Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-07-2015, 08:27   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default God søndag fra Tjøme

God morgen. 12 grader og regn ute, så regner med alle fly sørover nå er fulle

Her har vi alt vært oppe i over tre timer da det var min tur i morges, men får vel snart begynne tenke på frokost så kona blir fornøyd når hun tilslutt finner det for godt og stå opp.
Ha en fin dag
Old 26-07-2015, 08:48   #2
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: God søndag fra Tjøme

God morgen fra Andenes hvor vi har like mange grader, men sol. Og nå har vinden krøpet ned fra liten kuling til lett bris, men det kom for sent. Rekker ikke tur idag om jeg skal rekke flyet og turister som har ventet på land i 4-5 dager har vel sørget for at det som går ut idag er stappfullt. Og når båten er ute 6-7 timer for å finne hval vil jeg ikke engang rukket kveldsflyet fra Norwegian.

Brukte like mange fridager som dette på å komme meg til Panama og ut på San Blas. 3 turer i Norge på ett år vil nok ikke bli gjentatt i 2016.

Ha en god en alle som har reist til riktig land.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2015, 09:04   #3
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

Hjemme igjen i nord i Oslo - nærmere Groruddalen kommer man ikke. 1.dag hjemme etter 3 uker med sol og varme - så våkner man til 10 grader og styrtregn - det bøtter ned - flott for plenen - men ikke for meg.

Dagen før arbeidsdag - bare å slappe av.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2015, 09:12   #4
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra Senator Loungen på FRA. Her har jeg jo bare lov til å ha med meg 1 gjest og bruttern vant denne gangen. Kan noen fortelle folk her at det er møkkavær i Norge? Rimelig fulle fly til OSL...

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2015, 09:22   #5
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

God dag fra Gamle Oslo. Ja, her er man relativt tidlig oppe for å få med seg 11,3 grader og solid regn. Godt da å vite at fra onsdag starter en tre ukers ferie ved Svartehavet, som melder om sedvanlige 30 og sol. Ha en fin-fin søndag, med eller uten ferie i vente !
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2015, 09:45   #6
ForeverSAS
ScanFlyer Gold

God morgen fra Snillfjorden!

Skyet opphold og ca 12-14 plussgrader denne morgenen. Her er frokosten såvidt unnagjort og snart blir det en liten tur ut for å trekke frisk luft. Utpå ettermiddagen dropper moder'n og lillesøster innom for å starte planleggingen av sommerens familietur til Savalen, greit å ha en viss plan på ting også. Norway-cup starter i dag og TV 2 Sportskanalen varter opp med kamper på løpende bånd fra 9.50 i dag og senere i kveld Sandefjord-RBK, så da er planen spikret.

Ha en fortreffelig dag forumister!!!
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2015, 10:27   #7
seilfly
Infrequent traveller ;-)

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
[...] Og nå har vinden krøpet ned fra liten kuling til lett bris, men det kom for sent. [...].

Vi har de siste dagene hatt Laber bris og så vidt innom frisk bris ved et par-tre anledninger. Den er i dag på svak vind. Kuling har det ikke vært, og det er like greit for Gryllefjordturistenes skyld :-) god tur videre.

Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason

seilfly is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2015, 10:34   #8
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
God morgen fra Andenes hvor vi har like mange grader, men sol. Og nå har vinden krøpet ned fra liten kuling til lett bris, men det kom for sent. Rekker ikke tur idag om jeg skal rekke flyet og turister som har ventet på land i 4-5 dager har vel sørget for at det som går ut idag er stappfullt. Og når båten er ute 6-7 timer for å finne hval vil jeg ikke engang rukket kveldsflyet fra Norwegian.

Brukte like mange fridager som dette på å komme meg til Panama og ut på San Blas. 3 turer i Norge på ett år vil nok ikke bli gjentatt i 2016.

Ha en god en alle som har reist til riktig land.
Du må jo være den eneste her som er frustrert over å ta ut feriedager - husk på at den er lovpålagt på et vis!

God formdiddag fra Oslo Nord. Gårsdagen ble brukt på en viss fornøyelsespark sør for bygrensa. Tross overskya var det en del kø, men den gikk fort da vi vi spilte gjettelek på mobiltelefonen til en i følget. La igjen 130 kroner utover billettprisen på spillkuponghefte og en brus. Ja mat ble gammeldags matpakke da maten der nede ikke er noe å skryte av og en forsvarlig pris. SpaceShot leverte som alltid.

I dag? Tja planlegge litt mer Norge Rundt på Widerøe. Har man 14 dagersbillett på fly så skal det benyttes.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2015, 10:51   #9
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by seilfly View Post
Vi har de siste dagene hatt Laber bris og så vidt innom frisk bris ved et par-tre anledninger. Den er i dag på svak vind. Kuling har det ikke vært, og det er like greit for Gryllefjordturistenes skyld :-) god tur videre.
Igår var vinden meldt til over 11m/s, grensen for liten kuling er 10,8 m/s. Svak vind ligger under 3,3 m/s og så lavt er det ikke meldt idag.

