![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hyggelig underholdende lesning, som vanlig !! Om det blir München håper jeg på bilder av hvite pølser og weissbier.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Æsj, så flinke dere er
![]() Mer rapportering så fort jeg er installert på kveldens hotell. Ny firetimers etappe straks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Hadde jeg vært Martin, hadde jeg "glemt" å gå av i MUC!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Haha, ser det for meg. "Neeeeeeeei, vil ikke!! Du kan ikke tvinge meg!"
![]() |
#86 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Herlig Martin!
Roald Øyen kan bare gå og legge seg ![]() (Det har han vel forøvrig også kanskje gjort?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Browncoat
|
![]()
Tror det kunne blitt et problem å ham ut gjennom døra da
![]() *Springer og gjemmer seg* ![]()
![]() |
#89 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
HAHA, fantastisk! Ser frem til flere bilder av F-kabinen og resten av rapporten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så der. Nymatet og nydusjet, på plass i et land jeg ikke har overnattet i før -og jaggumeg fikk jeg ikke enda et nytt, uplanlagt land på lista i dag
![]() For å fortsette: Jeg hadde våknet på Hilton Paddington, og hadde noen timer til overs i London. Først ble kofferten plassert et sted i London, så ble det en liten tur innom HMV i Oxford Street, før jeg ville ha lunsj. Jeg bestemte meg for å se om Hsard Rock hadde noe ledig bord, og jaggu hadde jeg ikke flaks! Verten i døra pekte på et lite bord inntill veggen utendørs, og sa "it's yours if you want it", så jeg tok det, og "a young lady" skulle komme å ta i mot bestilling. Carol dukket opp, og det ble tidligere nevnte bringebærmojito, og en kyllingsandwich, etterfulgt av en sjokolademousse. Hele tiden mens jeg satt der, kunne jeg observere alle som kom etter meg, og fort måtte vente 20-45 minutter på bord ![]() Da maten var spist, var det på tide å komme seg tilbake til der kofferten var, men først dro jeg innom her: ![]() Der slo jeg i hjel litt tid, før jeg så gikk for å bunkre et par flasker av et innmari godt vann med sitronsmak jeg hadde kjøpt tidligere på dagen, samt hente kofferten på oppbevaringskontorret. Her, da jeg begynte å få litt dårligere tid enn jeg følte komfortabelt, havnet jeg like godt bak en gjeng nordmenn som skulle oppbevare kofferter. Så skulle de pakke om litt, og så skulle de synes at det var dyrt, også.... så ble jeg vinket fram, mens de andre drev og pakket om. Var nesten så jeg fikk lyst til å ta en "mensåkjappderelittdadeterfolksomskalrekkeettogher !!", men lot det være ![]() Ellers tror jeg at jeg hørte mer norsk inne på Euston station der og da, enn jeg har gjort i London til sammen på de turene jeg har vært der, bortsett fra fra folk jeg har reist dit sammen med. ![]() 03. mai 2013 London Euston – Manchester Picadilly Virgin Trains Coach K, Seat 12 First Class Jeg hadde altså et behov for å komme meg til Manchester. Sjekket BA, men på den ene avgangen som både gav meg passe tid i London, men samtidig ikke landet for sent, skulle de ha 300 pund. Da tenkte jeg at jeg heller fikk t toget. To timer fra Euston til Picadilly er sikkert raskere enn å komme seg til Heathrow, fly opp, og komme seg til sentrum (selv om i mitt tilfelle var flyplassen målet). Booket også til Manchester Picadilly, selv om jeg kunne ha booket til flyplassen, men da byttet tog i Crewe eller hvor det var. Tok heller en lang tur, og så en svipp ut til MAN. ![]() Kom til dekket bord. ![]() Fikk en sandwich, litt potetgull, og pepsi. Ellers satt man og slappet av og gjorde minst mulig på toget, og bittelitt forsinket (som skyldtes forsinket avgang, som igjen skyldet sent innkommende tog...), rullet vi inn på Manchester Picadilly. Mener at vi på et punkt underveis fikk høre at vi var åtte minutter forsinket, og da hadde vi reist i halvannen time. Synes ikke det er så galt? Framme på Picadilly, var det egentlig bare å få seg en billett til et annet tog som fraktet meg til flyplassen, og der ute var det å følge skiltingen: ![]() Fant resepsjonen, og observerte to hyggelige frøkner som bemannet resepsjonen, og stilte meg opp og ventet på at en av de skulle bli ledig, men innen en av de rakk det, ble jeg dirgert til Piotr som stod litt bortgjemt bak en søyle. Han fikk sjekket meg inn, og lurte på om jeg hadde bodd mye på