![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Boeing skal være i samtaler om å kjøpe (tilbake) Spirit Aerosystems.
https://www.cnbc.com/2024/03/01/spir...ms-boeing.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Doom and gloom fra Maximus Aviation, som spår at Boeing slik vi kjenner dem er ferdig som kommersiell flyrprodusent innen 2030.
https://www.youtube.com/watch?v=r621ZXG71S0
![]() |
#63 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
John Oliver hadde Boeing som hovedsegment i siste episode av Last Week Tonight.
https://www.youtube.com/watch?v=Q8oCilY4szc |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når Boeing er oppe i media nå om dagen er det fylt med en viss negativitet. Begynner Boeings omdømme strikk å synge på siste verset nå eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tro om man har funnet en ny utfordring?
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Vites det om denne «servo crank arm» er nydesignet for Max, eller er det noe som har vært med på den 60 år lange 737-ferden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Dette er dog interessant, ihvertfall for oss teknisk ukyndige; Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
CNN har gått gjennom alle hendelsene med Boeing-fly siden nyttår. Selskapet har hatt en miserabel start på 2024. Det som kanskje er mest alarmerende er at FAA har funnet avvik på produksjonslinja som ikke bare dreier seg om manglende dokumentasjon av arbeid.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
|
![]()
https://e24.no/naeringsliv/i/2BLE1a/...er-funnet-doed
John Barnett, en tidligere Boeing produksjonsleder ved Charleston fabrikken ble funnet død i bilen hans på lørdag, dagen etter han vitnet for kongressen i USA. Dødsfallet har offisielt blitt erklært som selvmord selv om flere stiller tvil om det John Barnett skal ha fortalt kongressen om store sikkerhets - og kvalitetsproblemer i Boeing der profitt og ideologi (WOKE) har tatt prioritet foran sikkerhet og kvalitet. I tillegg skal det ha kommer frem (fra andre kilder) at man har prioriter mangfold (aka innkvartering av minoriteter) i ansettelser istedenfor utdanning og erfaringer noe som kan forklare alle problemene Boeing og nå også United Airlines (som har opplevende tilsvarende problemer i det siste). Last edited by magtje; 12-03-2024 at 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
At det har vært drevet av Profitt er det lett å være enig i, Ideologi - spesiellt WOKE skjønner jeg overhodet ikke ?? Jeg sliter med å skjønne WOKE i seg selv, synes på meg som bor i en delstat som kritisert for å være WOKE (men som det er veldig bra og bo i) bor på en øy som også kritiseres for å være WOKE (igjen dette er blant de beste stedene i USA og bo) jeg jobber for et firma som til stadighet kritiseres for å være WOKE, men resultatene vi leverer betyr i såfall at WOKE betyr utrolig lønnsomhet ![]() California hvor mitt firma holder til kritiseres også for å være WOKE, men er i ferd med å bli verdens fjerde største økonomi !, Så WOKE betyr fantastisk vekst og økonomisk stabilitet. It is good to be WOKE I guess ![]() Tilbake til Boeing og mine kilder er i hovedsak Air Currant - Jon Ostrower en annen WOKE fyr her i Seattle området, min lokale PBS Radiostasjon har interjuver med Jon nesten daglig. I tillegg er Seattle Times en god kilde, sammen med New York Times. «Innkvartering av minoriteter» har jeg aldri hørt om, det som South Carolina Fabrikken (787) stod for var No Union - ingen fag foreninger ! Og det sammen med flytting vekk fra SPEA Fagforeningene her i Seattle, har pågått lenge, slik mistet Boeing utrolig mye kunnskap - og mest kritisk kommunikasjonen mellom ingeniørene og ledelsen, se på allt som ble ignorert rundt utviklingen av MAX, det er kjernen i Boeings Problemer. Boeing ansatter i stor grad meget godt utdannede, de henter svært mange fra utlandet (min kone er meget liten del av den prosessen, hun trener alle nyansatte som flytter til Seattle fra utlandet, inkludert Kanada ![]() Fra tid til annen kommer gode venner av han på besøk fra Frankrike, gjett hvor de jobber.
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Woke er et problem når de presser en agenda i ansettelser som kun skal passe inn i deres egen. Du kan ikke presse gjennom ansettelser i en airline(UA) som utelater den største søkergruppe pga deres hudfarge, kjønn eller legning. De vil heller ha folk uten erfaring og interesse enn en med de om han ikke passer i båsen. Da går det ikke bra over tid, og vi ser det i United i dag. Jeg vet lite om Boeing, men ikke overrasket om det er et problem. For det blir det om du ikke ansetter den beste for jobben, uansett hvem de er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
WOKE og innkvotering av minoriteter er sikkert fint og bra i flere tilfeller, men når man ansetter folk i flybransjen (og andre bransjer der liv, helse og sikkerhet er viktig) uten de riktige kvalikasjoner og erfaringer men istedenfor basert på som Midtblinken beskriver på kjønn, etnisitet, religion og idelogi så vil dette medføre til alvorlige problemer inkl ulykker med tap av liv og helse.
