![]() |
|
![]() |
#641 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
|
![]()
Det dukker opp rapporter i kveld om «Mid-2020» som tidligste «back in service» Washington Post viser til kilder hos Boeing.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
Burde de egentlig skrotet hele dritten da møkka fant viftene, eller er det noe å redde?
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2012
Posts: 645
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]() Quote:
Ikke glem militær- og spacedelene. Selv om de sliter med tankerne også. Vil tro at det er større sjanse for at de skiller ut og legger ned sivilflydelen - eller selger den til andre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]()
Det kan eventuelt være at de ville bedt om konkursbeskyttelse (Chapter 11) og brukt det til sånn som LN-MOW påpeker, skille ut deler og restrukturere selskapet.
Flere store selskaper i USA har vært igjennom en slik prosess. |
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,981
|
![]()
Uansett, Boeing er fortsatt langt unna konkurs. Det virker som de relativt lett får finansiering fortsatt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Får finansiering? Må jo bety at de enten ikke er særlig likvide eller ikke tjener penger?
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,981
|
![]() Quote:
Selskaper sitter sjeldent på så mye cash. Ingen regel uten unntak, men aksjonærer foretrekker normalt de heller utbetaler slikt som utbytter, istedet sitte på cash med lav avkastning. Derfor må selskap låne når det blir problemer Det er egentlig ikke noen big deal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
I Boeings tilfælde har deres Image givet lidt en del skade...og det vil tage tid at opbygge tilliden.
Og tillid til 8MAX er vigtigt, især fra deres rigtigt store kunder....den slider de meget med lige nu Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Mangelen på fornuftige alternativer gjør at de sitter temmelig trygt uansett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Nå sitter de vel på også på et "varelager" av et par hundre nye MAX de naturlig nok ikke har fått betalt for enda, så mye kapital er bundet opp der.
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,878
|
![]() Quote:
Produksjonsstoppen kan vel ha sammenheng med at groundingen har vart lenge nok til at dette ikke lenger er tilfelle på flyene som skulle blitt produsert nå. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Ja, vet ikke hvordan det er i flyindustrien, men ellers er det vel ofte slik at kjøper betaler rundt 1/3 på forhånd for å dekke råvarekostnadene og resten senere.
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
|
![]()
Jeg kjenner ikke detaljene med 737 - men 777 er / var betydelig mindre enn antydet her - total prisen ble satt kvelden før leveranse - med middag et kvartal fra hvor jeg sitter nå.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,981
|
![]()
Ryanair er på jakt etter billige MAX maskiner og har lagt inn bud (sikkert lavt) hos Boeing, men ikke noe blir skrevet under på så lenge maskinen er grounded. Skal også være snakk om 737-MAX 10 varianten
https://www.reuters.com/article/us-b...-idUSKBN1ZX1H9 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Etter hva jeg kan se er 'lageret' nå iferd med å passere 400 fly ... Det største antallet står på Moses, hvor det nå er ca 247 fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Alltid praktisk å ha finansieringen i orden idet man kan få kjøpt noe til brannskadepriser. Lykkes det, kan det vise seg å være like smart som 9/11-avtalen, back in the day.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,878
|
![]()
Planespotters lister opp 408 fly som har hatt first flight, men ikke blitt levert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]() Quote:
Jeg talte ikke med de som fortsatt er under testing. Men det er alltid litt unøyaktigheter i rapporteringen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,878
|
![]()
Var ikke ment som korrigering, men utfyllende.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 777X - statustråd | LN-MOW | Flyforum | 218 | 08-02-2025 07:20 |
Boeing planlegger 737MAX-erstatter til 2030 | RJon | Flyforum | 36 | 15-03-2024 17:39 |
Norwegian 737MAX - statustråd | LN-HFH | Flyforum | 202 | 02-06-2023 12:08 |
COPA bestiller 61 737MAX | LN-MOW | Flyforum | 2 | 11-04-2015 15:28 |
Boeing med 737MAX winglets til 737NG | Someone | Flyforum | 33 | 12-03-2015 14:42 |