Quote:
Originally Posted by LN-MOW
Eller man kan snu det på hodet .. '.. bevisst overbooker for å unngå inntektstap'. Når kunden ikke oppfyller sin del av 'avtalen', må det være lov for selskapet å gjøre visse grep for å minimalisere konsekvensen av dette. 
|
Det er vel ingen av kundene som ikke oppfyller 'avtalen'. Det finnes vel to hovedkategorier med avtale her, og kundene oppfyller alltid sin del:
* I den ene kategorien må kunden betale enten har flyr eller ikke. Kunden betaler uansett, og selskapet er garantert inntekt.
* I den andre kategorien får kunden lov til å kansellere. Han har i utgangspunktet betalt en del ekstra for dette privilegiet; samme reise uten denne fleksibiliteten koster mindre.
Kunde oppfyller altså alltid sin del av avtalen. Selskapet, derimot, vil i noen tilfeller ikke klare å oppfylle sin del. Det er en risiko de selv har valgt å ta, og handler ikke om at kundene svikter. Det er det bare selskapet som gjør.