![]() |
|
![]() |
#41 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis man har transfer Non-Schengen - Non-Schengen på AMS, må en da gjennom passkontroll og ny sikkerhetskontroll?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ikke annet enn det som skjer ved gate.
![]() |
#44 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Gate sikkerhetskontroll uansett på Schiphol dessverre. Noe de nå heldigvis driver å bygger om og skal fjerne.
![]() |
#45 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei!
Flyr OSL-AMS-HKG imorgen, men i AMS skal jeg bytte fra KLM, til Cathay Pacific. Har kun 2 timer på meg. Vil baggasjen sendes videre, eller må jeg plukke denne opp og sjekke inn på nytt? Er 2 timer litt knapt? Jeg skal fly C klasse, det vil jo hjelpe litt mtp på fasttrack osv.. Håper på svar fra dere som vet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Mener bestemt de samarbeider. En eller to billetter?
To timer holder åkke som i C. Bremsen kan være passkontroll.
![]() |
#47 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Svar fra chat på FB. Du er innafor hvis du har en billett:
Hong Kong er en fantastisk destinasjon. Hvis reisen din omfatter en transfer, vil den innsjekkede bagasjen din vanligvis bli sendt til ditt endelige reisemål. Gjenparten til bagasjelappen som du får når du leverer bagasjen, angir alltid det endelige reisemålet for bagasjen. Under transfer trenger du bare hente bagasjen din, og sjekke din inn igjen for videreforbindelsen din hvis: - Du har kjøpt 2 eller flere billetter fra forskjellige flyselskaper som har ulike vilkår. - Du har en transfer fra en KLM-flyvning til en innenriksflyvning (for eksempel i USA). - Du ankommer på én flyplass, og videreforbindelsen din har avgang fra en annen flyplass. - Varigheten på transfer er mer enn 12 timer, eller den neste flyvningen har avgang neste dag. Ved transfer på Amsterdam Lufthavn Schiphol eller Paris-Charles de Gaulle, kan du be om å få bagasjen din sendt til ditt endelige reisemål. For mer informasjon, vennligst besøk følgende link: http://klmf.ly/1neQFB9.
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid Last edited by Bergern; 15-04-2015 at 21:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Takk for svar! Jeg har booket reisen igjennom reisebyrå tripsta. Har altså en en bookingref. om man kan kalle dette "en" billett er jeg jaggu ikke sikker på? Klm er vel skyteam, og cathay er oneworld. Om de har noe samarbeid utover det aner jeg ikke. Er ikke verre enn at jeg spør i skranken. hvis det så skulle være at jeg må sjekke inn baggasjen på nytt burde vel 2t være tilstrekkelig... Har dem ikke fått ny genial passkontroll på schipol hvor du kan bruke chipen i passet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Joda. Det har de.
![]() |
#50 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
KL og CX har interlineavtale. Ingen problem med bagasjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Spotting i Amsterdam: ---> http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=94341
![]() |
#54 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Newcomer
|
![]()
Noen som har erfaring med kort transfertid på Schipol?
Jeg har 55 minutter på å rekke neste flight om flyet fra Norge lander på schedule på Schipol. Det er innenfor Schengen jeg skal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
No problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Sjekk gate med en gang. Det kan fort spare deg en lang spasertur.
![]() |
![]() |
#58 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Har ikke vært på AMS på hundre år, men schengen-delen holder vel fortsatt til i gate A, B og delvis C innbiller jeg meg. Takk for tips ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Har bare vert der i løpet av siste 10 årene, schengenområdet i dag er B, C og D59(?) og oppover
![]() |
#60 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ligger i Lounge 1 rett før passkontroll og inngang til non-schengen. D-gatene innen Schengen er opp trappa som også fører opp til KLM-loungen.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Transfer og annet om flyplassen i Bangkok | Fredrik KH | Reiseforum | 86 | 25-06-2024 18:04 |
Transfer i Dubai (og annet om flyplassen) | ValdaIsaksson | Reiseforum | 29 | 11-10-2023 08:19 |
Til/fra/transfer i Hong Kong (flyplassen) | Fnate | Reiseforum | 30 | 19-02-2020 11:09 |
Transit i Nairobi og annet om flyplassen | robertaas | Reiseforum | 12 | 27-01-2020 22:59 |
Om flyplassen, transfer m.v. i Chicago | onkelskrue | Reiseforum | 72 | 04-03-2019 17:13 |