Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-04-2012, 20:00   #1
Jamesbond_ppk
ScanFlyer Blue

Default Påsketur til Asia med LX,LH,MU(F) og SK,OZ,TG,CA,LH(C) og Koreansk KTX(Y)

Hei!

Har begynt å legge inn en rapport fra siste turen på FT.

Her er lenken:
http://www.flyertalk.com/forum/trip-...ean-ktx-y.html

Dette var en helt fantastisk tur! Har dere spørsmål, er det bare å stille dem her på Flyprat.

//
Jamesbond_ppk is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2012, 20:13   #2
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Påske tur til Asia med LX,LH,MU(F) og SK,OZ,TG,CA,LH(C) og Koreansk KTX(Y)

Linken fungerer ikke.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2012, 21:22   #3
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Re: Påske tur til Asia med LX,LH,MU(F) og SK,OZ,TG,CA,LH(C) og Koreansk KTX(Y)

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Linken fungerer ikke.
Funker fint hos meg!

Super rapport, forøvrig!

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2012, 21:49   #4
-Sindre
ScanFlyer Blue

Wow, alle de flyene for under 9000,- med såpass mye first og business. Jeg må virkerlig sette meg inn i Dividend Miles! Ellers bra trip rapport så langt!
-Sindre is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2012, 07:06   #5
Jamesbond_ppk
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by -Sindre View Post
Wow, alle de flyene for under 9000,- med såpass mye first og business. Jeg må virkerlig sette meg inn i Dividend Miles! Ellers bra trip rapport så langt!
Poeng prisen har dessverre øket betydelig siden jeg kjøpte dem i Juni i fjør. Dersom USAirways kommer tilbake med samme tilbud igjen, tipper jeg at samme turen hadde kostet ca 12000. Men uansett det fortsatt en bra deal for så mye F og C class!
Old 28-04-2012, 01:21   #6
Jamesbond_ppk
ScanFlyer Blue

Da har jeg lagt inn flere nye segmenter. Ny LH F kommer i løpet av helgen. God helg!
Old 29-04-2012, 17:57   #7
Utflyttet
Ute på tur

La merke til at den ene loungen hadde akseptabel te, "Iron godess of mercy" er på tross av et pompøst navn en ganske akseptabel oolong-te.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2012, 09:52   #8
Jamesbond_ppk
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Utflyttet View Post
La merke til at den ene loungen hadde akseptabel te, "Iron godess of mercy" er på tross av et pompøst navn en ganske akseptabel oolong-te.

-A
Yep, navnet var som altid i Kina, noe spesielt!

Rapporten er nå ferdig, har lagt inn LH ny F i går kveld.
Old 02-05-2012, 01:16   #9
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Endelig en skikkelig F-rapport igjen! Ser ut som du fikk med deg mye annet enn bare de store byene i Asia også.
Takk for titten!
Old 02-05-2012, 09:08   #10
Jamesbond_ppk
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Endelig en skikkelig F-rapport igjen! Ser ut som du fikk med deg mye annet enn bare de store byene i Asia også.
Takk for titten!
Det gjorde jeg! Kan absolutt anbefale Guilin og Busan til alle!
Old 02-05-2012, 17:50   #11
reiseportalen
travelling nerd

Takk for fin rapport!

Old 03-05-2012, 00:50   #12
L1011-500
ScanFlyer Silver

L1011-500's Avatar

Takker for en meget informativ rapport!

Planlegger selv et par netter på Hilton Beijing Capital Airport til høsten, og det ser jo ut til at de leverer varene
L1011-500 is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2012, 00:13   #13
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver

Robbiedeluxe's Avatar

Takk for bra rapport. Definitivt min kopp te.
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2012, 10:46   #14
Dreyer
ScanFlyer Silver

Du nevner det med at bagasjen kommer kjapt på båndet i ZRH, greit det. Men om ikke baggen hadde blitt lagt korrekt i lasterommet fra OSL, ville du ikke fått det heller. Og til dere som klager ofte på at pribag kommer sent, er det ikke alltids folka på OSL sin feil, men de som har sendt flyet til OSL, da de ofte gir bang i hvor pribaggen ligger.
Dreyer is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2012, 13:02   #15
orhel
ScanFlyer Blue

orhel's Avatar

Flott rapport!

Har en times transfer i Zurich nå i juni og er litt usikker på om det er noe vits å oppsøke loungen bare for å bli transportert til rett terminal. Sparer man i så fall mye tid på det?
05.04.15: LH 404 EWR-FRA
06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO
orhel is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2012, 19:42   #16
Jamesbond_ppk
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Robbiedeluxe View Post
Takk for bra rapport. Definitivt min kopp te.
Takker!

Quote:
Originally Posted by Dreyer View Post
Du nevner det med at bagasjen kommer kjapt på båndet i ZRH, greit det. Men om ikke baggen hadde blitt lagt korrekt i lasterommet fra OSL, ville du ikke fått det heller. Og til dere som klager ofte på at pribag kommer sent, er det ikke alltids folka på OSL sin feil, men de som har sendt flyet til OSL, da de ofte gir bang i hvor pribaggen ligger.
Delvis enig med deg. Ved avgang er SGS folk i PMZ og APRON vannligvis flinke med priobagg. Vet at det har vært stor fokus på det. Ved ankomst er jeg helt enig om at baggene kan ankomme usortert, spesielt dersom flyet kommer fra CPH bare for å nevne de. Men jeg har det vanskelig å tro at dette skjer hver gang fra alle destinasjoner. Spesielt i fra Tyskland. Dessuten under avlastning, er det fortsatt mulig å gjøre igjen denne sortirings jobb. Kanskje ikke 100% fordi man ikke har tid til det, men hvert fall noe av det.

I tillegg, har jeg sett flere ganger at APRON har gjort en dårlig jobb på dette. Priobaggene er ofte lastet inn sist, og avlastet først på bunnen av trallen.... Andre ganger er det PMZ folk som har gitt blaffen selv om folket på APRON hadde sortert baggene, og brukt egne tralle til prio bagg. Kommunikasjon er ikke altid bra mellom guttene, tror jeg.

Når det gjelder prio bagg generelt sett er SAS dårligere enn andre selskaper, dette har jeg konstatert mange ganger. Verst i klassen er CPH, ikke OSL. Om du har gjort jobben din, som jeg gjorde min i min tid, er det veldig bra for oss, og jeg er veldig takknemlig for det, men jeg tror dessverre ikke alle gjør det som de burde.

Quote:
Originally Posted by orhel View Post
Flott rapport!

Har en times transfer i Zurich nå i juni og er litt usikker på om det er noe vits å oppsøke loungen bare for å bli transportert til rett terminal. Sparer man i så fall mye tid på det?
Takk for det. Det er langt å gå mellom terminalene. Jeg hadde brukt First Class lounge uansett (God tid = ingen stress / Dårlig tid, hjelper de deg ved å kjøre deg over).
Reply

Posting Rules