![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Fløy CDG-OSL for et knapt år siden. Det var ca halvfullt eller litt over foran gardinen. Meget bra service, god mat med tre-retters og champagne.
Bedre enn innenriks i USA på 1.kl på tilsvarende lengde, når man ser bort fra setebredde- og pitch. SAS er mye bedre enn f.eks AF C-klasse, som serverer samme frokost foran og bak gardinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,306
|
![]()
Mye god informasjon her. Takker for den!
Jeg må si meg veldig enig med det som blir skrevet her. Problemet til SK er vel egentlig at billigbillettene er mye mer tilgjengelig nå enn før, og prisforskjellen mellom billigbilletter og flex/biz er mye høyere enn det markedet er villig til å godta. Jeg husker tidligere når det var 2 klasser mellom de skandinaviske hovedsteder, var jeg med på flighter hvor en lang MD maskin kun hadde biz class. Hvorfor? Jo fordi at man ikke solgte noe annet enn fullpris på den flygningen og/eller at skulle man ikke være over helgen kunne man bare glemme billigbiletter. Nå kan jeg reise frem og tilbake til Hamburg midt i uka, og betale under 2000 kroner. Skal jeg til Oslo og tilbake (alt fra krs) er prisen normalt nærmere 3000 kroner, og skal jeg til Bergen 4000 kroner. (På de mest attraktive avgangstidene) Ja, forstå det den som kan. Det er klart at det er positivt at SAS nå har så billige billetter. Men billetinntektene må jo ha sunket drastisk når forretningsreisende kan slippe så billig på europeiske ruter i forhold til for noen år tilbake. Jeg ser at KLM opprettholder fortsatt at man må være borte i 3 dager for å kunne benytte deres billigste billetter. Slik hadde vel SK det også i fjor. Det eneste som gjenstår for SAS er å få innført enveis billetter fra Tyskland til Norge, men der står vel fortsatt LH i veien. Man kan reise Norge-Tyskland-Norge midt i uken for 2000 kr. Men skal man reise Tyskland-Norge-Tyskland så kan man 3-4 gange den prisen. Tenk på hva det må koste SAS å opprettholde både et Biz og et flex konsept! Det som holder det oppe er vel at man må ha et tilbud til de som flyr biz intercont og pga sammarbeidet med f.eks. LH. For med så lite belegg i Biz og flex burde SAS ha tjent mer penger på å kun kjøre med innenriksversjoner i hele Europa. Dvs en klasse i hele bussen/grisen. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Litt digresjon, men en artig historie:
Snakket med en ganske rappkjefta vert i SAS for noen år siden. Han hadde vært vitne til at en voksen kar grafset til seg en av absolutt alle aviser som stod i stativet, enda det stod med svære bokstaver "Vær vennlig, ta bare én avis, så blir det nok til alle" Så gikk han bort til karen og sa "hva skal du egentlig med alle de avisene?". Fyren så forbauset opp og verten fortsatte "ja, for det er jo åpenbart at du ikke kan lese. Så jeg bare lurte..." Den syns jeg faktisk var litt god ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan går det med Ted? | EB | Flyforum | 8 | 16-04-2008 18:01 |
Hvordan går det med | Vaskeball | Flyforum | 254 | 08-11-2006 21:38 |
Hvordan går det med Northport ? | KLMfan | Flyforum | 34 | 03-09-2006 16:43 |
Hvordan går det med Varig ? | LN-SEK | Flyforum | 2 | 11-08-2006 11:52 |
Hvordan går det med... | EB | Flyforum | 2 | 18-07-2005 05:47 |