Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-04-2012, 17:15   #1
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: SAS mister marked på eget hjemmemarked

Jeg kan ikke skjønne at ikke SAS prøver å opprette flere direkteruter til London fra de regionalle flyplassene for å demme opp for BA.

Men dette har jeg argumentert for i en annen tråd:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=102280
Dash is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2012, 17:22   #2
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Re: SAS mister marked på eget hjemmemarked

Quote:
Originally Posted by HenrikP View Post
Jeg kan ikke skjønne at ikke SAS prøver å opprette flere direkteruter til London fra de regionalle flyplassene for å demme opp for BA.

Men dette har jeg argumentert for i en annen tråd:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=102280

Ja, og hvor mye har ikke KLM tatt siden de statet sin satsing i Norge?
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2012, 17:24   #3
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: SAS mister marked på eget hjemmemarked

Quote:
Originally Posted by HenrikP View Post
Jeg kan ikke skjønne at ikke SAS prøver å opprette flere direkteruter til London fra de regionalle flyplassene for å demme opp for BA.

Men dette har jeg argumentert for i en annen tråd:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=102280
Fordi de ikke tjener penger på det, enkelt og greit.

Og KLM taper stort på sin satsing i Skandinavia (samt generelt sett), i det vanskelige markedet man ser nå, gjør SAS det rette.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2012, 17:31   #4
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Re: SAS mister marked på eget hjemmemarked

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Fordi de ikke tjener penger på det, enkelt og greit.

Og KLM taper stort på sin satsing i Skandinavia (samt generelt sett), i det vanskelige markedet man ser nå, gjør SAS det rette.

Jeg har hørt at KLM sine ruter til/fra Norge er blandt de mest lønnsomme rutene KLM har. Mulig det ikke er riktig da. Man skal som kjent ikke tro alt man hører.

Rutene til/fra Torp er stort sett alltid mer eller mindre fulle. Men det betyr jo ikke nødvendigvis at man tjener penger.
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2012, 18:32   #5
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: SAS mister marked på eget hjemmemarked

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Jeg har hørt at KLM sine ruter til/fra Norge er blandt de mest lønnsomme rutene KLM har. Mulig det ikke er riktig da. Man skal som kjent ikke tro alt man hører.
Jeg mener også å ha hørt at Norge har vært KLMs mest lønnsome marked i Europa utenfor Nederland, men det betyr jo ikke direkte at de er pengemaskiner. Ikke vet jeg, men at de skulle tape penger direkte på rutene til Norge synes jeg høres rart ut.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2012, 18:27   #6
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: SAS mister marked på eget hjemmemarked

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Fordi de ikke tjener penger på det, enkelt og greit.

Og KLM taper stort på sin satsing i Skandinavia (samt generelt sett), i det vanskelige markedet man ser nå, gjør SAS det rette.
Men SAS må da kunne tjene penger på direkteruter til London fra flere regonale flyplasser. LHR er vel den fjerde største flyplassen for SAS etter OSL,CPH og ARN med flere millioner reisende fra skandinavia.

Og når jeg sjekker hvilke flytyper som blir brukt til LHR av SAS så er det ofte 738 og A321 som flyr. Noe som tyder på godt belegg på rutene.
Dash is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2012, 13:04   #7
C130
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
Default Re: SAS mister marked på eget hjemmemarked

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post

Og KLM taper stort på sin satsing i Skandinavia
Dette tviler jeg på, de øker jo antallet avganger i ett sett, og flyene er dønn fulle hele dagen.

Jeg har også hørt at SVG-AMS f. eks er en av de rutene som bringer inn flest transferpassasjerer inn til AMS, nå minst 250000 i året.
Dette kan de umulig tape penger på.
C130 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS Credits mister de fleste samarbeidspartnerne Hickok Reiseforum 2 28-03-2013 15:21
SAS mister reisende på økonomi klasse. MartinL Flyforum 7 11-08-2008 16:32
SAS mister forsvarskontrakten!! Yabadoo Flyforum 30 20-04-2008 21:13
SAS-aksjen mister høyde Trety Flyforum 3 26-06-2006 21:23
54 SAS-ansatte MISTER JOBBEN sail4fun Flyforum 14 06-11-2005 21:32


All times are GMT +2. The time now is 19:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.