Quote:
Originally Posted by jager34
1. Sammenligningen av NAS med RYR ble jo svært mye mer aktuell når NAS begynte med "jallavilkårene" til flygere.
Kjos har/hadde en god merkevare som han muligens ødelegger mer enn han aner ved å få flygerene mot seg.
|
Dette forutsetter vel at folk bryr seg og endrer sin kjøpsatferd. Selv om Earlybird viser til kommentarer i debattfelt i nettavisene som synes å indikere at folk bryr seg, så tror jeg lang erfaring fra observasjoner av ulik markedsatferd tilsier at så ikke er tilfellet (på litt sikt så glemmer folk overraskende mye).
Quote:
2. fullt kapable til å vurdere pris ift. nytten men en flyreise er en flyreise? Det er vel litt motsigende? Vel jeg har jo hørt dette før, men tror som sagt det er mulig å endre litt på dette ved opprøreret flygerene nå tar.
Jeg synes flygerene i NAS ser ut til å gjøre gode forberedelser til å fronte poenget deres og kanskje blir det lettere for kundene å akseptere uten å klage at man må betale noen tiere ekstra for å fly middle class fremfor low class og "bli behandlet som kveg".
|
Hvorfor er det en motsigelse mellom å kunne vurdere pris i forhold til nytte, og det å si at en flyreise er en flyreise? Noen bryr seg ikke om alle andre forhold, og noen tenker som så at sjansen for at noe skulle skje (og dermed skulle ha behov for eventuelle fordeler ved irr-behandling) er så liten at man er villig til å ta en eventuell kostnad ved dette selv. Overraskende mange ser ikke forskjell på en flyreise med DY, FR og SK, LH osv.