Det er det som John Barnett og andre nå begynner å fortelle om at nå skjer i flybransjen (fra topp til bunn) i USA. Og når man kobler dårlig/ ingen kunnskaper (inkl generelt basiskunnskaper), ikke relevant personlige egenskaper og samfunns krav med dårlig opptrening, rutiner (som ikke blir avdekket nå pga ansattes kunnskaper) og selskapenes profittjag så skjer slik hendelser og ulykker vi nå ser i stadig større omfang i USA og/ eller med Boeing fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Moderator
Det er ryddet i tråden for å forsøke få den tilbake til tema. Som ikke er amerikanske innenrikspolitikk /moderator |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Flyklapper
|
![]()
Tilbake til tema, ja ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
FAA har auditert både Boeing og Spirit og funnet mange avvik. Mye går på kvalitetsforståelse og hvordan man agerer i forhold til denne forståelsen. Og det er ikke bare de som jobber med monteringen som strever med dette:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Her i USA er det absolutt ingen innkvotering, vi har regler og regelverk som ALLE store bedrifter må følge - DEI som står for Division, Equality, Inclusion - her i kveld sitter jeg igjen med kurs i blant annet DEI som jeg må før jeg starte mitt neste prosjekt for et av de største Livsforsikrings Selskapene i USA. Dette er rutine for meg og jeg begynner å bli en ekspert i dette fordi alle firmaene jeg jobber med (også mitt eget firma) krever dette, og de krever at vi består sertfiseringene. Både hos Amazon (AWS) og Facebook måtte vi sertifiseres før vi fikk adgang til å bruke MacBooken vi fikk utlevert. Og alle disse videoene starter med hva det koster firmaet om disse reglene brytes -dette er absolutt ikke WOKE, det hva Business (den delen som tjener store penger) forholder seg til. Dette gjelder Boeing også, uten å gå i detaljer, er ingen av de nye Boeing ansatte min kone Coacher hver uke innkvotert, for å gi deg en liten tanke vekker, våren 2022 valgte Boeing å stenge et av sine store kontorer (hovedsak design) i utlandet, Boeing gav ALLE ansatte tilbud om å flytte til USA - i hovedsak hit i Seattle, og omtrent alle menn i vernepliktig alder tok tilbudet med glede. Hver eneste familie koster Boeing USD 75.000 - 85.000 for å skaffe Green Card (ja det kan kjøpes via et firma jeg ikke kan nevne, men som også er en av mine klienter!). Boeing har absolutt ikke noe kvoterings problem - det er absurd og en veldig unyttig avsporing av debatten (De som skriker WOKE høyest her, skriker like høyt i mot støtte til Ukraina - en tanke !) Ja flertallet av nyansatte min kone for tiden jobber med kommer fra India, ingen minoritet her og den utdannelsen og kunnskapen de har passer absolutt ikke inn i din beskrivelse ! Om du fjernet: Hunder, Excel og Indere fra AWS vil du bli sjokkert over hva du mistet av applikasjoner, systemer, web sider du er avhengig av til daglig ![]() Og nå til avslutting - kommer det en 777-9 lavt innover huset vårt, Boeing versjonen av Elg i Solnedgang! Nyyyydelig (og det står ennå 777-X under buken)
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 14-03-2024 at 03:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg jobber i et selskap med DEI Director og vi er gjennomsyret av kvote ansattelser. Vi har store problemer på mange områder der alle uvesentlige kvalifikasjoner må foran erfaring. Sier du et landet ikke innkvoterer, men at selskaper må innkotere for og bli sertifisert?
I UA er det blitt et problem allerede, og verre blir det. Når sikkerhet går bak agenda så ender det ikke godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Når dette skjer så ofte på kort tid tyder vel mye på at dette handler om interne forhold, og basert på det som nå kommer ut i det offentlige, også fra ansatte hos UA, så kan vel mye tyde på at DEI agendaen (som har rammet USA hardt) spiller en vesentlig rolle i alle disse uønskede hendelsene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Sakset fra FlightGlobal i dag :
Airlines candid on Boeing concerns Southwest-737-Max-c-Markus-Mainka_580px Good weeks have been few and far between at Boeing for some time, but the past few days have proven particularly challenging as the airframer works to move beyond its various issues. Most notably, the death of whistle-blower John Barnett generated headlines around the world. But among the airframer’s customers, United Airlines chief executive Scott Kirby this week acknowledged that the carrier is considering an Airbus A321neo order to replace previously ordered Boeing 737 Max 10s – certification of which remains subject to delays. “As much as I would like those deliveries, this is not a 12-month issue,” Kirby says of Boeing. “This is a two-decade issue.” Speaking during the same JP Morgan conference, Southwest Airlines chief executive Bob Jordan cited Boeing 737 Max delivery delays as he described the carrier’s highly constrained 2024 growth plan. “Fix the culture, whatever is at work here,” Jordan says of Boeing. “We all need Boeing stronger two years from now, five years from now, 10 years from now. And that takes precedent over delivery delays. Boeing needs to become a better company – and the deliveries will follow that.” Boeing itself released data this week showing the pace of 737 Max deliveries slowed again in February amid intense scrutiny over product quality, although it did accelerate deliveries to the key China market. The 27 aircraft it handed over in February was flat month-on-month and slower than the year-ago pace. In a memo to staff, the airframer separately outlined steps it is taking to address quality and safety concerns raised by two recent investigations into its 737 Max assembly site in Renton. Boeing Commercial chief executive Stan Deal said his team is working directly with specific employees flagged by investigators and has stepped up its quality inspections. The airframer also confirmed to federal accident investigators this week that it has no records of work completed last year on a 737 Max 9 door plug that failed during an Alaska Airlines flight, nor does it know which employees performed the work. Alaska Airlines itself said this week that the grounding of its 737 Max 9s following the door plug blow-out resulted in lost profits of at least $150 million. A tough few days for an airframer that acknowledges the scale of work it has left to do. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Etihad - flåte og annet annet nytt | Beechdriver | Flyforum | 73 | 04-06-2025 19:26 |
Problemer hos KLM? | Roxman | Flyforum | 8 | 04-11-2008 18:25 |
Problemer hos underleverandører hos både Airbus og Boeing | Someone | Flyforum | 1 | 11-08-2008 11:19 |
Problemer hos Ryanair? | Someone | Flyforum | 21 | 21-06-2007 15:36 |
problemer hos WestJet | CK | Flyforum | 1 | 28-11-2005 19:40 |