![]() |
|
|
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2005
Location: Norge
Posts: 993
|
![]()
I denne bransjen snakker vi litt spøkefullt om to kategorier flyvere; nemlig de som ikke har glemt landingshjulene, og de som kommer til å gjøre det, sier Tor W. Sandnes.
En av de tåpeligste uttalelsene jeg har hørt på lenge. Snakker om flåsete forsøk på bagatellisèring. Denne regla fra båtlivet har hvertfall ikke jeg hørt i luftfarten. Grunnen til den høye sikkerheten i luftfarten er vel at man (de fleste) tar sine utfordringer litt mer alvorlig enn som så. Den tidligere nevnte GUMP-check ble terpet inn lenge før man i det hele tatt fløy med retractable når jeg tok utdannelsen. (Det håper og tror jeg gjelder de fleste skoler). Når dagen etter hvert kom så satt det i ryggmargen. Cloudius PS! Ingen er feilfri. Feil er faktisk tilgivelig. En slik tilnærming til risikofaktorer er imidlertid ikke det. Last edited by Cloudius; 21-09-2008 at 21:27. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva skjer med SAS flyet som skulle lande på LYR nå? | Concorde98 | Småprat | 11 | 13-07-2015 18:40 |
Fly skulle lande, ga full gass | stian1 | Småprat | 16 | 23-11-2011 12:28 |
Skulle lande på Evenes, landet på Bardufoss | Glenn | Flyforum | 54 | 26-10-2010 23:24 |
Pilotene glemte å lande! | C130 | Flyforum | 22 | 07-12-2009 23:26 |
Fin utsikt - piloten glemte å lande | Desk pilot | Flyforum | 13 | 14-01-2009 08:25 |