Quote:
Originally Posted by TOS
Det foreligger en epost fra DAT til Field Aviation med svar tilbake, samt at det foreligger en epost etter forespørsel fra Luftfartstilsynet til Field Aviation om tilgjengeligheten av utstyret (den ene er altså fra selskapet som er interessert i å kjøpe/lease og den andre er fra norsk luftfartsmyndighet). Begge sier det samme. Den siste fra Field Aviation til LT er den jeg siterer fra, og som i så klare ordelag som mulig sier at dette er utstyr som er tilgjengelig til eventuelle vinnere av anbudet. Det er tilstrekkelig dokumentasjon for meg på at utstyret er tilgjengelig, men kun til eventuelle vinnere. Epostene forteller også at utstyret ikke er i produksjon, og må således fås via WF som har de eneste overskuddsbokene i verden. Hvordan man fortsatt kan mene at dette ikke gir en fordel til WF er meg fullstendig uforståelig.
Hvor mange innlegg jeg har er vel forøvrig totalt uvesentlig i denne og i andre saker.
|
Men jeg ser stadig kun een mail fra
DAT til Field. Der kommer et, må jeg formode, utilfredsstillende svar, men stadig så venter man næsten 4 mdr med at forfølge sagen og gør dette ved at trække SD i retten istedet for at undersøge tilgængeligheden yderligere i månederne forinden. I den midlertidige forføjning udtaler Lars Kobberstad sig som vidne og der fremgår det, ifølge min personlige udlægning af hans udtalelse og diverse mails, at Field Aviation har fået en forkert forståelse af de præmisser der lå til grund for Widerøe's lån/lease af bokse til Field Aviation. Hvis
DAT havde vist mere interesse med opfølgende mails til både Field, SD og LT kunne det måske have givet en hurtigere opklaring af om udstyret rent faktisk var tilgængeligt? Det var min mening, ikke så uforståelig for mig.