![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,577
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2013
Location: Lidingö
Posts: 286
|
![]() Quote:
Antag att Maskin 1 lämnar ARN för LAX dag 1 09.50. Kommer åter ARN dag 2 10.00. Maskin 2 lämnar ARN för HKG dag 1 15.00. Åter ARN dag 2 14.35. Maskin 3 lämnar ARN för ORD 16.35. Åter ARN dag 2 12.30. Nästa dag kan maskin 1 gå till HKG. Maskin 2 går till ORD. Men vilken maskin går till LAX? Nummer tre kommer ju först 12.30 från ORD - och kan alltså inte gå till LAX 09.50. Lika svårt blir det om man slingar EWR istället för ORD i systemet. Då måste inkommande LAX-maskin återvända till EWR (25 minuter) alternativt inkommande HKG återvänder till Hongkong (också 25 minuter). Inkluderar man alla fyra destinationer, och använder 4 maskiner, då fungerar systemet - med en smärre tidtabellsförskjutning för SK903/904. Har du en bättre uträkning får du gärna presentera den här! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]() Quote:
Mon ikke man så benytter de fire gamle A330 fra OSL/CPH til EWR/MIA; det passer når SK901/902 flyver. Resten af ruterne fra CPH kræver syv fly, passer fint med, at SAS har otte A340 tilbage. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
Da er det greit med slakk i systemet, og man kan ta inn forsinkelser og utføre noe vedlikehold. 1 stk 242t 333 til MIA-ruten. 3 ruter på 3 fly eller 4 ruter på 4 fly gjør at man blir ekstremt sårbar, og det blir lett følgeforsinkelser. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]() Quote:
Alle nye a330E kommer derfor til at flyve fra arn udelukkende Last edited by KHANSEN; 23-08-2015 at 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
EWR/LAX slik programmet står nå, vil kreve 3 maskiner. Selv tviler jeg på at SAS justerer tidene på ARN-EWR. Jeg tror heller det kommer enda en rute fra ARN for å kjøre LAX-ARN-XXX med 2 maskiner. Skal man være spekulativ, så ville en India rute passet bra i kombinasjon med LAX. Air India var jo nylig nærmest klare for ARN, men så har det blitt stille. Tilfeldig? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,435
|
![]() Quote:
Samtidig så flyttes da CPH-EWR til 10:25, slik at CPH og ARN sine EWR rute da bytter plass, for og få puslespilet til og gå opp |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2013
Location: Lidingö
Posts: 286
|
![]() Quote:
Om man inte kommer med ytterligare en "kort" långhaullinje, varför inte Indien, så återstår bara alternativet att slinga den med EWR. Last edited by KalleSus; 23-08-2015 at 22:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
AerLingus til Hartford, CT (BDL) samt retur til LAX og muligens MIA | OttoL | Flyforum | 4 | 06-10-2022 22:59 |
Sommerens tur, OSL - MIA - CUN - HAV - MIA - OSL | dhgang03 | Reiseforum | 8 | 10-03-2010 11:36 |
OSL-MIA | TCAS | Reiseforum | 8 | 25-11-2009 21:27 |
CPH-ZRH-JFK-MSY-FLL//MIA-ZRH-CPH med LX, B6 og US i Y+C | Terminal3 | TripReports | 12 | 29-03-2009 12:18 |
RYKTE: MH åpner KUL-ARN-MIA? | The Ticketor | Flyforum | 12 | 16-11-2005 20:15 |