![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen. Her i den siviliserte delen av Asker er temperaturen snart oppe i 20. Noen skyer, men det tror jeg de som arbeider i hagen her ikke synes gjør noe. Tror det var varmt i går. Men etter planen skal de være ferdige i dag, så må vi bare vente 2 uker på at rullegresset får festet seg. Hjemmekontor i dag, så passer da med en tur til Asker sentrum i lunsjen. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I de enda mere siviliserte deler av bygda Asker titter nå solen nesten frem. Her bærer det til kontoret og ingen store utflukter i lunsjen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
God morgen fra øverst i Groruddalen, her er frokost inntatt og Evergood i koppen, klar for å starte opp hjemme kontoret og få med seg noen digitale intervjuer og et møte med en leverandør som skal presentere noen nyheter i sitt varesortiment osv.
Ha en flott dag der du befinner deg. Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Heihei, også fra Asker. Etter tre måneder på hjemmekontor i ytre Oslo øst, er jeg tilbake på kontoret her på bygda.
Kos å komme tilbake til årets påskeegg. Alltid diggiloo med litt snoperier. ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Mornings fra Tunhovd!
Sommeren har overtatt i fjellet og igår var det i overkant lunt for aktiviteter som for eksempel beising av sydvegg. ![]() Det ser temperaturmessig litt roligere ut idag, så får man se hvordan tiltakslysten lar seg påvirke av det. Men først; Kaffe! ![]() Traust tøyse-tirsdag ønskes ![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Morn fra Groruddalen her også, variert plassert vi er på flyprat i dag ser jeg. Bilen viste 22 grader da jeg trillet hjemmefra og 25 da jeg parkerte på jobb, som gjør at det føles mer som om jeg befinner meg på en karibisk øy eller slikt, og ikke i Oslo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God morgen fra skogkanten. Godt å se at vi har så mange forum-medlemmer på Nesøya.
![]() Litt hjemmekontor, så tannlege med mellomste arvingen og så en tur ned til byen for en matbit. Nyt dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God tirsdag fra Oslo Øst ja. En venn av meg spurte meg litt om Lutvann i går, altså selve vannet og ikke militærleiren. De ville ut å bade, så da inviterte jeg meg selv så var en tur opp dit i går kveld siden det tross alt er i gangavstand. Jeg bada ikke da så var med for selskapets skyld. Koselig nok det.
Frokost er allerede inntatt så får man se hva dagen bringer. I morgen ettermiddag venter en tre stjerners utvendig lugar på MS Color Fantasy. Ikke noe fancy minibar inkludert i prisen der gitt, men det går nok fint. Føler det skal bli deilig å reise til "utlandet" igjen, selv om det nærmeste man kommer er Norwegenkai i Kiel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Var ikke så verst på Lutvann i går kveld altså det var ikke det, vennene mine kom med bil da og det er kinkig med parkering der, men de fant en plass å stå tilslutt. Nøklevann har iallefall en stor p plass i nærheten. Tror uansett det er verre i helger enn på hverdager sånn før sommerferien er i gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
God formiddag fra Oslo. Feiret hjemkomsten i går med god Burgund, så var helt på sin plass med forfriskende morgenbad i dag, fjorden er fantastisk nå. Ingen store planer eller plikter i dag, men får vel få unnagjort div. forefallende på nett, og komme i gang med å forberede neste ukes oppdrag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
God lunsj fra Horten. Fin tur over fjellet i går, selv det var i overkant mye stopp for veiarbeid. Det var ikke lenge etter Haukeli før gradestokken passerte 29 i går, og nå ser det ut til at det kan bli det samme her i dag. Det henger nok en utepils i luften i kveld, ja...
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hei fra Forus. Vi som jobber 40 % er halvveis gjennom ukas første økt. Det betyr vel at det nærmer seg lunsj vil jeg tro. Akkurat i dag er jeg glad for å sitte på det som være blant de best luftkondisjonerte kontorene her på huset. Jeg klarer ikke for å si det slik. Etter jobb blir det bursdagsfeiring med kjæresten som i følge rykter kommer til å få både blomster og presang av undertegnede. Lenge leve romantikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
G’morgen fra behagelige 14 grader her i det dype sør. Kom en kadlfront bak et lite nedbørområde i går. Den varer nok ikke så lenge, så får nyte den mens vi kan.
Siste feriedag i denne omgang. Intet annet på programmet annet å raide apoteket for Svigerbeistet. Regner med at julebordsfortjenesten der allerede er sikret .... Ellers er ildfluesesongen åpnet. Flott å gå ute med bikkjene etter mørkets frembrudd. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God ettermiddag fra det varme glade Østlandet
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]()
Er dette bra, eller??
Det vil vel kommer til Norge etter hvert... Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
|
![]()
Det har jo vært testet ... men inntil det kommer en 'portalløsning' hvor man bare kan gå igjennom, er det greit å kunne ty til gamlemåten når man kommer med full handlevogn. Men rett skal være rett, Walmarts løsning med trådløs scannerpistol er den klart beste blant kjedene akkurat nå.
Jeg bruker begge deler etter behov, og foretrekker å kunne velge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Free Luigi
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Synes selvbetjeningskasser er genialt.
Fikk det på den lokale Coopen i vinter/vår. Har måttet vente i kø en gang (og jeg har nok vært innom der to-tre ganger i uka siden slutten av mars). Ikke føler man heller at man lager kø, men kan stå og scanne og pakke i eget tempo. Også med Coopay-appen i tillegg, så er det enda enklere å betale også. Sist gang hadde jeg glemt en ting, så jeg gikk inn igjen for å hente den ene tingen. To kjappe scan, og det kjentes nesten ikke ut som jeg brukte tid gjennom kassaområdet i der hele tatt. Vet man har de som mener at det fører til at de som jobber der blir arbeidsledige, men da lurer jeg på om de også tenker på alle de bankansatte fra 90-tallet og bakover når de betaler regninger i nettbanken? Eller de reisebyråansatte når de booker flybilletter på Internett? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Selvebetjenigskasser har kommet for å bli. Er selv i bransjen, og jeg er svært positiv til det, har ikke hørt om noen som er negative. Det å mene at det tar fra folk jobbene er tull, ingen har mistet jobben pga dette, derimot kan dette føre til at nedleggingstruede butikker netopp kan holde åpent. Coop er desidert mest frampå på nye betalingsløsninger, tilnærmet alle butikker har fått eller skal få selvbetjeningskasser. Obs og enkelte av extra-butikkene har også egne scannepistoler, og det er også her lansert en egen shopexpress-app der man også kan scanne varene med telefonen, og betale så klart. Det er også åpnet en pilotbutikk i Oslo som er døgnåpen, men uten ansatte på natten, en løsning som kan være meget nyttig dom mange Marked-butikker i distriktene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God lørdag fra Asker | Someone | Flyforum | 14 | 10-11-2019 00:47 |