der jeg har pleid å bo. De bygde en mur mellom stranda og gresset, som bade så bra ut var praktisk. Men så kom en kar fra myndighetene på inspeksjon. Den nybygde muren måtte rives umiddelbart. "dersom en stor bølge skyller inn over stranda, vil den treffe muren og gå i retur over til Argentina. Der vil det bli tsunami, og Sierra Leone vil bli holdt ansvarlig for kostnader med å bygge opp landet igjen. Muren må bort. Men.... det er klart at dere kan slippe å rive dersom....." Her er muren, på Lumley Beach: For å komme litt on topic igjen, så var jeg i noen timer på flyplassen i Brussel både på utreise og hjemreise. Det føles litt rart akkurat nå.
Life is Brutale Last edited by imm; 23-03-2016 at 19:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Brussels Airline - Sierra Leone | imm | Småprat | 3 | 01-10-2016 22:02 |
My Home - barnehjem i Sierra Leone | imm | Småprat | 2 | 15-12-2013 13:15 |
Freetown - Sierra Leone | imm | TripReports | 37 | 27-11-2012 16:51 |