![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Da tror jeg vi har kommet til siste del av rundturen. Tidligere episoder:
BA178 - JFK (T7) LHR (T5) - 747-400 - 12. aug 2008 - sete 64K (upper deck) Tok E-train fra hotellet på Manhattan med connection til AirTrian ut til JFK. En relativt grei og effektiv måte å komme seg dit på siden det var mot rushen på Subwayen. Liker også å reise med t-bane, tog el.l. når det er praktisk å gjøre det, istedenfor å isolere seg i en drosje. Jeg får litt mer reisefølelse på den måten. Mange tar av gammel vane A-train til JFK, men er man på 34st eller høyere så er E-train en del raskere. Her AirTrain som holdt rundt 70 km/t tipper jeg Innsjekk for business og first hos BA på JFK er i en helt egen avdeling så man slipper problemet med at de bruker skrankene som overflow fra økonomi. Hadde to separate bookinger hjem (JFK-LHR/LHR-OSL), men damen fikset boardingkort og bagasje hele veien fordi London-stoppen var på under 24 timer. Egen sikkerhetssjekk var det også - og den vanlige prosedyren: av med sko, ut med PC osv, men kamera kunne bli i sekken. Det var før han fant ut at det ikke var et kamera, men at hele sekken var full av elektronikk, to kameraer, mobiltelefon og et ukjent antall ledninger, adaptere, usb-pinner m.v. Ja, ja, vi tok det alle med et smil for det var ingen kø og jeg slapp da inn i det aller helligste, avgangshallen. Satt kursen mot loungen for å få meg litt frokost. Baren var for seg, her var all alkohol samlet, om ikke på et brett så på flere hyller. Og så vanlige sittegrupper Og beach-party, nesten. Midt i loungen var det glasstak, strand-ligge-stoler, rennende vann, parasoller o.l., men på en sånn måte at det ikke ble harry Til frokost hadde de standard kalde retter som som fersk fruktsalat, yoghurt, frokostblandinger, rundstykker, pålegg og diverse drikke. Gratis trådløst nett, og så noe jeg sjelden tar bilde av - toalettforholdene, dvs. vasken var det litt stil over Det var i tillegg arbeidsplasser med PCer (modne for utskifting) og gratis WLAN som funket bra. Som seg hør og bør fikk jeg beskjed når jeg gikk inn i loungen at vi roper opp flighten når den er klar til boarding, og da mener de at de roper opp når de får beskjed fra gaten at alle de uvaskede har kommet seg om bord. Det hjelper selvfølgelig at de er lite folk, så denne får topp score selv om spa/massasje ikke var åpen om morgenen. ![]()
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL-HEL-LHR-JFK-LAX-HNL-LAX-JFK-LCY/LHR-HEL-OSL i J/F | JonV | TripReports | 2 | 19-04-2014 15:48 |
JFK august 2008 (mange bilder) | Discus | Bilder & foto | 11 | 18-08-2008 14:49 |
Bilder fra LHR, JFK og DCA | VC-10 | Bilder & foto | 3 | 26-05-2008 00:50 |
OSL-LHR-JFK og MIA-LHR-OSL | Madman | TripReports | 6 | 24-09-2007 21:44 |
DY Oslo-Kos 1 August | PerJen | Flyforum | 6 | 13-07-2007 20:34 |