![]() |
|
![]() |
#341 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Flyjunkie
![]() Join Date: Sep 2009
Location: Bergen/Oslo, Norway
Posts: 249
|
![]()
Norwegian vant i Asker og Bærum tingrett: http://www.vg.no/forbruker/norwegian...en/a/23361780/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,123
|
![]()
Helt riktig dom fra Asker og Bærum tingrett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]()
Er det noe jeg ikke har fått med meg? Norwegian hevder at "EU-domstolen har sagt at produksjonsfeil er en ekstraordinær omstendighet" og at passasjerer derfor ikke kan kreve erstatning for Dreamliner-relaterte forsinkelser? Noen som vet hvilken dom det er snakk om?
http://www.dn.no/nyheter/naringsliv/...ting-i-sverige |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,893
|
![]()
Ingen dom, men en hel del mennesker som har fått medhold i krav på erstatning i svensk flyklagenemnda, og som Norwegian deretter ikke vil forholde seg til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]()
Norwegian henviser til "EU-domstolen".. det var den jeg ikke skjønte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,893
|
![]()
Sorry, misoppfattet spørsmålet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Jeg tror ikke det har vært noen sak som går direkte på dette, men at det dreier seg om hvordan Sturgeon v Condor skal tolkes. Det er vel avsnitt 67-72 i denne dommen som veldig mye av praksisen rundt erstatninger ved tekniske feil bygger på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 773
|
![]()
DY bør ha noe mer i ermet enn Sturgeon vs Condor.. dommen nevner ikke produksjonsfeil. DY kunne kanskje brukt Sturgeon vs Condor om det hadde vært et engangstilfelle el.l., men før eller siden må det jo bli en totalvurdering. Dersom et flyselskap hypotetisk sett hadde valgt å fortsette å bruke materiell med historikk på 50% kansellerte flyvninger siste år, så kunne neppe selskapet trukket på skuldrene og sagt "produksjonsfeil".
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan er Singapore Airlines sitt produkt fra København? | HS-TGA | Reiseforum | 13 | 22-12-2014 23:47 |
LOT longhaul - 787 invigningsdetaljer og ny Elite Fleet produkt | Stoarn | Flyforum | 4 | 12-04-2012 19:31 |
Norwegian sitt livery (splittet fra Norwegian bestiller 222 fly) | Svoosj | Småprat | 52 | 30-01-2012 08:15 |
Litt OT: En dag i Norwegian sitt tegn | EB | Flyforum | 7 | 21-07-2007 00:33 |
Aftenposten Aften med ny klage på Norwegian og Sterling | EB | Flyforum | 1 | 22-05-2006 19:40 |