![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er på jagt efter et 400mm objektiv til et Canon 450D.
Skal jo nok en tur til Japan i August, er der nogen der kender noget til eventuelle priser på udstyr på de kanter ??? er de nogenlunde som i Europa. Og hvad bruger i selv ???? den primære opgave er jo fly fotografering. og jeg kunne godt bruge et råd fra nogen som selv bruger Canon...evt. kunne jeg også sagten bruge Tamron eller Sigma.... Lige nu har jeg en Tamrom 75-300mm... Der står jo et masse betegnelser på et sådan objektiv, og ja.....er fuldstændig amatør her, for jeg har ikke nogen anelse om de forskellige betegnelser.. (ja, der må gerne grines !!!) Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Går utifra at det er Canon EF 100-400L du tenker på. Har det objektivet selv, og jeg er veldig fornøyd, til bruk på airshows og til spotting er det lite som egner bedre (ihvertfall hvis du ikke ønsker å bruke et par månedslønner på et objektiv).
Et par bilder tatt med 100-400 ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg kjøpte mitt Canon 100-400mm L IS brukt, gjennom ebay fra en dame i USA. Med frakt kom vel på ca 7000 kr. Noe billigere enn det er det nok vanskelig å få kjøpt et slikt objektiv for i Norge - som i tillegg er i god stand - men det er jo en viss risiko ved å handle så dyre ting på ebay...
Du bør sjekke innom bruktmarkedet hos www.foto.no , det hender det det dukker opp noe bra ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Jeg bruker også Canon 100-400mm L IS og kan varmt anbefale dette objektivet. Funkar som hevlette.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
Jeg bruker også 100-400. Er veldig godt fornøyd med den. Hvis du kikker her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=89863 så er disse bildene tatt med dette objektivet. Bruker det både på spotting og flystevner. Fordelen er at den har 2 mode IS. I mode 1 fungerer IS i begge retninger og i mode 2 fungerer den bare i en rettning. Dette er en fordel hvis du skal panorere.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva med denne? Hvis du vil ha fast
http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/v....cgi?id=155392 Sammenligning med 100-400: http://www.luminous-landscape.com/re...tten-400.shtml EDIT: Ser nå at den er uten IS-.. Last edited by Maverick; 18-07-2011 at 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Angående priser i Japan så rapporterer en kamerat om at fotoutstyr er dyrere enn i Norge, både objektiv og hus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ventet til dollaren kanskje blir lavere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Nei, men foto.no er vel det som jeg anser som noe av det tryggeste og billigste. Evnt. uniten selvsagt... Men både 400mm f/5,6L USM fast og 100-400L er svært gode spotterobjektiver. fast er selvsagt merkbart skarpere, men en zoom er alltids mer versatil og du kan få mye forskjellige bilder med en 100-400. Supert objektiv altså! Bruker det selv med en 1,4x TC siden jeg bruker APS-H sensor og den taper seg lite i bildeskarphet altså, selv på 560mm!
Canon 5D mark III | Canon 1D mark IV | Canon 1D mark III Last edited by Halvorsn; 19-07-2011 at 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Trond Hverven ?? Du må hilse så mye..
![]() Har forresten god erfaring med å handle brukt på foto.no
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Nybegynnerpakke" Canon 60D med Objektiv, tripod/monopod og diverse utstyr selges! | winrace12 | Bilder & foto | 1 | 03-06-2015 16:48 |
Objektiv til spotting med Canon EOS 1000D/Rebel XS | SE_DDL | Bilder & foto | 6 | 12-04-2012 21:04 |
Nytt vidvinkel zoom objektiv til Canon 40D | Vede | Bilder & foto | 22 | 20-12-2009 19:10 |
Nytt Canon objektiv (Rundt 2500 ,-) | Novair | Bilder & foto | 5 | 30-07-2009 15:47 |
Canon 350D blir oppdatert til Canon 400D.. + 2 nye objektiver, Litt O/T | TigerBlack | Flyforum | 14 | 26-08-2006 11:08 |