Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-02-2017, 03:17   #1
mcduck
ScanFlyer Gold

mcduck's Avatar

Default Re: Herlig! Nest beste dagen i uka! Det er fredag!

God fredag fra SK-9ettellerannet fra EWR til Oslo. På vei hjem fra Mexico. Stikkord for ferien ble Chichen Itza, Tulum, havskilpadder og stingrays. Haidykking ble kansellert pga dårlig sjanse for å se hai (slutten av sesongen). Taco blir det naturligvis ikke i handlekurven min på en stund.

Fikk meg en aldri så liten overraskelse på Cancun da Norwegians LN-RGX kom rullende forbi. Visstnok med charterturister fra/til USA.

Fikk sjokk når jeg så hvor mange som ble stoppet i secondary på Newark. Jeg sto i en kø med 6 stk hvorav 4 ble tatt med på loftet. Det var en jevn strøm med folk fra de andre bodene også. Selv slapp jeg det men det gikk utrolig treigt å komme seg gjennom.

Ha en strålende fredag

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)

Last edited by mcduck; 24-02-2017 at 03:35.
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2017, 16:47   #2
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by mcduck View Post
God fredag fra SK-9ettellerannet fra EWR til Oslo. På vei hjem fra Mexico. Stikkord for ferien ble Chichen Itza, Tulum, havskilpadder og stingrays. Haidykking ble kansellert pga dårlig sjanse for å se hai (slutten av sesongen). Taco blir det naturligvis ikke i handlekurven min på en stund.
Fikk du dykket på skulpturparken på Manchones-revet? De er ganske spredt, men morsomt å se.
https://www.youtube.com/watch?v=aSN43XSEABM

Eller god fredag fra gullstua på OSL. Fikk prøvd ikke-SAS fast-track og den var både flyttet mer sentralt og de hadde fått en normal sluse der, absolutt et fremskritt. Plutselig er ikke fast track bare en vits.

Fungrende fast track og prøvesmaking av sjokolade i tax-free'en, men blir jo i godt humør av mindre.

Satser på at passkpntroll i Bryssel er bedre bemannet enn på OSL, ellers ligger det tynt ann for helgens eventyr. Plass i 5A sparer kanskje noen minutter.

Hvordan er det forresten i FRA for returen, er det sikkekrhetskontroll i tillegg til passkoontroll når man skal fra UK til Norge?

Ha en god en alle som planlegger nye eventyr.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2017, 16:49   #3
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Fikk du dykket på skulpturparken på Manchones-revet? De er ganske spredt, men morsomt å se.
https://www.youtube.com/watch?v=aSN43XSEABM

Eller god fredag fra gullstua på OSL. Fikk prøvd ikke-SAS fast-track og den var både flyttet mer sentralt og de hadde fått en normal sluse der, absolutt et fremskritt. Plutselig er ikke fast track bare en vits.

Fungrende fast track og prøvesmaking av sjokolade i tax-free'en, men blir jo i godt humør av mindre.

Satser på at passkpntroll i Bryssel er bedre bemannet enn på OSL, ellers ligger det tynt ann for helgens eventyr. Plass i 5A sparer kanskje noen minutter.

Hvordan er det forresten i FRA for returen, er det sikkekrhetskontroll i tillegg til passkoontroll når man skal fra UK til Norge?

Ha en god en alle som planlegger nye eventyr.
Om du havner på B gates på FRA fra UK er det sikkerhetskontroll. Z gates ikke

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2017, 17:00   #4
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Om du havner på B gates på FRA fra UK er det sikkerhetskontroll. Z gates ikke
Så det er sjangsespill på hva msn kan ta med når man flyr lufthansas billigste klasse og ikke sjekker inn bagasje.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 24-02-2017, 23:33   #5
mcduck
ScanFlyer Gold

mcduck's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post

Vi bodde i Tulum og hadde med små unger så utforsket mest området rundt der. Men nå er området merket på kartet for neste tur (som går alene), takk for tipset

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2017, 01:16   #6
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by mcduck View Post
Vi bodde i Tulum og hadde med små unger så utforsket mest området rundt der. Men nå er området merket på kartet for neste tur (som går alene), takk for tipset
Manchones og Dos Ojos er obligatoriske dykk i området.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules