![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det har seg slik at pga et slitt bankkort har jeg byttet bankkort siden jeg bestilte med Emirates. Emirates sine betingelser sier at man skal ha kredittkortet man kjøpte billetten med tilgjengelig ved innsjekk. Jeg har ikke klippa i stykker det gamle enda, men hvordan skal man gå frem om man blir nekta innsjekk pga det der? Nå er ikke reisen min før godt ut i mai så har fortsatt god tid til å få gjort det som trengs. Billetten er kjøpt fra Emirates direkte og ikke igjennom 3 part som trådstarter gjorde.
Last edited by Hypern; 20-04-2015 at 17:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Dette var for øvrig ikke samme reise som jeg nevnte lengre oppe, men en reise bestilt på Emirates sin hjemmeside. Lurer veldig på hvorfor jeg blei plukka ut til kontroll. Damen i luken måtte spørre om hjelp til hvordan det skulle sjekkes, så det var tydeligvis ikke veldig vanlig å måtte sjekke dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Joker
|
![]()
Det er nok stikkprøver. Jeg blir spurt nå og da hos SAS og BA (som er selskapene jeg fly mest med). Da pleier de forøvrig å swipe kortet, men om de sjekker at det fremdeles er gyldig vet jeg ikke.
De må jo uansett ha en fornuftig løsning for de som ikke kan presentere kortet, kort forsvinner/avsluttes/byttes ut hele tiden og dersom det er en fritidsreise bestilles det ofte lang tid i forveien. Last edited by KristianSk; 20-04-2015 at 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Hva er status hvis det er noen andre som har betalt for billetten, jeg har ofte betalt for flybilletter til andre, jeg kan jo ikke sende med dem kortet mitt når de skal ut å fly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Thai ber vel konsekvent om å få se kortet man har kjøpt billetten med (fra egen nettside), men har aldri opplevd annet enn at de vil "se" kortet fysisk.
Ergo ingen problemer med å komme med et kort som f.eks. har utløpt eller er erstattet i ettertid.
![]() |
#28 | |
Joker
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
vurderer en tur med emirates til DXB, da prisene er meget rimelige (eco). Har aldri flydd med dem, og dessverre er dem vel ikke med i de store alliansene heller. Anbefales dette ex oslo, eller har det charter tur følelse
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Vi var veldig happy. God underholdning, men endel av filmene hadde blitt vel mye "halal". Mat var veldig veldig bra. Drikken flyter fritt, det er ikke noe "SAS-plus" tendenser der i gården.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Skal ut å reise med B77W og A388 til EK om ca 3 uker.
Er det mulig å gjøre setevalg nå allerede ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, hent opp reservasjoner på deres nettside.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Scanflyer Silver
|
![]()
Vurderer å reise med Emirates til SGN nå til høsten. Ulempen er transfer i DXB på 9.45t på outbound, leser at Emirates tilbyr hotell, transport og mat for Y gjester med mer enn 8t transfer. Leser på nettet at immigrasjonskøen der nede er lang, ventetid på shuttlebuss til hotel, etc, som fort gjør at man kun får 2-3t søvn. Spørsmålet er om noen her har erfaring med Emirates og deres Dubai Connect?
![]() |
#34 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Aldri brukt spesielt lang tid i immigration der, har vel snart ankommet der til fleste tider av døgnet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Newcomer
|
![]()
Flyr du et annet selskap enn Emirates, og kommer på terminalen med de dødelige, så kan du bestille meet & greet service fra Marhaba. Da dodger du køen i immigration - som kan være ekstrem til tider.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Forsøkte å booke dem en gang, men det var ikke ekstremt elegant for en nordmann, så jeg gav opp
![]() |
#38 |
Scanflyer Silver
|
![]()
Blir for mye hassle med å booke Dubai Connect, så er i tenkeboksen om å fly til BKK eller SIN, så fly hjem fra SGN, bare for å ha prøvd A380'n til EK. Takk for svar alle sammen
Upcoming flights: Tja.. Last edited by akira; 16-07-2015 at 08:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
![]() http://www.marhabaservices.com/home/search Jeg henger etter med online ditt og datt.. Men denne er innafor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
http://dnrd.ae/en/Services/Pages/Smartgate.aspx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jeg skal reise med Thai og lurer på noe | evenes | Reiseforum | 474 | 19-01-2020 23:13 |
Jeg skal reise med FlyViking og lurer på noe | Tarzan | Reiseforum | 1 | 23-07-2017 19:25 |
"Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2015) | Fred | Reiseforum | 31 | 24-11-2015 11:47 |
Hvor skal jeg reise i Asia? | Hypern | Reiseforum | 19 | 09-08-2013 23:30 |