![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Ikke veldig uventet så har de ansatte på CPH organisert seg og startet arbeidet med å bekjempe nye ruter fra OSL og ARN og at det heller skal fokuseres på CPH i fremtiden.
Quote:
Samtidig har Check-In fokus på det samme og er bekymret for CPH sin fremtid: Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,766
|
![]()
Skjønner at de vil prøve å beskytte sine egne interesser, men vi er ikke på 50' tallet lengre.
Uten å ha oversikt, så vil jeg ikke bli overrasket om OSL, er nesten, om ikke like, så stor som CPH på ruter som går direkte sørover Europa. Med det inntoget, og det antall direkte ruter som er kommet med LCC'ens inntog vil jeg synes det er rimelig bevistløst av SAS og ev. kjøre 50' talls strategi og feede alt via CPH. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]()
Jeg må le litt...
"Lars Bjørking, formand for Dansk Pilotforening, siger i artiklen: ”Vi vil lave et bedre produkt og ikke kun gøre tingene billigst muligt. Desværre ser det ud som om, at SAS sylter vores plan.”" Det er jo kundene som ikke vil betale for å fly, det er jo ikke noe SAS kan bestemme. Det er jo ikke uten grunn som andre aktører tar bort First og heller lager en economy plus-kabin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]()
Maktbalansen i SAS er i ferd med å snu etter at Robert Gustavson kom inn.
SAS er og har vært nisidig flettet inn i politiske og nasjonale interesser hvor de mer eller mindre har kunnet diktere premisser og etableringer. Det er kjent at flere av de planlagte IC rutene til SAS fra OSL og ARN vil skape sterke interesse konflikter. Vi får bare håpe at ledelsen velger å ta den kampen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Ja, det er vel ikke akkurat uventet at dette kommer fra det holdet. Men det er synd at SAS må bruke ressurser på interne konflikter da all fokus bør være på å tjene penger og tilby det markedet etterspør.
Vi får bare håpe det ikke går så langt at det danske luftfartstilsynet engasjerer seg igjen som de gjorde på 80-tallet... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,714
|
![]()
Kastrup har tydeligvis en annen forståelse her enn fagforeningene, ref Check-in artikkel: ”Hvis udvidelsen i de to markeder er godt for SAS, vil det på sigt også være godt for Københavns Lufthavn,” sagde lufthavnens pressechef Søren Hedegaard Nielsen for nylig i en kommentar til CHECK-IN.dk som reaktion på SAS-nyheden om at satse interkontinentalt fra Norge og Sverige.
Om SAS går dukken, er det ikke bra for CPH på noen som helst måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Jeg har et forslag til de danske foreningene: Start et eget flyselskap så slipper de se at SAS ødelegger planene deres...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Her er hovedkilden: http://www.sghklubben.dk
Når man leser det, lurer man jo på hvilken planet de danske fagforeningene befinner seg på. Utdrag: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,692
|
![]()
Er vel ikke spesielt kontroversielt at de ønsker mest mulig på Kastrup, akkurat som "vi" ønsker mest mulig fra Gardermoen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Sett i lys av alt jeg har lest foreløpig så oppfatter jeg at de overhodet ikke har noen forstålse og aksept for at de jobber i et Skandinavisk flyselskap, og at de utelukkende snakker varmt om å sikre verdier for København, regionen og Danmark.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Jeg håper og tror at "vi" ønsker mest mulig levedyktige operasjoner og et produkt markedet etterspør slik at selskapet igjen kan tjene penger og kanskje overleve.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
|
![]()
Kunne de ikke have strøget Hele Danmark, i vest var vi bedre tjent uden dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,191
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 629
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,766
|
![]()
Kanskje de i samme slengen burde tatt med at SE/NO kunne fly --->CPH og tilbake, så sparer en dyre Dansker på hotel i SE/NO
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Merkelig at de faktisk kommuniserer så tydelig hva deres agenda er. Hadde de hatt noe form for PR- og kommunikasjonskunnskap så kunne de i det minste ha pakket det inn og skrevet noen vakre ord om at deres planer er viktig for hele Skandinavia og Nord-Europa, selv om de kun er opptatt av at CPH ikke skal svekkes koste hva det koste vil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS tar i bruk SAS Credits som "bank" | LN-TIB | Småprat | 2 | 07-02-2013 00:08 |
SAS A330 EWR-CPH "diverted to Bangor Int`l due to smoke in Cockpit" (20 juni) | HS-TLD | Småprat | 7 | 22-06-2012 09:30 |
"CPH SWIFT" bliver til "CPH Go" | PP | Flyforum | 45 | 27-01-2011 15:55 |
""derfor dør SAS" | Joker7913 | Flyforum | 1 | 26-01-2010 20:17 |
SAS vil iverksette "drivstofftiltak" | jb1 | Flyforum | 26 | 11-04-2008 11:35 |