Carlson-hoteller? Nei, det var nok noen år siden sist. Jammen, jeg hadde da en 30-40 opphold? Eh.. Nei? Jammen, du er jo Gold... Eh.. ja. Status match, Piotr ![]() Fikk et rom i fjerde etasje, med skandinavisk design. ![]() Velkomstgave: Et brev der navnet mitt var håndskrevet, og tre sure plommer. ![]() Fanging av middag skjedde på hotellet. De holdt på med en oppussing, så det var bare en (liten) restaurant som var åpen, så jeg endte opp med å få sitte ved baren. Greit nok, men foretrekker bord. Ellers bar stedet preg av at det var mange der som nok skullle av gårde med Thomson eller Thomas Cook eller noe chartergreier til Kanariøyene tidlig neste morgen. ![]() Kylling ![]() Brownie med is. Alt skylt ned med en Stella. Deretter tok jeg kvelden, for en tidlig oppstandelse neste morgen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() 04. mai 2013 Manchester Airport (MAN) - Munich Franz Josef Strauß Flüghhafen (MUC) Singapore Airlines SQ327 Boeing 777-300ER 9V-SWN Sete 1A First Class Etter å ha sovnet senere enn jeg burde, våknet jeg mye tidligere enn jeg helst ville.. Kunne jeg ikke få sove litt til, og så kunne de holdt igjen flyet litt? 06:45 var det opp, få på seg fillene, og få i seg litt frokost, før det var å hente sakene og komme seg avgårde. En siste sjekk på rommet. Ingenting lå igjen. Da går vi.. Kommer til heisen, heisen ankommer, døra går opp... Jakka mi!! Snur og går tilbake, og får hentet den, og gjør et nytt forsøk. Fikk sjekket ut, og siden jeg visstnok hadde betalt kvelden før, gikk det veldig kjapt. Så var det ut og avgårde til terminal 2, der Singapore hadde sine skranker helt i den enden jeg kom inn i, og F-skranken var den første. Litt moro å tenke på at den var åpen kun for meg ![]() ![]() Hvorfor skulle jeg fly denne? Jo, det var nå sånn at på et tidspunkt hadde jeg booket ARN-LHR, og OSL-HEL-ARN. Så var planen egentlig et par dager i London, og hjem på lørdag. Så kom jeg på at jeg i fjor forsøkte meg på SQ sin rute MAN-MUC, men da kansellerte den flighten den dagen, og det ble ikke noe av. Sjekket så priser, og for økonomi skulle de ha rett under 100 pund. For business skulle de ha litt over 200 pund. I min bookingprishoderegning, er det det dobbelte ![]() ![]() Lufthansa, ja. Det var de jeg fikk sånn Senatorstatus hos en gang, og samtidig fikk jeg en sånn evoucher som man kunne oppgradere Star Alliance-billetter med. Den hadde jeg fortsatt ikke fått brukt, og jeg tror den var i ferd med å gå ut på dato. Jeg logget meg inn på M&M-kontoen, og fant siden der man kunne requeste en sånn upgrade (til slutt..). Tastet inn all info om flighten, og det som ellers trengte, og trykket på "reuest upgrade", og med en eneste gang, var den confirmed. Martin var bekreftet i First Class på Singapore Airlines ![]() Tilbake til innsjekk. Fikk levert kofferten, go fikk et boardingkort, en bagasjekvittering (klisret på et eget lite ark, ikke på boardingkortet eller bakpå passet ![]() Kom meg deretter gjennom Security, og fulgte skilting til Escape Loungen, som virkelig lå bortgjemt innerst inne i en gang. Da jeg kom dit, fulgte en kar meg til innerst i en annen gang, til en annen lounge som også het Escape Lounge. Jeg tolket det dithen at det hadde en egen for SQ-pax, og at man ble guidet dit når man møtte opp i loungen. ![]() Ikke så mye å skrive hjem om. Rakk en cola før boarding. Boarding ble ropt opp litt under timen før avgang, og vi var flere som fant vegen til gate 206. Der antok jeg at boarding var i gang, og at loungepaxen ble hadde blitt ropt opp "mot slutten" av boardingprosessen, men ved gaten så det ikke ut som om de hadde begynt en gang. Jeg stod og så litt forvirret ut, da hun som jeg antar var en slags sjef kunne fortelle at de hadde ikke begynt enda, og at det var bare å vente. Da gikk jeg og tok dette bildet så lenge. ![]() Tilbake til gaten, og nå begynte jeg å merke at det var First Class jeg reiste i. Den samme damen kom bort til meg, og fortalte at hun skulle bare gå ned og sjekke om det var klart, så skulle jeg få komme ombord. Tiltalt med navn ogg greier. Like etterpå kom hun tilbake, og vinket meg fram, og jeg fikk boarde. Nedi gaten, ble jeg brått litt usikker på om jeg skulle ned en trapp som dukket opp, eller ikke.. "Down the stairs, Mr. Foss" hørte jeg bak meg ![]() Så var det ombord. En hek gjeng med Singaporianere(?) møtte meg i døra, og jeg ble ønsket velkommen, og geleidet fram til sete 1A. Fikk spørsmål om