![]() |
|
![]() |
#121 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,266
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,266
|
![]()
Noen som har kjennskap til hvilken maskin som er neste ut?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,565
|
![]()
LN-RRM er neste ut.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,266
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,266
|
![]()
SE-RJT som ble fløyet over til OSL fra SVG i dag, er etter sigende også på farten tilbake til utleier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,619
|
![]()
Hva er status på SE-RJX nå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,565
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,106
|
![]() Quote:
Den skal ha «mistet» SAS logoen på halen, så da er det nok snarlig ut |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 957
|
![]()
Jeg så på flightradar at SE-RES var ute og luftet seg fra og til OSL tidligere i dag. Kanskje den skal inn i steden? Med såpass lav trafikk det er for tiden, så er kanskje 737-700 en mer markedstilpasset maskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,266
|
![]()
Med utgangspunkt i den seneste tidens utfasinger og kjente nærstående kan man undre seg over hvorvidt 700-serien blir beholdt lenger enn 800-serien. 700-serien har vel noen fortrinn rent bruksmessig internt i Sverige og på enkelte ruter/flyplasser i Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 637
|
![]() Quote:
Fast problemet är väl att Stockholmsbasen redan är på Airbus och behövs storleken finns ju redan A319 i flottan?
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,565
|
![]()
Det handler jo mye om hvem som eier de forskjellige maskinene og om det er etterspørsel etter 737-700 eller 737-800, akkurat nå går 737-800 unna som hakka møkk. Da både til pax/frakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
|
![]()
Det er nok lettere å komme seg ut av leasingkomtraktene for -800 enn -700 nå, så vil tippe at -700'ene nå blir sist ut døra. De funker jo greit på kystrutene, så vil nok se dem der til siste slutt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,266
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,894
|
![]()
Ellers er vel trip-cost på en -700 noe lavere enn for en 320neo, mens en -800 er dyrere i drift. All den tid man ikke trenger kapasiteten er det jo fornuftig å bytte -800 først.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
|
![]() Quote:
LN-RRN i Teeside idag …. Foto Andrew Shaw. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,565
|
![]()
SE-RJT er neste maskin ut...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,565
|
![]()
Mulig at SE-RJU fyker ut den også..(?)
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
|
![]()
Er det bare jeg som finner dette ufattelig vemodig? 700'erne har liksom vært det særegne ved SAS, har ørten tusen turer på klappsete med de (i følge statistikken min er 1/3 av alle flightene mine med 737-700 hos SAS (105 stk) på klapp
![]()
__________________
Spoiler mixer Last edited by Polaris; 13-06-2021 at 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
|
![]()
Nei. Men da DC9 og MD80 ble pensjonert, følte jeg nok litt av det samme …. #generasjonskløftforavgeeks
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS og utfasingen av 737-800 | Someone | Flyforum | 273 | 02-03-2025 16:17 |
SAS og utfasingen av 737-400/-500 | vstenhjem | Flyforum | 449 | 19-08-2024 10:44 |
SAS og utfasingen av 737-600 | Someone | Flyforum | 437 | 01-08-2020 22:37 |
KLM starter utfasingen av 737-700 | Someone | Flyforum | 14 | 23-07-2019 06:41 |
Setekonfig SAS 737-700 | ToreD | Reiseforum | 16 | 08-11-2011 08:38 |