Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-08-2015, 16:21   #21
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,643
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Hva er grunnen til at jeg ikke finner business saver og enkelte avganger kun har Go flex til salgs på LA-ruten? Kan vel ikke være utsolgt allerede...
Heller det motsatte. De har nok bare lagt inn fullpris foreløpig, og laster inn de lavere prisene ettehvert.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 16:23   #22
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Heller det motsatte. De har nok bare lagt inn fullpris foreløpig, og laster inn de lavere prisene ettehvert.
Det gir sikkert mening, men like fullt rart at det på mange avganger ikke ligger biz ute i det hele tatt.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 16:23   #23
Cockpitview
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Gratulerer virkelig til ARN!

Her ligger det i kortene at dere snart får mer. De 2 maskinene som skal betjene LAX liker neppe 23 timer hvile pr rotasjon.....
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 16:25   #24
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,389
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Hva er grunnen til at jeg ikke finner business saver og enkelte avganger kun har Go flex til salgs på LA-ruten? Kan vel ikke være utsolgt allerede...
Prisene er ikke lastet inn ennå .. kommer nok i løpet av noen dager.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 16:25   #25
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,150
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Mulig de maskinene på ANR blir satt i rotasjon til BOS, som flere vel har snakket om da?

Kanskje et tips at den ruten kommer?

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 16:26   #26
Glean EBG
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Eneste minuset her er at LAX går fra ARN, det kan jeg ikke fårstå da det blir feil retning for alle fra Norge, Danmark og andre steder i Sverige i forhold til å fly OSL-LAX.
Jeg kan ikke fårstå at dette kan være smart i forhold til konkuranse med BA, KL ++
Men det er vel andre ting enn lønnsomhet som fortsatt styrer SAS sitt rutenettverk.
Jeg ser helst å fly i riktig retning.

Last edited by Glean EBG; 19-08-2015 at 16:28.
Glean EBG is online now   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 16:29   #27
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,914
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by Glean EBG View Post
Eneste minuset her er at LAX går fra ARN, det kan jeg ikke fårstå da det blir feil retning for alle fra Norge, Danmark og andre steder i Sverige i forhold til å fly OSL-LAX.
Jeg kan ikke fårstå at dette kan være smart i forhold til konkuranse med BA, KL ++
Men det er vel andre ting enn lønnsomhet som fortsatt styrer SAS sitt rutenettverk.

Tidsmessig har det minimalt og si.

Dog er jeg overrasket over avgangstidene da avgang 09:50 legger en liten begrensning på feed fra endel steder
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 16:29   #28
AMSKIX
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Location: Nordmøre
Posts: 89
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Så etter 1 år med venting og teasing fra SAS sin side så er dette alt? Et par stusselige avganger til en destinasjon basert utelukkende på ferieglade nordmenn? That's it? Og så skal den selvfølgelig gå ut fra Køben også.. danskene skal ha en bit av kaka de også! Kan ikke gi klippe navlestrengen helt ennå!
AMSKIX is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 16:38   #29
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,389
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
Gratulerer virkelig til ARN!

Her ligger det i kortene at dere snart får mer. De 2 maskinene som skal betjene LAX liker neppe 23 timer hvile pr rotasjon.....
Ikke umulig at det kommer noen justeringer for å få dette til å gå opp med 4 fly ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 16:41   #30
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by AMSKIX View Post
Så etter 1 år med venting og teasing fra SAS sin side så er dette alt? Et par stusselige avganger til en destinasjon basert utelukkende på ferieglade nordmenn? That's it? Og så skal den selvfølgelig gå ut fra Køben også.. danskene skal ha en bit av kaka de også! Kan ikke gi klippe navlestrengen helt ennå!
Det blir jo veldig spennende å se passasjertallene OSL - MIA og CPH - MIA etter et år da, naturligvis justert ift. ulikt antall ukentlige avganger.

Da får vi endelig sett realitetene - og om det er noe hold i den evige OSL / CPH debatten.

Quote:
Originally Posted by Glean EBG
Eneste minuset her er at LAX går fra ARN, det kan jeg ikke fårstå da det blir feil retning for alle fra Norge, Danmark og andre steder i Sverige i forhold til å fly OSL-LAX.
Jeg kan ikke fårstå at dette kan være smart i forhold til konkuranse med BA, KL ++
Men det er vel andre ting enn lønnsomhet som fortsatt styrer SAS sitt rutenettverk.
Jeg ser helst å fly i riktig retning.
Du mener at i en ideell verden går alle IC avganger vestover fra OSL og alle IC østover fra ARN?

Hvor mye blir den reelle besparelsen her egentlig, maks 45 minutter?

Quote:
Originally Posted by Someone
Dog er jeg overrasket over avgangstidene da avgang 09:50 legger en liten begrensning på feed fra endel steder
Helt enig - det kan dessverre bli slike ting som gjør at man aldri får lønnsomheten helt til topps. Her kan det bli større utfordringer med å selge til markeder i både Skandinavia og Europa som ikke har fakirflights til ARN, OSL og CPH.
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire

Last edited by LNv22; 19-08-2015 at 16:44.
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 16:43   #31
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,914
Default SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

SK955 OSL-MIA 09:35-13:50 257
SK956 MIA-OSL 15:50-07:05 146

SK953 CPH-MIA 09:30-13:50 146
SK954 MIA-CPH 15:50-07:10 357

Ser det ut som.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 19-08-2015 at 17:26.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 16:44   #32
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,864
Default Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
LAX?

