![]() |
|
![]() |
#141 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Overbookinger kan jo oppstå ved at de "blir nødt" til å sette inn et mindre fly enn planlagt.
(Uten å påstå at det er tilfelle her) Har selv opplevd å sjekke inn på en -800 og at det sto en -600 i gaten, hvorpå folk måtte stå igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Eg må berre få presisera at det er utelukkandes denne uttalelsen frå SAS eg heng meg opp i her, og vil synsa litt rundt.. Som andre har vore inne på, så har eg ikkje sånn enormt sympati for familien som hadde ein flight som var alt for tett innpå eit viktig arrangement. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg er imidlertid enig i at det er knapt med tid, og det er selvsagt helt opplagt at de ikke har gledet seg til denne kampen i ett år siden (som korrekt påpekt) terminlistene ble klare i midten/slutten av juni i år. ![]() Det jeg synes er interessant, og som har vært diskutert her tidligere, er at man har som regel at jo billigere billett dess mer sannsynlig at det er du som står igjen når flighten går overbooket. Dette markedsføres selvsagt ikke så hardt fra SAS, så her har kunder på LCC'er en fordel når de kjøper billige billetter (for de overbooker etter sigende ikke)... ![]() Billig med SAS kan mao bli kjipt om man ender opp i en tilsvarende situasjon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Det er kjipt med overbooking. Nå ble jeg nettopp offer sjæl, for et hotell som kansellerte min forhåndsbetalte booking - mest sannsynlig fordi de oppdaget at de kunne selge den dyrere til noen andre. Kompensasjon 0,- og ekstraregning på 10.000,- kroner for min del, da det er en stor konferanse. Det suger.
Det sugde sikkert for disse også, selv om man må kunne si at de planla bra dårlig. Men så lenge man får en kompensasjon, slik man gjør i Europa føler jeg ikke at SAS overdriver sin praksis med overbooking. Men som kunde liker jeg prinsipielt ikke konseptet med å selge flere seter enn hva man har. Det er noe grunnleggende feil med det, og det burde blø kraftig når man dummer seg ut.
![]() |
#146 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Jeg mener altså at der flyselskapene driver med til en viss grad er greit, mens det hotellet ditt gjorde er et par hakk verre. Synes også det var rimelig håpløs planlegging av familien. Skulle selv se et show i New York en gang, og planla først samme dag som jeg skulle ankomme byen, men ombestemte meg og tok det et par dager senere, og lurt var det for jeg ble rimelig greit forsinket takket være en thunderstorm i Chicagoområdet. Selv om disse ble rammet av overbooking, så kunne det vært minst hundre andre grunner til at de evt. ikke hadde rukket kampen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det kommer jo helt an på hvordan du ser det. Dette rammer i alle tilfeller en uskyldig 3dj. part.
![]() |
#148 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
* I den ene kategorien må kunden betale enten har flyr eller ikke. Kunden betaler uansett, og selskapet er garantert inntekt. * I den andre kategorien får kunden lov til å kansellere. Han har i utgangspunktet betalt en del ekstra for dette privilegiet; samme reise uten denne fleksibiliteten koster mindre. Kunde oppfyller altså alltid sin del av avtalen. Selskapet, derimot, vil i noen tilfeller ikke klare å oppfylle sin del. Det er en risiko de selv har valgt å ta, og handler ikke om at kundene svikter. Det er det bare selskapet som gjør. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Godt poeng. I tillegg er det vel ikke slik at det er noen av kundene som ikke overholder avtalen. Det er i henhold til avtalen lov å ikke benytte seg av en flex billett. Det man kanskje kan si er at flyselskapet ikke overholder sin del av avtalen for de som får denied boarding, noe som vel er grunnen til at dette utløser en kompensasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Uansett i denne sitasjonen å gamble på at man får gå av flyet 09:20 på LHR er optimistisk, det går jo fort tid både i holding og taxing på LHR. Når de i tillegg har sjekket inn bagasje så er det jo neppe noe som hadde gått, selv om den gråtkvalte moren sier de "beregnet god margin". Helt enig at det er dust å bli rammet av overbooking, om man blir pælmet av, men i dette tilfelle synes jeg det er håpløst å gå til avisen - dette kunne røket like godt ved slot-restriksjoner el.l.
![]() |
![]() |
#151 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Den vanlige reisende vil ikke kunne se det på noen måte som jeg vet om. Den beste "indikasjonen" vil i så fall være om flyet står som "utsolgt" på flyselskapets nettside, eller om flyvningen ikke blir funnet av diverse søkemotorer som ser etter priser. Men skal du vite helt sikkert behøves tillgang fra "innsiden"...
![]() |
#153 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Lucky på One Mile at the time er jo en av dem. Han ble da også til slutt "bannet" av United for dette.
![]() |
![]() |
#154 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Legg til en halvtime for bagasje og man kunne fortsatt rukket kampen.
![]() Men vi vet jo alle at de ikke hadde gledet seg i ett år eller at turen var kjøpt med denne kampen som formål (hvis nå de ikke er veldig godt connected med britisk FA...). Last edited by TOS; 07-10-2015 at 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Flyklapper
|
![]()
Tenk om kampen hadde blitt flyttet til fredag eller mandag ..... TV-kampene flyttes jo ikke før en 2-3 måneder før kampstart ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Men det er jo selvsagt ikke like morsomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vem vet hur de hade tänkt? Jag såg något om taxi för 1500 kr. De kanske hade tänkt åka taxi till hotell, lämna bagage och fortsätta till White Hart Lane? Inte omöjligt..
Oavsett vilket så är det oerhört frustrerande att bli nekad ombordstigning. Tänk er att någon av de som gjorde mileage runs till Spanien häromåret hade blivit nekad ombordstigning i Spanien på returen på grund av överbokning... "Ja men det borde han ju ha räknat med" eller "Bara 45 minuter det kan ju inte vara seriöst tänkt " hade man kunnat säga med samma logik som en del använder här. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Det var egentlig ikke det viktigste i mitt innlegg dog, som gikk mer på tendensen til latterliggjøring av en familie som faktisk fikk planene sine ødelagt av ting de overhodet ikke kunne forutse eller gjøre noe med. Det syntes jeg faktisk var ganske kjipt å lese. Her var ikke du den verste på noe område, men svaret mitt kom nå engang nå, når jeg hadde lest tråden (svaret til Kjersti på forrige side derimot f.eks. var helt svart (som i fargen)). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Overbooket flyet med 21 personer - Sommertrafikk SAS | Hickok | Flyforum | 29 | 02-07-2016 14:15 |
Overbooket på PIA: Sett deg på do | Someone | Småprat | 14 | 28-02-2012 08:56 |
SAS og passsasjerhandtering (splitta frå SAS-fly sneia borti anna fly) | RYKogREIS | Småprat | 25 | 20-09-2011 09:51 |
Overbooket fly med 31 ledige plasser | SBT | Reiseforum | 2 | 15-07-2011 10:38 |
rebbok til tidligere fly hvis overbooket | karsten | Flyforum | 2 | 13-11-2007 02:04 |