Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-08-2007, 14:09   #1
Madman
ScanFlyer Gold
 
Madman's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: ENGM/Råholt
Posts: 1,977
Default OSL-LHR-JFK og MIA-LHR-OSL

Bedre sent enn aldri.... (Burde for så vidt også vært slagordet til BA!!!)

Ja da er sommerens tur unnagjort.
Vi (jeg og min kjære) troppet opp på Gardermoen for å dra på årets sommerferie. Flyreisen og hoteller var booket på forhånd, så vi regnet med at alt skulle gå bra. Men siden vi skulle fly med BA, var det kanskje litt optimistisk...
Flyet var sent inn til OSL, og vi hadde i utgangspunktet bare 1t og 40min på Heathrow. Det begynte å se mørkt ut med tanke på å rekke flyet videre til JFK. Men flyet kom omsider, og det så ut til at alt skulle gå bra.
Men denne dagen var det selvfølgelig dårlig vær i LHR, så vi fikk en utrolig dårlig slot-tid. Det endte med at vi boardet, og ble sittende og vente i flyet. Og da vi omsider skulle få lov til å dra, tok pushback-traktoren til Servisair kvelden. Selvfølgelig var den da koblet til nesehjulet... (Håper det er noen her som føler seg litt truffet nå. ) Så da mistet vi den elendige slot'en vi hadde, og ble stående i over en time ekstra for å vente på neste... Vi satt i over to timer på flyet før vi kom oss i luften.

Her har flyet akkurat ankommet OSL. Tatt gjennom møkkete vindu og mellom persienner....


Ikke så mye å se på turen over til LHR


Så da vi ankom LHR var jo flyet videre til JFK long gone, så det ble en natt på Hilton på T4. Dagen etter møtte vi opp i god tid.

Tatt utenfor inngangen til Hilton på morgenen.


Ble noen bilder gjennom vinduet på T4.





Omsider kom vi oss av gårde.


Endelig over US.


Da vi kom til JFK, kom jo selvfølgelig ikke bagasjen vår... Den hadde blitt stående igjen i LHR.
Det passet jo ikke så bra, siden vi kun skulle være i NY i et par dager før vi satt kursen sørover med bil. Så det gikk omtrent en hel dag for å handle inn det aller nødvendigste.
Men vi fikk da sett litt av NY alikevel.

NYPD var alltid til stede i ulike former.

En selvfølge.. Tatt fra Staten Island Ferry. Anbefales hvis man ikke vil dra ut til denne dama. Ferga er gratis!


Etter et par dager i storbyen henta vi leiebilen på Newark og satte kursen sørover. Bagasjen var forøvrig i plastposer foreløpig... En overnatting måtte til før vi ankom Orlando, som skulle være vår base de neste ukene. Bagasjen vår ble ettersendt til hotellet her, en uke etter vi ankom JFK.

Regner med det ikke er så interessant å høre om alle Disney-parkene her, så jeg skal kun ta med det som virkelig var interessant...

Jeg var så heldig å ha en avtale med en av innbyggerne i Spruce Creek. Det må jo være drømmestedet for mange av oss. Sikkert mange av dere som vet hva og hvor det er, men sikkert noen som ikke vet det og. Det er et lite samfunn, eller boligfelt om du vil, som har en flystripe i midten. Ligger ikke langt fra Daytona Beach. Mange av husene har taxebaner og hangarer istedet for veier og garasjer. Hele området er bevoktet, og du slipper ikke inn om du ikke bor der, eller har en avtale på forhånd som jeg hadde... Flyturer ble det jo så klart også. Jeg fikk være med å fly en C172 over til Tampa for å hente en Beech Bonanza. Den fløy vi videre sørover til Charlotte, og derfra tilbake til Spruce Creek.

Spruce Creek fra oven.


Tampa fra C172'n.


Bonanza'n.


Ankommer Charlotte med diverse vær rundt omkring...


Deretter ble det en artig tur med denne skjønnheten...



