![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg satt selv og skrek non-stop fra Europa til Japan, trolig med en den gang moderne DC-8 (sikkert fordi jeg ikke fikk fly selv...), og ifølge mitt moderlige opphav satt amerikaneren foran oss og bannet like høylydt under hele reisen. Tough luck, i Japan lå en balje av en lastebåt og et år på de syv hav og ventet på oss.
I dag flyr jeg også her og der, og i jakker, bag'er og sekker har jeg alltid liggende noen "gulinger" (ørepropper) klare for innsats. Skulle støynivået bli ukomfortabelt, enten det er barn, sus, bråk eller annet, er det bare å stappe dem inn, og plutselig er det helt overkommelig. Store byer har babykino, og skulle et lite barn slå seg helt vrang under en gudstjeneste skulle det bare mangle at man sjekker om litt frisk luft, litt mat eller litt drikke, stilner søvnen.
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Litt oppmerksomhet til barnet, litt fornuftig pakking , ikke send yndlingsbamse/kosetingen f.eks , litt tanke på at barnet (og med reisende) skal ha en fin og rolig reise, skal ofte ikke så mye til. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Min nye Bose gjorde at barnet to seter unna meg siste uke, ble "lydløs"...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Å roe ned en baby med smerter i ørene eller andre steder er slett ikke spesielt lett. Yndlingsleketøy o.l hjelper absolutt ingenting, det tror jeg alle med erfaring på området kan skrive under på. Ellers tror jeg faktisk de aller fleste foreldre gjør hva de kan for å roe ned barnet, men det er ikke alltid noenting hjelper, rett og slett. Jeg synes denne tråden illusterer ganske tydelig at de fleste mennesker i bunn og grunn er egoister. Unger er greit, så lenge de oppfører seg slik JEG vil de skal oppføre seg. Last edited by Brandal; 22-03-2010 at 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Selvfølgelig er jeg egoist. Uten å gå ut i dype filosofiske betraktninger så tror jeg vel at selv foreldre er egoister. Blandt annet tror jeg de fikk barn fordi de hadde lyst på barn, ikke for å hjelpe frem flere lykkelige arbeidere til verden.
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Enkelte er under oppfatning at det å ha unger gir deg en unnskyldning for å få særbehandling over hele linja og at alt skal legges til rette for deg når du forlater hjemmet ditt med ungene dine. Det er ihvertfall egoistisk. Ikke lenge til det kommer unger i heimen min og da kan jeg love deg at når vi er på reise, kommer det til å planlegges meget nøye og jeg kommer til å gjøre alt som står i min makt for at andre passasjerer belastes så lite som mulig av familien min. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ellers kan det jo hende at du får et litt mer realistisk syn på saken nmår du selv får barn. Det er lett å for de som ikke selv er foreldre å mene ting. Når man selv blir foreldre oppdager man at det å være foreldre kanskje ikke alltid går etter de planene man la på forhånd. Last edited by Brandal; 22-03-2010 at 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Nå er jeg sikkert blant de eldre her, og har barn selv, men av en eller annen grunn synes jeg det ofte er unge foreldre som mener at deres egne barn kan oppføre seg som "de vil" -alder tatt i betraktning. Forøvrig har jeg ingenting mot småbarn, ei heller på fly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Et Airbus A340-fly fra SAS har vært strandet i Tokyo siden onsdag (4/7) | AirbusTrond | Småprat | 14 | 09-07-2013 14:27 |
Skulle fly fra Kjevik til Oslo, gikk om bord i Bergen-flyet. | Cecilie | Småprat | 20 | 21-02-2013 14:59 |
Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)) | Trdfly | Flyforum | 11 | 07-03-2012 22:58 |
Noen ganger skulle man vært en koffert | Discus | Reiseforum | 0 | 22-11-2009 13:28 |