![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Når også EU mener overbooking er akseptabel praksis (men selvfølgelig mot normert kompensasjon) så kommer det til å forbli.
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Stort sett går det helt sikkert bra, men når man tjener store penger på sin praksis med å overselge, burde det også vises vilje til å komme opp med en minnelig løsning med sine kunder. Om kundene og deres tilfredshet betyr noe som helst. Finner man ikke tre frivillige til å gi opp sitt sete i et fullsatt fly, sier det seg selv at kompensasjonen som ble tilbudt var for en vits å regne. Normerte kompensasjoner er uansett latterlig. Om det ikke utvises skjønn. Det henger ikke på greip at en som fredag kveld flyr en weekend-tur til London med dyrt hotell booket (som det er for sent å avbestille) og får hele helga ødelagt, skal kompenseres likt med en som på vei hjem blir forsinket 3-4 timer etter å ha blitt bumped. Gir man tilstrekkelig kompensasjon, vil det alltid være noen som melder seg frivillig. Har man ikke råd til å ta vare på kundene sine, burde man kanskje finne på noe annet å drive med. Hvor man ikke har kunder å forholde seg til. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Det er ikke slik at flyselskapene selger noe de ikke vet de kan selge, det er snakk om at det under helt marginale omstendigheter kapasitetsproblemer. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hvis dette er marginale omstendigheter, så koster det de fint lite å tilby en kompensasjon reisende kan leve med. Når de heller velger å ødelegge reiseplanene til folk for å spare småpenger, fortjener de pepper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Ute på tur
|
![]() Quote:
Quote:
-A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
For enkelte, inkludert meg selv, så er et par tusenlapper mye penger. (blir til tider kvalm av sossementaliteten her inne) Og nei, varen blir ikke erstattet, iallefall ikke om man booker akkurat det flyet av en spesiell grunn. Takk for meg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Reiseforsikring dekker vel dessuten hotell man ikke får benyttet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
De erstatter strengt talt ikke varen. En flybillett til London fredag kveld og en lørdag morgen er overhodet ikke sammenlignbare. Hverken når det gjelder pris eller verdi. De overselger dyre flyseter og erstatter dem med langt billigere - i mange tilfeller fylles kun ellers tomme seter (vil jeg anta).
Man overselger dyre tjenester og erstatter de med billige. En praksis som gjør at mange bør ligge unna SAS. All den tid konkurrentene ikke har tilsvarende praksis. Med smålighet og grådighet skyver man ansvar og kostnader over på de reisende. Satt på spissen, men se for deg følgende: - jeg skal fly longhaul fra LHR lørdag morgen - jeg betaler 2500 kr for en billett OSL-LHR - jeg betaler 1000 kr for overnatting på LHR - SAS-flyvningen overbookes og de er på utkikk etter frivillige til å bumpes For meg er det uaktuelt å takke ja til et rom på Gardermoen samt et tilbud om £250 i cash eller en for meg verdiløs voucher. For ikke å glemme et sete som gikk for 500 kr på det tidspunktet jeg bestilte min billett til LHR. Siden SAS' tilbud om kompensasjon er såpass urimelig at ikke nok folk melder seg frivillig, plukkes jeg ut og blir bumped. Flyet mitt fra LHR kan jeg bare glemme. Hvilket vel også kanselerer returbilletten min til LHR. Ny billett til min destinasjon kjøpt i siste liten koster meg fort 15-20 000. Jada, man bør holde seg til sammenhengende billetter. Men med overnatting på LHR skulle man jo tro jeg var trygg. Skulle noe uforutsett oppstå, så er det en sak mellom meg og min reiseforsikring. Men er reiseforsikringen til hjelp når SAS velger å gi en lang faen i sine kunder? Det er jo SAS' ansvar. Jeg risikerer merkostnader på mangfoldige tusen. Som direkte følge av et uansvarlig og grådig flyselskap uten fokus på sine kunder. Et selskap som på sin side tjente gode penger på å overselge den avgangen jeg hadde billett for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Bare så det er sagt. Jeg er ikke imot praksis med overbooking - jeg mener at flyselskap burde være ansvarlige for å tilby en kompensasjon god nok til at det alltid melder seg nok frivillige. Noe ethvert ansvarlig selskap vil gjøre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Så du mener at fordi man kjøper en billig bilett så er denne reisen mindre verdt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Ute på tur
|
![]()
Nei, det skal være sikkert og visst at det er langt fra alt jeg forstår meg på.
Quote:
Quote:
Velkommen tilbake ![]() -A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
De fleste selskaper ønsker å ta vare på sine beste kunder, dvs de med dyre billetter og status. Derfor blir det sjelden de som står igjen ufrivillig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og det er et villig til å betale 10-20% mer for alle flybillettene du kjøper?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Overbooket flyet med 21 personer - Sommertrafikk SAS | Hickok | Flyforum | 29 | 02-07-2016 14:15 |
Overbooket på PIA: Sett deg på do | Someone | Småprat | 14 | 28-02-2012 08:56 |
SAS og passsasjerhandtering (splitta frå SAS-fly sneia borti anna fly) | RYKogREIS | Småprat | 25 | 20-09-2011 09:51 |
Overbooket fly med 31 ledige plasser | SBT | Reiseforum | 2 | 15-07-2011 10:38 |
rebbok til tidligere fly hvis overbooket | karsten | Flyforum | 2 | 13-11-2007 02:04 |