![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
|
![]()
Normalt 3 uker. Kan vel godt tenkes det vil gå litt fortere i denne saken.
Les mer: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...80:1:0:0:::0:0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
|
![]()
Air Baltic-besetning erkjenner promille:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...le/a/23503000/ Erkjenner promille ???? Er ikke blodprøver bevis helt uavhengig om man erkjenner det eller ikke ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 495
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,303
|
![]() Quote:
Trolig det, men blodprøver gir gjerne også veldig nøyaktig og lite diskutabelt svar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Newcomer
Join Date: Aug 2015
Posts: 1
|
![]()
Styrmann hadde på blåseprøven 1.44 og på blodprøven 1.2 , ene flyvertinnen blåste til 1.04 og den midlertidige blodprøven viste 0.8..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 495
|
![]() Quote:
Og om noen skulle lure, dette sier Helsedirektoratet om effekten av alkohol: - Opp mot og omkring 0,5 promille: Du føler seg lett påvirket. - Mellom 0,5 og 1 promille: Du blir mer kritikkløs og risikovillig. - Over 1 promille: Balansen blir dårligere, det oppstår snøvlete tale og kontroll med bevegelser forverres. Du blir trøtt og sløv og kan bli kvalm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Posts: 256
|
![]() Quote:
"Ifølge Folkehelseinstituttet hadde kapteinen en promille på 0,68, andrepiloten 1,2, mens de to flyvertinnene hadde en promille på henholdsvis 1,04 og 1,84." ref: http://www.p4.no/story.aspx?id=624486 edit: ser Aftenposten melder at første blodprøve viser følgende: Kapteinen: 0,4 Annenpiloten: 1,2 Flyvertinne: 0,8 Flyvertinne: 0,4 Last edited by Andre1980; 10-08-2015 at 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,810
|
![]()
Det jeg lurer på er hvorfor flyvert(inne) nummer 3 ikke rapporterte?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2010
Posts: 545
|
![]()
Fordi mennesker ikke er roboter, fordi det krever ganske mye å rapportere kollegaene sine (kanskje har hun vært i en lignende situasjon selv som hun kan bli straffet for), selv om dette helt klart er det riktige å gjøre, og fordi det kan være kulturforskjeller og press som det er vanskelig å forstå fra bak et skrivebord. Dette kalles Human Factors, og er et svært komplisert tema.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 512
|
![]()
Eller kanskje hun var på hotellrommet??
__________________
[ |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,175
|
![]()
Jeg noterer meg at man både her og i deler av media bruker ordet "flyvertinner" om kabinbesetningen som er involvert. Er det i det helle tatt bekreftet att disse er av det kvinnelige kjønn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,810
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,644
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Av nysgjerrighet, hva blir riktig tjenestevei for rapportering for en flyvertinne når resten av crewet, herunder kabinsjef og fight deck er påvirket?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2010
Posts: 545
|
![]()
Vanskelig å gi riktige svar her, men et naturlig startpunkt er å ta det opp med de det gjelder først og fremst. Få de til å melde seg not fit. Nekter de vil vel ops'en / basesjef være neste overordnede. Kanskje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
|
![]() Quote:
Eller direkte til politiet slik man ville gjøre med en vanlig fyllekjører! Har man kommet så langt at man er på vei til flyet, kan jeg ikke skjønne at det er noen tjenestevei lenger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]() Quote:
Stygg sak!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kabin crew tatt med promille på SVG | DC 10-30 | Flyforum | 21 | 14-07-2019 15:58 |
Novair søker cabin crew (OSL) | Glenn | Flyforum | 1 | 11-12-2011 01:05 |
Norwegian/Thomas Cook, Cabin Crew OSL | LovNy | Småprat | 8 | 11-08-2011 15:38 |
Air France ansatt tatt med hasj på Osl | MartinL | Flyforum | 10 | 02-01-2010 17:53 |
Flere bilder tatt i jobbpause- på OSL natt til Lørdag 17/11 | SE-DYD | Bilder & foto | 5 | 19-11-2007 13:15 |