![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nå er det vel ca en mnd til Northport skal ta over handlingen av Norwegian på OSL ? Er de på plass allerede ?
Hvordan har det gått med nedbemanningen i Servisair ? Mange som har fått jobb hos Northport ? Bare litt nysgjerrig..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Og nei, det er ikke "mange" som har fått jobb i det nye selskapet, men noen er det.
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan du avsløre hva du skal gjøre fremover i SA a?
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg vet ikke selv, enda
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Langt flere enn man trodde måtte gå.
![]() Det spørs om de ansatte gidde å jobbe noe ekstra, eller gjøre samme innsats som før med Norwegian fremover, mange er drittlei og orker knapt tanken på å jobbe der mer.Sykemeldinger kommer til å merkes i tiden fremover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det var mange,mange som måtte gå, på ramp så tror jeg de satt den røde linja ved 1 januar 2005...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Snakket selv med 3 stuere i går som alle hadde fått beskjed om å finne seg no' annet å gjøre etter 1OCT..
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
kjedelig med tap av jobber....Håper det ordner seg for alle involverte....
Hvis det er mange, så synes jeg det har vært stille i media om dette....de pleier jo å kaste seg over sånt. Bir spennende å se om alt er på plass 1 oktober da..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Media kommer nok når de får snusen i oppsigelsene, det kan de egentlig bare gjøre, de kan også sette fokus på bruken av bemanningsbyrå som feks adecco og proffice, adecco-vikarer tjener mindre enn en vanlig stuer... Lønningen til en Duty manager, duty officer ++++ i proffice er ikke mere enn hva en lagleder på ramp har i året. I proffice får man betalt for de timene man skal jobbe, overtid er uaktuellt sies det, sitter man utover de timene man får betalt for er det arbeidstakers problem, man kan få overtid hvis det er NAS som forårsaker overtiden og kan faktureres til kunde(NAS)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
......, ja DY har virkelig gjort det "billig" å fly i Norge.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
henger meg på denne |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bare se hvor kundevennlige de er når evt kunde klager og vil ha penger tilbake. Eller vedlikehold osv
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Hva er det egentlig....:huh: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Stemmer dette??? Tatt fra ordbok.no |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nei, fra spøk til alvor... Det er innmari kjedelig for de som må gå, og som jeg har skjønt så vil Proffice leke litt kostbar og ta inn svært lite folk fra Servisair, det er veldig synd, for det er mange som liker jobben på ENGM. Jeg er litt letta at vi blir kvitt DY, for så mye rot og trøbbel som DY har forårsaket i sommer skal man lete lenge etter. De har forsårsaket GL på fly i andre selskaper fordi at mannskap sitter fast på DY fordi de roter med teknisk, missmatch, tellefeil som er forårsaket av DY's eget crew osv... det baller bare på seg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Det er jo ikke bare DY som har gjort det billigere å fly.
Jeg tror folk flest glemmer at det markedet/eller oss selv som lager disse forholdene. Vi er jo alle ute etter de billigste billettene når vi skal ut å reise. Det skrives jo mye om dette på forumet. Folk må være klar over at så lenge alle jakter på de billigste billettene så har det en effekt på sikt for produktet de kjøper. Ingen kan som kjent kjøpe en RR til VW pris. Så lenge folk står i kø for å jobbe på lufthavner og som f. eks. kabinbesetningsmedlemmer så vil det være press på lønningene for å å holde disse nede. Det vil være feil å si at det er DY som er årsaken ene og alene til omtalte forhold. Det er jo nettopp oss forbrukere og kjøpere av disse tjenestene som er den indirekte årsaken etter mitt skjønn. Tilbud og etterspørsel....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Alle store selskaper setter ut en del tjenester på anbud. I 9,9 av 10 tilfeller vil den som gir den laveste prisen bli valgt. Jeg jobber selv i en bedrift med 10.000 ansatte. Vi inngår aldri avtaler på mer enn to eller tre års varighet, og selvfølgelig får det konsekvenser for det selskapet som mister et anbud. Men vårt mål er å oppnå best mulig pris for de tjenestene vi kjøper, og slik tenker også Norwegian og alle andre bedrifter i Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kjos uttalrer helt klart at det er Norwegian som har gjort det billigere å fly...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sier bare en ting; slutt å sutre på vegne av SA ansatte! Det er dere forbrukeres egen feil... Hvor mange gidder å bry seg nå f.eks en SAS call senter ansatt mister jobben eller en SGS stuer eller en teknikker osv osv Ser ikke media finner det intresant
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan går det med Ted? | EB | Flyforum | 8 | 16-04-2008 18:01 |
Hvordan går det med | Vaskeball | Flyforum | 254 | 08-11-2006 21:38 |
Hvordan går det med Varig ? | LN-SEK | Flyforum | 2 | 11-08-2006 11:52 |
Hvordan går det med... | EB | Flyforum | 2 | 18-07-2005 05:47 |
Hvordan går det med dba? | EB | Flyforum | 0 | 08-11-2004 07:23 |