![]() |
|
|
![]() |
#1 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hei!
De siste gangene jeg har hørt noen flyr intra-europeiske strekninger med SK, så går det på at det er veldig få reisende i Bizclass. De tilfeller jeg har hørt om kan du telle antall biz passasjerer på en hånd. Er det noen flere her som har erfaring med å fly SK intra-Europeisk i det siste som kan fortelle om hvor mange som flyr Bizklasse på de flightene de har vært med på? Også gjerne hvor man har reist. Jeg skal en tur til Hamburg i desember. Fra Krs via cph til ham betaler jeg 1990 kroner for billetten. Jeg reiser ut mandag og hjem tirsdag. En biz på samme strekning koster 9217 kr og en flex 6797. Da er det jo en godt spørsmål om hvorfor man da velger de dyre billettene når man kan gjøre det mye billigere? Ja, det er jo nesten verdt pengene å booke en billig billett for så å la den gå til spille om man nå allikevel ikke skal reise, fremfor å bruke 6797 kroner å få pengene tilbake? De fleste som booker er jo ganske sikker på at de skal reise. Så om man da blir forsinket i møter e.l. og må ta et senere fly hjem vil det jo fortsatt være billigere å kjøpe en ny billett hjem om man bare har en billigbillett! Dessuten, det både krs-cph og cph-ham flys med Q400. Det er kun cph-ham på 45 min som har egen bizclass. Kan det da være behov for et biz produkt? Så den eneste grunnen jeg ser til at noen skulle velge bizclasse europeisk er 1. Det ikke er andre billetter ledig 2. Man skal videre intercontinentalt på biz Eller har jeg misforstått noe her? Kanskje de heller skulle tenke som i USA og ha en bizclasse a la first hvor de fleste som sitter der er oppgraderte gullkunder? Skjer det forresten at noen av Sk's beste kunder blir oppgradert til Biz uten at flyet er stappfullt og det sitter en stakkar alene på fremste rad? Ja, jeg bare spør! BF ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan går det med Ted? | EB | Flyforum | 8 | 16-04-2008 18:01 |
Hvordan går det med | Vaskeball | Flyforum | 254 | 08-11-2006 21:38 |
Hvordan går det med Northport ? | KLMfan | Flyforum | 34 | 03-09-2006 16:43 |
Hvordan går det med Varig ? | LN-SEK | Flyforum | 2 | 11-08-2006 11:52 |
Hvordan går det med... | EB | Flyforum | 2 | 18-07-2005 05:47 |