Lav høyde langs Daytona Beach


Og litt gøy må man jo ha det...


Jeg anbefaler på det sterkeste å ta en tur hit hvis du har muligheten. Bare kontakt dem på mail først, så ordner det meste seg.

Et par dager etterpå ble det tur i helikopter av typen Bell 47, også kalt MASH-helikopteret. Callsign var selvfølgelig MASH One... Ikke lett å fly, men veldig gøy å ha prøvd.


Var selvfølgelig også en tur på Kennedy Space Center, noe som anbefales på det sterkeste.

Klassikeren...


"Endeavour" sto klar når vi var der. Ble skutt opp for et par dager siden..


De to siste dagene var vi i Miami. Får vel legge med et klassisk bilde derfra...


Flyturen tilbake gikk imidlertid uten problemer, bortsett fra at vi tok av fra Miami i et voldsomt tordenvær med mye turbulens. Da søvnen gjorde seg gjeldene store deler av turen, og det var mørkt, ble det dessverre ikke tatt noen bilder.

Så da har jeg vel fått med meg det mest interessante på denne turen. Litt kritikk av BA, og en del bilder.

Håper det falt i smak.

Madman is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2007, 21:25   #2
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: OSL-LHR-JFK og MIA-LHR-OSL

Flott rappport og herlige bilder. Like spesielt SQ 744 i soledgang på LHR !!:exclamati :laola
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2007, 14:39   #3
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,324
Default Re: OSL-LHR-JFK og MIA-LHR-OSL

Kjempebra rapport...Hva slags bil hadde dere?
EB is online now   Reply With Quote
Old 13-08-2007, 17:33   #4
Madman
ScanFlyer Gold
 
Madman's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: ENGM/Råholt
Posts: 1,977
Default Re: OSL-LHR-JFK og MIA-LHR-OSL

Takk for kommentarer. :-p


Quote:
Like spesielt SQ 744 i soledgang på LHR !!
Var da soloppgang...

Quote:
Hva slags bil hadde dere?

Vi hadde en Chevrolet Trailblazer. Helt ålreit bil, med god plass.


Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	dsc_0042.jpg
Views:	160
Size:	152.2 KB
ID:	5700  
Madman is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2007, 20:45   #5
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: OSL-LHR-JFK og MIA-LHR-OSL

Flotte bilder du har tatt

Det av SQ på LHR var bare nydelig

Så ut som en strålende tur..!
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2007, 04:42   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: OSL-LHR-JFK og MIA-LHR-OSL

Meget hyggelig rapport med flotte bilder. Den TrailBlazern er helt grei, men passe undermotorisert (til å være amerikansk)
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2007, 21:44   #7
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..
 
TigerBlack's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
Default Re: OSL-LHR-JFK og MIA-LHR-OSL

Flott dokumentert og bra bilder, utrolig hvor stor "ræva" på den Saturn 5 raketten er, men så slukte den ganske bra med drivstoff også

hvis jeg ikke husker feil var det noe som 5.5 tonn pr motor pr sekund.

Trailblazern er også en helt ok bil, pleier å ha den på USA turene mine også, god å kjøre og bra med plass
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason
TigerBlack is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
OSL-HEL-LHR-JFK-LAX-HNL-LAX-JFK-LCY/LHR-HEL-OSL i J/F JonV TripReports 2 19-04-2014 15:48
Så har man prøv det også - Sofitel LHR T5 (inkl. OSL-LHR med BA) Discus TripReports 38 15-12-2008 04:55
AF legger ned LHR-LAX og starter opp LHR-JFK Stian Flyforum 3 09-10-2008 00:08
JFK-LHR-OSL 12-13 august - en del bilder, men mye mat og kos Discus TripReports 19 30-08-2008 20:56
OSL-LHR-ORD-PBI-X07-PBI-BWI-IAD-LHR-OSL Speedbird TripReports 79 27-10-2007 22:51


All times are GMT +2. The time now is 08:28.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.