![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]()
Del I | Planlegging
God dag, alle sammen ![]() Nå som det er sommerferie og jeg ikke har stort annet å finne på, tenkte jeg at jeg kunne lage en TR fra min DM-tur i vinter. Må på forhånd beklage for hukommelsen min. Det er jo en stund siden dette her nå, så jeg husker dessverre ikke alt av detaljer fra turen, men jeg skal prøve mitt beste. Jeg er heller ikke noen profesjonell fotograf så bildene/videoer er av varierende kvalitet. Håper TR faller i smak ![]() Planleggingen av denne turen startet allerede i august/september 2011. Etter å ha lest en del om DM på forumet her, bestemte jeg meg for å slenge meg på 100% bonus-tilbudet. Før jeg gikk til innkjøp av miles brukte jeg en del tid på ANA-tool for å finne de flightene jeg kunne tenke meg. Dette her var som nevnt i august/september ’11 så tilgjengelighet var så og si ikke noe problem. Seoul, Sør-Korea var et ”must” siden jeg ville besøke grensen mot nord. Jeg visste også at jeg ville prøve den mye omtalte First Class Terminal (FCT) i FRA og dermed falt valget på Lufthansa som transportør på første etappe. Japan har vært høyt oppe på min ønskeliste over destinasjoner, så dette ble min ”hoved-destinasjon”. På veien hjem til kjære Norge skulle jeg innom Beijing. Opprinnelig hadde jeg tenkt å bruke to uker på hele reisen, men ut på nyåret forandret ting seg litt og jeg måtte booke om og forkorte turen ned til bare én uke. Dermed var det tilbake til ANA-tool og finne noen nye flighter. Utreisen til Seoul ble beholdt, men jeg kortet ned på oppholdet i Japan og skrotet alle planer om å reise rundt der til fordel for noen dager ekstra i Seoul. Hjemreisen skulle gå via Beijing og Zürich med Swiss. Da jeg opprinnelig booket PEK-ZRH var Swiss-flighten satt opp med deres nye A330-300 maskiner. Dessverre ble dette endret til A340-300 og nye avgangstidernoen måneder før avreise. De nye avgangstidene (06:45!) gjorde det umulig å få en gjennomførbar connection fra Tokyo, så det ble slik at jeg reiste dagen i forveien for å ha en halv dag i Beijing. Og som om det ikke var nok, skulle det vise seg å by på noen problemer å finne plasser fra Zürich til Oslo samme dag som ankomst fra Beijing. Derfor ble det også en natt i Sveits før det bar videre med en morgenflight til Frankfurt og derfra hjem til Oslo (!). En lang, og for noen kanskje en veldig unødvendig omtur for å komme hjem, men jeg syns nå det var verdt det. Man kan ikke få nok av fly! ![]() Reiserute |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Påsketur til Manchester. | Solaspotteren | TripReports | 8 | 06-07-2014 02:09 |
Påsketur til Vestkysten! | WooAa | TripReports | 4 | 27-04-2014 20:50 |
Påsketur til Asia med LX,LH,MU(F) og SK,OZ,TG,CA,LH(C) og Koreansk KTX(Y) | Jamesbond_ppk | TripReports | 15 | 28-05-2012 19:42 |
Flyselskap til Nord-Asia og destinasjoner | Helikopter | Reiseforum | 4 | 25-03-2012 22:16 |
Påsketur til Pattaya. | Hickok | TripReports | 52 | 14-04-2009 11:27 |