![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Prøver SAS nå å kopiere Ryanair og MoL ved å sende opp en masse "prøveballonger" for å logge reaksjoner og få gratis PR i media?
Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
FlyKirurg
|
![]()
Tviler jeg på. SAS gjør ikke annet enn å tape ansikt i en slik sak. Hadde MOL gjort det samme så hadde det vel blitt noen reaksjoner, men til syvende og sist hadde det ikke gjort noe forskjell på dem. Kundene vet hva Ryanair er, og hva de kan finne på. Det er jo det som gjør dem så billig.
![]() |
#63 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Helt latterlig at informasjonssjef sier det hele beror på en "misforståelse". Bør jo kunne være såpass ærlig å si at pga sterk kritikk har SAS skiftet mening og nå heller bestiller nye hjertestartere...
Uansett well done det blir gjort ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Flyklapper
|
![]()
Nå har det i rettferdighetens navn stått hele tiden at de gamle hjertestarterene skulle erstattes av en ny 'helsepakke' - og denne inneholder den nye modellen - og mer .. Ettersom alt utstyr ombord må sertifiseres hos myndighetene, er det ikke bare å snu på helen og endre innhold på 1-2-3 heller .. dette innholdet har nok vært klart en stund.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg var så heldig å se hva som var skrevet i pressemeldingen i dag.
Og ja, hele denne sagaen beror på en misforståelse. og ikke minst klønete arbeid fra en presseavdeling. Uklare svare etc. Og iveren etter en historie i media. Jeg står for og mener det jeg har sagt tidligere i tråden, og er glad for at det fortsatt blir startere om bord. Ny helsepakke vil inneholde nytt oksygen utstyr, hjertestarter og en del annet materiell som i dag ikke finnes om bord på kortruter. Beredskapen totalt sett blir betydelig bedre med dette. Heldigvis. skjønner ikke hvorfor presseavdelingen ikke kunne sagt dette skikkelig med en gang, nå ble noe meget positivt veldig negativt, igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dessverre ble det ekstra mange selvmål for SAS her i denne tråden. Det var ikke bare pressetalspersoner/pressemelding som bidro til det, men ukritiske fans av SAS. Det er ikke alltid alt er positivt, og å være lojal er også å våge det å si fra når noe riktig galt er i ferd med å skje. Det hadde heller ikke skadet å innrømme at en tok feil av selskapet.
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Stemmer nok det, ja (at de fjernet hjertestarterne):
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=124543
![]() |
#69 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De fjernet de i fjor for å spare vekt, men siden en omkom ombord så kommer de nå tilbake? Desverre litt for likt hvordan store selskaper agerer rundt om i væla.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Flyklapper
|
![]()
Hvis man leser linken, vil man se at SAS holder på å oppgradere helsepakkene ombord. Det er heller ikke bare å 'hive dette ombord'. Dette må sertifiseres og godkjennes av myndighetene. Slikt tar tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Igjen er forsvarerne av SAS ute. Godkjennelsen av en hjertestarter skal ikke ta 18 måneder. Her har det rett og slett vært sendrektighet i bolaget og det kostet minst en passasjer livet (vi vet ikke om det er flere tilfeller).
![]() |
#72 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Hvordan vet du at det kostet ham livet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Flyklapper
|
![]()
Minner om at det ikke er noe krav å ha hjertestarter ombord. Å komme med en slik påstand når ingen forskrifter er brutt, er rimelig drøyt - uansett hvem det gjelder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er litt spesiellt at Johansen sier til VG 4 April 2014 at SAS skal få på plass nye hjertestartere fortløpende når flyene skal inn på vedlikehold.
Flyene har vert på vedlikehold ørten ganger siden den gang... SAS har nok "godkjennelse" for hjertestarter allerede om så er nødvendig. Jeg skal ikke påstå det er forsømmelse, men det er skuffende at dette har tatt så lang tid. Denne tråden burde vert slått sammen med http://forum.flyprat.no/showthread.p...=Hjertestarter |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er nok SAS som må bevise at deres passasjer hadde "flat line" og eneste mulighet for det er med slik hjertestarter. Jeg står ved min konklusjon fra april i fjor http://forum.flyprat.no/showpost.php...7&postcount=66.
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Det er en tragisk sak, og selv om dette med hjertestartere har värt avgjort lenge internt (at de skal ombord) har prosessen värt lang. Det er mange tilbydere, mange utgaver av produkter, og mange avveielser som skal taes. Men slik du ressonerer så regner jeg med at du anser crewet som jobbet ombord den dagen inkompetente i forhold til förstehjelp, og naturligvis vet hva som kjedde ombord? Last edited by SAS-Steward; 18-09-2015 at 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så i bunn og grunn så tok de vekk hjertestarterne for å spare vekt (=penger)... når noen så dør på et fly som nå ikke har hjertestarter, så forsvarer dere dette med at det var på vei, men de måtte sertifiseres... Det unnskylder ikke SAS for å i første om gang ha fjernet dem. Og hvem er det som sier det ikke ville ha hjulpet med hjertestarter? SAS eller en lege?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
At SAS fjernet dem var en feil, det synes jeg også. Men en hjertestarter er et av flere hjelpemiddel, noe de fleste som kan å bruke det utstyret vet. Om dette også er en stor sak (som det åpenbart er for endel) så vil det jo bare väre naturlig å forfölge dette og tipse media om alle som til, fra og i Norge om hvem som ikke har dette utstyret. Når dette er sagt, så mener jeg (kan ikke svare for selskapet her) at man skal annse en hjertestarter som et hjelpemiddel, blandt flere. Har selv värt med på en episode hvor en pasient döde (ikke ombord i fly) selv med hjertestarter. Hjelper fint lite med en hjertestarter om man ikke kan grunnleggende förstehjelp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Derimot er de typegodkjent, og det er noe helt annet. For noen år siden da jeg jobbet som HSEQ leder kjøpte jeg selv inn flere hjerte startere, ingen spesielle krav da heller bortsett fra typegodkjenning, og det reddet en person i forbindelse med en ulykke i en tank, dessverre døde en annen person (min verste erfaring fra arbeidslivet) , men ja det redder liv. Bare mine tanker, men disse er viktige å ha for hånden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Braathens fjerner seterad 13 | DY | Flyforum | 12 | 01-03-2018 01:21 |
SAS fjerner gebyr for musikkinstrumenter | FlightDeck | Flyforum | 30 | 11-01-2010 01:29 |
SAS fjerner fuel surcharge på bonusbilletter | Someone | Reiseforum | 20 | 07-12-2009 10:42 |
SAS fjerner aldersgrensen | LN-RRA | Flyforum | 12 | 25-11-2008 17:03 |
SAS fjerner billig-restriksjoner | LN-MOW | Flyforum | 6 | 19-05-2005 16:42 |