![]() |
|
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Med dagens oljepris er skjæringspunktet mellom kapitalkostnad og driftskostnad annerledes enn tidligere. Det er vel små forhåpninger om at oljeprisen kommer til å rase, og skal man være konkurransedyktig de neste 10 årene bør nok SAS snart bestemme seg og få på plass bestillinger på nye langdistansefly. A333 er effektive, men om noen år kommer A343 til å være langt dyrere i drift konkurrentenes A350 og B787. A343 vil fort bli 20% dyrere i drift pr sete enn konkurrentene, og den differansen er umulig å veie opp for ved høyere priser eller kutt av andre kostnader i selskapet.
|
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nextjet starter VST-HEL SEP16 - Lagt ned OKT16 - Gjenåpnet NOV16 - Lagt ned MAR17 | Trdfly | Flyforum | 6 | 14-03-2017 03:27 |
Har SAS lagt inn retursperre på Last Minute ungdomsbilett ? | Ståle | Reiseforum | 10 | 04-06-2011 22:59 |
Om SAS og BA sine nattflyginger (splittet fra DY-businessklasse) | SAS-Steward | Reiseforum | 7 | 09-11-2010 19:55 |
SAS har New York lagt på hylla | TG923 | Flyforum | 20 | 30-09-2005 19:43 |
SAS cabin har lagt ned arbeidet | LN-SUB | Flyforum | 29 | 12-11-2004 20:04 |