![]() |
|
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Veldig mange av kortbanene i Norge er kategori C. Tilsynsmyndigheter stiller krav i publiserte AIP typisk; "Særskilte krav til operatører som skal utøve ervervsmessig lufttransport." Videre "Flyoperatør skal sette særskilte krav til trening/besetnings-kvalifikasjoner (Cat C, REF EU OPS 1.975)."
Tror dette løses litt forskjellig fra selskap til selskap. Har feks ikke hørt at WF trener alt av crew i sim før de kan bruke den enkelte flyplass, men dette skal stå beskrevet i selskapets manualer.
__________________
|
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Krevende å fly i Russland | krølle | Bilder & foto | 3 | 01-07-2013 00:19 |
Norges 10 mest krevende flyplasser? | Side3 | Flyforum | 3 | 05-04-2011 13:40 |
Fortsatt krevende marked fra OSL | Tally-Ho | Flyforum | 18 | 14-01-2010 18:21 |
Flyplasser | Twin Otter | Flyforum | 7 | 31-03-2005 20:03 |