Samme rutenummer som på 70-tallet via SEA da eller.. ?

Kim
Ja samme ruter nummer - det ble vel brukt frem til slutten av 80 tallet med DC-10 via Seattle noen dager i uken.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 16:46   #33
SASCC
ScanFlyer Blue
 
SASCC's Avatar
 
Join Date: Aug 2014
Location: OSL
Posts: 123
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Så mye surhet og oppstøt fra folk. SAS satser, i en tid hvor økonomien aldri har vært mer ustabil. Hensyn til inntjening må nesten gå foran folks ønsker om turer til østre Mongolia og søndre Tsjad. Jeg skjønner at forventningene var noe større en det SAS innfridde til, men man ser sjeldent hele bildet fra sin egen stue hjemme på Lørenskog eller hvor man måtte sitte. Fremtiden har nok mer på lur, både når man ser rotasjoner på flyet og den store økningen i ansettelser.

Mer penger i kassa gir over tid rom for nye satsninger. Jeg selv er storfornøyd og gratulerer ARN/OSL/CPH med nye ruter.
__________________
Hadde vært EBP etter ei uke på jobb
SASCC is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 16:48   #34
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,389
Default Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Ja samme ruter nummer - det ble vel brukt frem til slutten av 80 tallet med DC-10 via Seattle noen dager i uken.
Nei ... mener at SEA og LAX var splittet da jeg begynte i SAS i 1982 ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 16:57   #35
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by SASCC View Post
Så mye surhet og oppstøt fra folk. SAS satser, i en tid hvor økonomien aldri har vært mer ustabil. Hensyn til inntjening må nesten gå foran folks ønsker om turer til østre Mongolia og søndre Tsjad. Jeg skjønner at forventningene var noe større en det SAS innfridde til, men man ser sjeldent hele bildet fra sin egen stue hjemme på Lørenskog eller hvor man måtte sitte. Fremtiden har nok mer på lur, både når man ser rotasjoner på flyet og den store økningen i ansettelser.

Mer penger i kassa gir over tid rom for nye satsninger. Jeg selv er storfornøyd og gratulerer ARN/OSL/CPH med nye ruter.
Igjen: Dette har i grunnen SAS egenhendig klart å rote til gjennom å signalisere et ønske om å satse i en rekke medieoppslag, uten at de helt klarer å levere når det kommer til stykket (bortsett fra 4 avganger i uken til MIA fra OSL).

Det er selvsagt flott at MIA kommer fra OSL og flott at LAX kommer fra ARN, selv om jeg i likhet med andre her lurer litt på om det ikke hadde vært noe mer fornuftig med en litt senere flight ut fra ARN for å skape rom for mer feedertrafikk til ruten.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 16:59   #36
KalleSus
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2013
Location: Lidingö
Posts: 286
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Dog er jeg overrasket over avgangstidene da avgang 09:50 legger en liten begrensning på feed fra endel steder
Här räknar nog SAS med att mata in en del trafik från Finland och Baltikum. Och då är avgångstiden ganska vettig.
KalleSus is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 17:13   #37
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,864
Default Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Nei ... mener at SEA og LAX var splittet da jeg begynte i SAS i 1982 ..
Jeg skal ikke vaere for sikker, jeg trodde den gikk lengre som SK933 via SEA i tillegg til 931. Foroevrig er jo 933 ikke det beste flight nummer aa ta i bruk igjen.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 17:14   #38
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,975
Default Re: Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av juni?

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Nei ... mener at SEA og LAX var splittet da jeg begynte i SAS i 1982 ..
Ja det stemmer LN-MOW. De har vært splittet så lenge jeg har pugget SAS sine tidtabeller som var fra omtrent da.

Last edited by SK384; 19-08-2015 at 17:17.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 17:30   #39
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,914
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by LNv22 View Post
Når kommer de i gang? Høsten 2016?

Ja, for MIA

De har også fått ut pressemeldingen

http://www.sasgroup.net/en/sas-expan...routes-to-usa/

Ser ut som både CPH og OSL er 3x ukentlig.
Gir også mer mening da CPH tross alt er et større marked
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 17:33   #40
1944vintage
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Synes ikke dette er noen "satsning" fra SAS.
De har sett at NAS bygger opp et marked til disse destinasjonene, og dilter etter.

Lukter også mye EB og ID pax, og kanskje noen turopertørkontrakter - med lite inntjening.

Hadde håpet på noe mere spenstig, ikke nødvendigvis fra OSL.
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering
1944vintage is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
AerLingus til Hartford, CT (BDL) samt retur til LAX og muligens MIA OttoL Flyforum 4 06-10-2022 22:59
Sommerens tur, OSL - MIA - CUN - HAV - MIA - OSL dhgang03 Reiseforum 8 10-03-2010 11:36
OSL-MIA TCAS Reiseforum 8 25-11-2009 21:27
CPH-ZRH-JFK-MSY-FLL//MIA-ZRH-CPH med LX, B6 og US i Y+C Terminal3 TripReports 12 29-03-2009 12:18
RYKTE: MH åpner KUL-ARN-MIA? The Ticketor Flyforum 12 16-11-2005 20:15


All times are GMT +2. The time now is 17:47.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.