Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-10-2007, 07:30   #1
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default "ATR 92"

ATR jobber i følge Flight International med en ny familie (to modeller) nye turbopropfly hakket over ATR 72, med 80-90 seter


http://www.flightglobal.com/articles/2007/10/23/218828/atr-studies-new-larger-turboprop-family.html
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2007, 08:36   #2
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re:

Bombardier jobber jo også med sin "Q400X", så kanskje det er på tide å dra frem denne 100-120-seters turbopropen....
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2007, 10:00   #3
CFM
ScanFlyer Crusty
 
CFM's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,638
Default Re:

Quote:
Originally posted by CK

Bombardier jobber jo også med sin "Q400X", så kanskje det er på tide å dra frem denne 100-120-seters turbopropen....
Opptil 120 seter i en Electra høres trangt ut! Den er jo egentlig ikke særlig stor.
Lurer på hvordan Q400X kommer til å se ut og om den vil få slide bak. Slik Q400 er nå er det bare noen cm å gå på at man ikke må installere slide bak istedet for stigen.
CFM is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2007, 10:01   #4
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re:

Dette er ikke en turboprop, men C-serien til Bombardier ser unektelig spennende ut. 100-149 seter jet... En kombinasjon av Boeing 737, Airbus A319/A320 og Embraer ERJ-170/190.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2007, 10:10   #5
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re:

Quote:
Originally posted by FlightDeck

Dette er ikke en turboprop, men C-serien til Bombardier ser unektelig spennende ut. 100-149 seter jet... En kombinasjon av Boeing 737, Airbus A319/A320 og Embraer ERJ-170/190.
CSeries har jo Bombardier snakket om lenge, uten at det har blitt noe schwung på det.
Og nå blir det jo stadig trangere i dét segmentet også - E-195, SuperJet100, ARJ21, Mitsubishi Regonal Jet etc
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2007, 11:12   #6
LN-SEK
ScanFlyer Gold
 
LN-SEK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
Default Re:

Og SAS blir initial customer med alle barnesykdommer en gang til ?

Tror kanskje de velger en utprøvet type neste gang
LN-SEK is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2007, 11:15   #7
CFM
ScanFlyer Crusty
 
CFM's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,638
Default Re:

Hvor lenge skal et fly ha vært på markedet før det er utprøvet? 5 år? Vil det si at om ikke SAS hadde gått til anskaffelse av Q400 i 2000 kunne de gjort det nå f.eks?
CFM is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tarom erstatter ATR med ATR og annet flåtenytt Someone Flyforum 3 21-11-2024 19:57
ATR tilbyr ATR 42-600 STOL - Noe for Widerøe eller kortbaner? Belarnion Flyforum 36 14-11-2024 17:00
ATR planlegger en "ATR-92" Someone Flyforum 14 12-05-2011 22:17
Tarom ATR sk931 Bilder & foto 1 23-02-2009 21:39


All times are GMT +2. The time now is 18:01.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.