Har selv ikke noe mot litt vind, var nylig ute og seilte i stiv kuling, skikkelig action.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 26-07-2015, 10:57   #10
Bergern
ScanFlyer Dusty

God formiddag fra...eh.. ett eller annet Accor i Paris!
Fikk østers og champagne igår, så idag forventer jeg meg egentlig ikke annet enn dobbelt norsk på Champs-Élysées. Det er de enkle tingene som betyr noe. Også MÅ jeg få i meg litt fet lever til lunsj...
Ha en gul, grønn, hvit og rødprikkete helgeslutt!
Old 26-07-2015, 11:22   #11
seilfly
Infrequent traveller ;-)

Quote:
Igår var vinden meldt til over 11m/s, grensen for liten kuling er 10,8 m/s. Svak vind ligger under 3,3 m/s og så lavt er det ikke meldt idag.

Har selv ikke noe mot litt vind, var nylig ute og seilte i stiv kuling, skikkelig action.
Jeg bruker metars som kilde og vi har hatt maks 17 knop siden fredag. Hvilken kilde bruker du?

Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason

Old 26-07-2015, 12:29   #12
geirs
ScanFlyer Gold

God ettermiddag fra Bærum. Ikke mye som minner om sommer ute så langt i dag gitt. Siste dag av årets ferie også dessverre. Etter en flott kamp av Viking fredag kveld, så satser vi på ett like godt resultat av RBK i kveld.
geirs is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2015, 14:20   #13
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Jeg bruker metars som kilde og vi har hatt maks 17 knop siden fredag. Hvilken kilde bruker du?
Yr, Storm, AccuWeather og Weather Underground.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 26-07-2015, 14:38   #14
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Quote:
Yr, Storm, AccuWeather og Weather Underground.
Det er forskjell på hva som meldes og hva som er reelt. Høyeste middel vind i går var 8.6 m/s (kilde: Andenes værstasjon via yr.no)

Old 26-07-2015, 14:55   #15
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Du må jo være den eneste her som er frustrert over å ta ut feriedager - husk på at den er lovpålagt på et vis!
Med 26 turer på ett år og ikke flere feriedager enn andre blir feriedager en knapp ressurs som må rasjoneres.

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Det er forskjell på hva som meldes og hva som er reelt. Høyeste middel vind i går var 8.6 m/s (kilde: Andenes værstasjon via yr.no)
Selvsagt, men uansett har det blåst så mye og vært så mye bølger ute på havet at 4 dagers her kun resulterte i en fergetur.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 26-07-2015, 16:07   #16
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Dra til Alaska isteden. Her utenfor Juneau.

G'morgen fra Helgevakta på den andre siden av VPN-tunellen. Her surrer aircondition for fulle mugger, så man må drikke kaffe for å holde varmen..

Skyet, varmt, fuktig .. begynner vel snart å buldre.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2015, 16:23   #17
seilfly
Infrequent traveller ;-)

Quote:
Med 26 turer på ett år og ikke flere feriedager enn andre blir feriedager en knapp ressurs som må rasjoneres.

Selvsagt, men uansett har det blåst så mye og vært så mye bølger ute på havet at 4 dagers her kun resulterte i en fergetur.
Trasig at det ble slik. Jeg har lest litt om at de har fått en ny båt de driver å tester ut nå. Maan Explorer. Den var ute fire timer på fredag i følge AIS-track på Marinetraffic. Det kan ha vært snakk om testing av hvor mye lyd den lager med hensyn til hvalene. De skriver i alle fall noe om dette i samme artikkel. Det skrives også at hvalen de siste ukene har vært "søkk vekk" fra området hvor de "alltid" har vært (vest-nordvest av Andenes), men de er vel andre steder.

Vil du se masse hval så er vel nærmere februar-mars den beste tiden når silda kommer forbi på vei sørover. Da følger spekkhogger'n etter, og selene boltrer seg i sikkerhet i fjæra på vestsiden av Andenes.

Vel hjem - du fikk i alle fall årets første sommerdag, om enn på hjemreise-dagen...

Old 26-07-2015, 16:45   #18
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Trasig at det ble slik. Jeg har lest litt om at de har fått en ny båt de driver å tester ut nå. Maan Explorer. Den var ute fire timer på fredag i følge AIS-track på Marinetraffic. Det kan ha vært snakk om testing av hvor mye lyd den lager med hensyn til hvalene.
De har booket folk på Maan Explorer hver dag, og kanselert de dagene jeg var der. At man får stadig nye oppmøtetider og må stå i kø flere timer om dagen gjør ikke opplevelsen bedre. Kanskje jeg prøver igjen i Achhorage om jeg finner en billig tur dit, men har jo sett hval flere ganger før.

Quote:
Vel hjem - du fikk i alle fall årets første sommerdag, om enn på hjemreise-dagen...
Joda, 14 grader og sol, og folk flærrer av seg fillene og sitter der i undertøyet og smiler til sola. Har glemt hvordan det er nordpå.

ANX: Ikke fast track, ikke lounge, ikke prioritert boarding, en automat med drikke og sjokolade.
B00: Ser like skralt ut, men litt mere tilbud på matfronten.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 26-07-2015, 16:48   #19
seilfly
Infrequent traveller ;-)

Quote:
ANX: Ikke fast track, ikke lounge, ikke prioritert boarding, en automat med drikke og sjokolade.
Men til gjengjeld så blir du oppringt og fortalt at de har sendt deg en taxi dersom du ikke har sjekket inn og ikke er på flyplassen når det er 29 minutter før takeoff...

Reply

Posting Rules