![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Reiseforsikring dekker vel dessuten hotell man ikke får benyttet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Bare så det er sagt. Jeg er ikke imot praksis med overbooking - jeg mener at flyselskap burde være ansvarlige for å tilby en kompensasjon god nok til at det alltid melder seg nok frivillige. Noe ethvert ansvarlig selskap vil gjøre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Så du mener at fordi man kjøper en billig bilett så er denne reisen mindre verdt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
De fleste selskaper ønsker å ta vare på sine beste kunder, dvs de med dyre billetter og status. Derfor blir det sjelden de som står igjen ufrivillig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og det er et villig til å betale 10-20% mer for alle flybillettene du kjøper?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå vet jeg ikke om de overbooker eller ikke, men hvis de ikke gjør det så betaler du x% mer for billetten din for at de skal kunne fly med tomme seter på de fleste avganger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Igjen, den reisendes sentimentale verdi rundt turen er ikke den summen som står i kontrakten. Sentimental verdi er i beste tilfelle noe man bruker når man skal forsøke forklare hvorfor man defintivt ikke burde bli tatt av flyet. Da er det bare å spille fritt i historier om døde slektninger, skillsmisser, eller bare ta en haug euro og ta det derfra. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg har aldri sett noe i kontrakten, men har nok ikke lett mye heller, som forteller meg at det er en større sjanse for at jeg blir satt av flyet om jeg betaler 1000,- enn om jeg betaler 4000,-. Dette har jo potensielt en ekstraverdi for meg som reisende, og flyselskapet burde kanskje orientert om dette? Så lenge det ikke gjøres klart for meg som kunde at den tjenesten jeg kjøper forringes om jeg betaler en lav sum så forstår jeg ikke helt hvorfor prisen skal spille en rolle i prioriteringen av hvem som skal ut. (men kanskje om noen kan peke på et punkt i kontrakten som forteller meg at slik er prioriteringen så er det OK) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Ute på tur
|
![]() Quote:
Quote:
Pkt 9.5 Den sier ikke noe om rekkefølgen, men ordlyden sier i praksis "vi velger hvem det er", og all praksis er vel at egne kortholdere, så evt alliansens kortholdere, så etter billett-type. -A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Overbooket flyet med 21 personer - Sommertrafikk SAS | Hickok | Flyforum | 29 | 02-07-2016 14:15 |
Overbooket på PIA: Sett deg på do | Someone | Småprat | 14 | 28-02-2012 08:56 |
SAS og passsasjerhandtering (splitta frå SAS-fly sneia borti anna fly) | RYKogREIS | Småprat | 25 | 20-09-2011 09:51 |
Overbooket fly med 31 ledige plasser | SBT | Reiseforum | 2 | 15-07-2011 10:38 |
rebbok til tidligere fly hvis overbooket | karsten | Flyforum | 2 | 13-11-2007 02:04 |