![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Hva vil dette feks. bety for selskapene som har kontrakt med WF handling? Vil de selskapene kunne velge andre handlingselskap?
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,844
|
![]() Quote:
![]() ![]()
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]()
Skulle jo ønske dem over til oss, men de har vel kontrakt med WF, og når de ikke kan levere tjenestene, står de fritt til å velge. Men skal bli spennende å se, ingenting er jo avgjort enda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2006
Posts: 206
|
![]()
Da bør det kanskje meldes ned til TRD og ikke taes over forumet.
Skulle WF hatt egenhandling måtte de vel hatt 4 oppmøter pr dag for å være lønnsomme |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Snakk om aa bytte penger og lage et skikkelig sammensurium med to SAS Group selskaper som konkurrere med hverandre om interne kontrakter. Slikt blirre godt samarbeide og arbeidsmiljoe av.. Kun SAS konsernet kan finne paa noe slikt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
Og hvor mange stuere har hatt EN arbeidsgiver på OSL etter at flyplassen åpnet...Virker som at de ansatte deperat løper fra SGS,SA,Northport,Røros/Menzies/Widerøe,SGS.... Kanskje en idè å søke jobb i terminalen neste gang ser jeg, faktisk bedre å steke vafler på la Baguette i ankomsthallen enn å desperat søke jobb hos annen arbeidsgiver ut hvert år slik det har vært.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2008
Location: ENGM
Posts: 569
|
![]()
Det er vel ikke akkurat helt sant Tommy777. Finnes nok av moderselskaper som eier konkurrerene datterselskaper som konkurrerer uavhengig av hverandre. Ikke at jeg mener at det skal være slik i SAS Group.
__________________
What can I do you for? ------------- No pain - no gain |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
joda, fair enough. Men jeg tror at det ikke er noe aa spare paa aa beholde naavaerende struktur. Tror arbeidsmiljoeet og villigheten til aa levere en bedre jobb og produkt hadde vaert mye mer tilstede dersom man hadde hatt en enklere, klarere struktur og mer langsiktig strategi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Flott, mine favoritter ved avreise på OSL er SGS, og ved annkomst er WF
Så da håper jeg at dette merges riktig ...... slik at jeg kommer av gårde raskt og presist, og at baggene dukker opp på wf std. tid. Man kunne vel ikke fortsette å konkurere med seg selv der begge var representert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2008
Location: ENGM
Posts: 569
|
![]() Quote:
![]()
__________________
What can I do you for? ------------- No pain - no gain |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2006
Location: Bardufoss
Posts: 249
|
![]()
Da går det fra og være 5 handlingselskaper på OSL: SGS/ Widerøe / Menzies / Servisair / Røros til og bare bli 3 igjen på kort tid. Er vist populært og åpne og legge ned selskaper, så kommer vel noen nye og skal prøve seg snart...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]() Quote:
Det skal med andre ord bli spennende å se fremover hva som skjer..... Personlig så synes jeg dette var på tide, og håper på en positiv virkning av sammenslåingen. Last edited by LN-RRA; 22-08-2008 at 23:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2006
Posts: 206
|
![]()
Tror nok en sammenslåing av sgs og Wideroe Ground vil få positive effekter.
Greit og slippe og konkuranse innad i firmaet |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Airborne
Join Date: Jul 2008
Posts: 571
|
![]()
Hvis SGS overtar for Widerøe på OSL, kan de jo glede seg til handling av Westair's postflygninger om kvelden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]() Quote:
For et fusjonert SGSOSL sin del vil det nok være en overtallighet på ca 20-25 årsverk. Vil anta at argumentene fra ledelsen om å tilpasse bemanningen til synergiene/potensialberegningen trenger litt drahjelp av noen tapte kontrakter... Men så gjenstår det å se hvor mye som er kjøpslått med faglige dah.. Vil ikke overraske meg spesielt om det ender i en stor og slapp graut uten effekt.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2006
Posts: 206
|
![]()
Tror nok SGS med sin 400 mill i innsparing ikke vil la alt for mye daukjøtt trampe rundt.
Håper de tar noen trekk til og rydder opp med SGE og div nå så er det stort håp for SGS norge iallefall |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Ikke uventet dette, dessverre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Slutter meg til den. WF handling har vel fått leve på "kjøpt tid" ettersom de faktisk har klart å tjene penger, i motsetning til enkelte andre. Jeg mistenker også at KL/AF etter hvert vil velge en annen handling agent - og vi vet jo hvordan SGS ofte priser seg hakket høyt. Jeg tror også de WF-reisende på OSL har satt pris på en egen WF-skranke fremfor å stå i SAS-køen med alle andre StarAlliance-selskaper. For Widerøe som flyselskap er det ikke sikkert dette er noen god løsning. Rent økonomisk bør det jo lønne seg å slå sammen to konkurrende virksomheter, men hvem vet - spesielt hvis det innebærer at konsernet mister handlingkunder som SN, AF-KL etc...
EDIT: Men meg bekjent er intet avgjort, og det er ennu kun snakk om en MULIG fusjon. Last edited by JoeW; 23-08-2008 at 03:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,361
|
![]()
Synes dette høres fornuftig ut... Neste steg burde være å gi WF ansvaret for Commuter driften til SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 605
|
![]()
WF ansatte har sikkert ikke noe god dag i dag og det gjelder vel også SGS ansatte på de involverte stasjonene som er foreslått å bli overført til WF handling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Charter handling BGO/SVG. Norport vs. SGS | Whatever | Flyforum | 9 | 27-07-2010 00:42 |
Hvem overtar for SGS (SAS-handling)? | Tally-Ho | Flyforum | 137 | 23-01-2010 13:07 |
SGS handling agent for Icelandair | Tommy777 | Flyforum | 1 | 20-12-2006 18:30 |
SGS tar overpris på handling av SAS Braathens og SAS DK/SE | dash-7 | Flyforum | 37 | 01-11-2006 23:16 |
FI dropper SAS-handling (SGS) | Guest | Flyforum | 29 | 05-10-2005 18:43 |