jeg ville ha noe å drikke, og siden klokka var godt over 8, lurte jeg på om det kanskje var mulig med noe champagne? Det var det selvsagt. Skulle det være Dom Perignon eller Krug? Og herkan det hende jeg får hele gjengen etter meg med tjære og fjær, for her kan det hende jeg gjorde en skikkelig generaltabbeblemme. eller ikke. Jeg har jo relativt begrensede kunnskaper om champagne, og hadde nada peiling på hvem som var best, så jeg sa det som falt meg lettest inn: "dåmperinjå, plis". Han kom ut med en flaske og et glass på et brett, og viste meg flasken. Her skulle jeg sikkert sett etter et årstall, men det tenkte jeg heller ikke på, og bare nikket bekreftende, og han sjenket oppi. Jeg konstaterte at det var absolutt ingen skijitsmak av dåmperrinjåen heller ![]() Fikk deretter tilbud om noen cashewnøtter, noe jeg også takket ja til. Ble også beroliget av den mannlige FA'en at det var aldri for tidlig med champagne ![]() ![]() ![]() Benplassen var helt grei. Jeg leste en gang på BA-delen på Flyertalk, at et godt F-crew, skal vite hva passasjeren vil før han vet det selv,. Altså, et bilde av meg selv om bord hadde vært moro, men sjenerte meg spør sjeldent om sånt, og lar det bli med tanken. Så, mens jeg sitter det og driver med noe helt annet på mobilen, kommer denn kvinnelige FA'en og lurer på om hun skal ta bilde av meg? Jo, takk, gjerne! Jeg måtte bare vente litt, så hun fikk fylt opp glasset så det så bedre ut på bildet ![]() Glasset ble fylt opp, og jeg gjorde mitt beste for å se ut som meg selv. ![]() Bestilling av mat ble også foretatt på bakken, og det var strengt tatt ikke så mye å velge mellom på den flighten. Ble ellers hele tiden tiltalt som Mr. Foss. Push liitt før rute, og vi duret av gårde. Vel oppe ble bordet dekket: ![]() Te ble servert ved at den kvinnelige FA'en kom med koppen med teposen oppi, samt en egen liten skål til den brukte teposen. Så var det spørsmål om melk og sukker? Sukker takk. Hvor mange skjeer? To takk, og så tok hun oppi to skjeer med sukker. Fikk i det minste ta ut teposen selv når den var ferdig ![]() ![]() Først en liten kompottsak med noen bær oppi. ![]() Crepe med pølse og noe potetgreier. Her holdt jeg meg til nevnte te, appelsinjuice og vann. Ellers passe diskre oppfølging av den kvinnelige FA'en, som innimellom tittet forsiktig ut i kabinen for å se om det var noe. Alt i alt en helt topp opplevelse. Fikk også testet Krisworld, og så en episode "Who's line is it anuway" og en med "Famiy Guy". Funket greit med Bose-hodetelefonene de delte ut (QC-husker-ikke-hvilken). Sånn etterhvert landet vi, og det ble kjørt inn broer på både 1L og 2L, så som eneste i F smatt jeg foran, vekslet et par ord med crewet og takket pent for meg, og smatt ut, som førstemann fra hele flyet, og kunne ikke se noen komme etter meg så lenge jeg kunne se flyet. Flyturen var over, jeg var på bakken igjen, og jeg ville fly sånn igjen!! Derfra var det å finne vegen gjennom en passkontroll, og videre til bagasjebåndet, det min bagasje dukket opp ganske kjapt, og derfra var det videre med S-Bahn inn til byen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Flyklapper
|
![]()
Hehe .. meget bra. De vet hvordan de skal få deg hooked.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Browncoat
|
![]()
Du så litt bekymret ut her
![]() Kanskje fordi du vet at det kan bli dyrt å fortsette å fly i denne standarden? ![]()
![]() |
#94 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Synes fortsatt han skulle ha lenket seg fast til setet i MUC.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Front section flyer
|
![]()
Helt konge rapport
![]()
![]() |
#96 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Herlig rapport , Martin... Venter på mere..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Konge report
![]() Fikk du med deg noe souvenir fra flyturen eller ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Genial rapport
![]()
![]() |
#99 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da kan dere jo evt. gruble på denne mens jeg flyr litt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser i hvertfall ut som en A32x.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Martin og Murphy drar på tur. | Martin | TripReports | 50 | 20-06-2015 22:32 |
Kom, bli med på tur.. Twin Oaks, OR | Toby91 | Bilder & foto | 21 | 10-11-2011 04:00 |
Da Reidar Viking kom på land igjen | Gandalf | Flyhistorisk forum | 4 | 24-10-2009 12:53 |