![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er fredag den 13 i dag og det er fortsatt knyttet overtro til dagen. SAS Braathens besluttet igår å kvitte seg med rad 13 på alle sine fly.
Overtro knyttet til fredag den 13. lever fortsatt. Noen selskaper tar hensyn til at kundene mener 13 er et ulykkestall. Fjerner rad 13 Fra gammelt av har ikke SAS-flyene rad 13, mens man finner rad 13 i Braathens-flyene, forteller informasjonssjef Siv Meisingseth. Men nå blir det en endring i SAS Braathens. Selskapet vil nemlig ha likere fly av praktiske årsaker. - Vi besluttet derfor igår å fjerne rad 13 også på Braathens-flyene. Mer her: http://www.dn.no/borspause/article510153.ece Jeg ønsker ingen ny "bunad-debatt" selv om SAS sine tradisjoner videreføres ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Da blir det jo bedre plass ombord da....
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hehe...ja den hadde jeg ikke tenkt på.....og kabinfaktoren går kanskje også opp litt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Helt fint... Vil ikke sitte på rad 13...(...og så er det jo greit med en enhetlig policy!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hva er galt med rad 13 EB? At den er over vingen? Eller er du overtroisk?
![]() ![]() Famous last words? Vi får se i kveld! ![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Vet ikke hvorfor jeg reagerer på 13...så veldig overtroisk er jeg da ikke. I dag er det faktisk 17 år siden jeg frontkolliderte min fars nye bil - det var også fredag 13. mai - 4 dager før russeferingen min...
Men det er da helt greit at rad 13 ikke finnes - noen steder så begynner jo tellingen på rad 2 og 3 og jeg har også opplevd rad 0...Så hva blir egentlig rad 13? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er man skikkelig overtroisk, så får man begynne å telle radene bakover når man går ombord i flyet.. Alle vet jo at rad 14 = rad 13 hvis 13 tas vekk, og det vil selvfølgelig skje noe forferdelig, om man setter seg der!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Husk å telle med radene til pilotene, og klappsetene , og evnt dassen foran... ikke lett å "finne/misse" på rad 13 .
/G |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har aldri hatt problemer med overtro og tallet 13, men synes det er greit å skylde på hvis det tilfeldigvis går noe galt og tallet er innblandet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Men detet skyldes nok endel overtro i utgangspunktet.....
...at noen seterader mangler og en begynner å telle på 1 rad på 3 skyldes vel endre figurasjon av setene. SAS har ikke rad 13, en fjerning av rad 13 i ex-Braathens-fly vil dermed gjøre det hele langt enklere for SAS enn å innføre rad 13 i ex-SAS-flyene..... Nå er vel riktignok fordelingen noenlunde 50/50 med tanke på antall fly fra exSAS/exBraathens, men tenk hvor mye enklere dette er siden SAS Sverige og SAS Danmark heller ikke rad 13. 13-overtro er nok langt mer utbredt i andre land enn Norge....men så er jo SAS internasjonal..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Og verden går ikkje framover
![]() https://www.nrk.no/troms/sas-dropper...lig-1.13918370 WF står også på lista; korleis blir det på E2? Framleis ikkje rad 13 der heller?
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fra lista fremkommer det også at et av de 13 er "Continental"....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Morro at de argumenterer med at de flyr til Asia, men da burde de også vurdere å fjerne rad 4....
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS fjerner hjertestartere i flyene. | imm | Småprat | 85 | 19-09-2015 13:01 |
SAS fjerner gebyr for musikkinstrumenter | FlightDeck | Flyforum | 30 | 11-01-2010 01:29 |
SAS fjerner fuel surcharge på bonusbilletter | Someone | Reiseforum | 20 | 07-12-2009 10:42 |
SAS fjerner aldersgrensen | LN-RRA | Flyforum | 12 | 25-11-2008 17:03 |
SAS fjerner billig-restriksjoner | LN-MOW | Flyforum | 6 | 19-05-2005 16:42 |