![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Dette har jo vært oppe flere ganger i tråden, og du skriver selv "i Norge". På norske innlandsrutene tar de imot kontanter. Norwegian flyr rundt hele Europa uten å ta i mot kontanter, også på rutene fra Norge, rart ingen har arrestert dem for brudd på norsk lov før. (Eller er det rett og slett fordi de opererer utenfor Norge de har lov til det...?) Hva med svenske innenriksruter, skal de også der være tvunget til å ta i mot norske kroner?
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 18-06-2013 at 18:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gunnar
|
![]() Quote:
I SAS så mener jeg å huske at du kan betale med all skandinavisk valuta, i tillegg til euro og dollar. Uansett om det er i Norge, Danmark eller Sverige turen starter eller ender. Grunnen til at myndighetene ikke har reagert enda, om dette er et lovbrudd, kan meget vel være at de ikke har vært klar over denne praksisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Loven sier "i Norge" og da begynner loven å bli uklar når man har havnet forbi Skagerak - det er nok lett å argumentere at man ikke befinner seg i Norge lenger. Likevel synes jeg at et selskap som kaller seg Norwegian bør akseptere norske penger.
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Jeg vil tro det gjelder en del områder vedr. flytekniske ting som AOC, men ikke på alle områder.
Quote:
Quote:
Men jeg er ingen jurist, jeg bare leser det som står i loven og velger å tolke det dithen at Norwegian er på rett side av loven enn å skrike ut om at de er lovbrytere (...inntil det motsatte er bevist osv.)
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja, og nei. Det er en del konvensjoner nedfelt i lovverket som gir registreringsland jurisdiksjon over flyindividet ved visse vilkår. Enkelte land har ikke innført disse. Det eneste absolutte er det territoriumet (luftrommet) man flyr over (gjennom).
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Norwegian til New York?" og andre artige historier | Peterfsx | Småprat | 103 | 29-11-2012 09:20 |
Mat og drikke på Ryanair | elgen | Småprat | 13 | 20-09-2012 07:13 |
Virgin Australia - Deler ut gratis mat og drikke | sirpjalle | Reiseforum | 0 | 06-09-2012 17:18 |
FR - ikke salg av mat og drikke? | TG923 | Småprat | 3 | 02-10-2011 19:48 |
Mat og drikke om bord | Discus | Flyforum | 11 | 05-09-2008 13:03 |