![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Så var det endelig tid for å begynne på hovedelen av årets sommerferie og gjennom en business tilbud hos Lufthansa på 13.500kr t/r Frankfurt og Hong Kong, falt valget enkelt på den første destinasjonen på reisen og billetter ble bestilt gjennom wideroe.no
Valgte å legge 300kr ekstra på bordet og fly via MUC på utreisen først og fremst av 3 grunner 1. Fikk da prøvd LHs sine 340-600, hvilket ville bli en ny flytype 2. Avgangstider som passet meg bedre. Det ville si, MUC-HKG går senere på kvelden, slik at det er lettere for B-mennesker som meg å få sove 3. Flere bonuspoeng. Forskjellen MUC-HKG vs FRA-HKG er liten, men LH i C FRA-MUC gir 600 poeng i tillegg Etter en å ha ankommet FRA tidligere på dagen og surret litt rundt som beskrevet her var det på tide å komme seg videre. Kofferten ble hentet og jeg gikk til business innsjekk og leverte fra meg kofferten og fikk utlevert boarding card helt frem til HKG. Siden jeg hadde forhåndsreservert seter så gadd jeg ikke bry meg om å sjekke inn på internet på forhånd, dessuten når man kan sjekke inn på business så går det uansett raskere enn om jeg skulle brukt automat og bag drop Fast track security gikk greit, men skal innrømme at jeg fikk meg en liten latter da jeg oppdaget av en av de som jobbet i security tydeligvis var en transe....høyhelte sko, skjørt, langt hår og sminke er en ting, men når vedkommende var 190 høy, hadde skjeggstubber, solid adamseple og noen og første i skostørrelse så lurer man ingen. Men så lenge man gjør en god jobb så spiller det ingen rolle for meg om man velger herre- eller dameuniform ![]() Avgang var satt opp på en av de midtre A-gatene, men pga Fotball VM hadde jeg god tid.....jeg skulle da få med meg Nederland-Brasil, så da bar det rett til en av Business Loungene hvor de hadde satt i stand et eget VM rom hvor det ble noen øl, drinker og litt snacks ![]() Perfekt timet i det kampen sluttet og med seier til riktig lag var det så på tide med boarding og begikk med mot gaten hvor D-AIRC stod klar for LH980 til MUC. Maskinen ble levert i 1994 og er blant de eldste A321 som finnes, men som vanlig med LH maskinene så var den godt vedlikeholdt og umulig å se at den var 16 år gammel. Knyttnevetesten ble bestått på sete 4A og det var et bortimot full fly, med en stor business kabin som skulle ta det lille hoppet ned til MUC. Såvidt jeg kunne se så var det 11 første radene business. Raskt opp i lufta, men sovnet like etter avgang slik at jeg gikk glipp av matserveringen, uten at det gjorde noe da det bare var snakk om noe fingermat. Men innstiktene var tydeligvis på plass, så i det drikketralla passerte våknet jeg og fikk en av de obligatoriske Warsteinerene ![]() Landet på tid og parkerte ved gate i MUC, men hadde ikke noe mer fornuftig å ta meg til enn å gå rett til business loungen på H (non-Schengen) for litt mat og drikke, samt for å få med meg første omgang av Uruguay-Ghana og for å surfe litt på nettet ![]() Rose Sekt og pølser funket fint det og ![]() Ble etterhvert go to gate og begynte så å tussle mot gaten hvor D-AIHP, levert Lufthansa i november 2006, stod klar for natten LH730 til HKG ![]() Boarding begynte et par minutter etter jeg ankom gaten og var deilig å både kunne gå gjennom her, samt bruke den venstre broa og gå inn dør L1 ![]() Fant fort frem til setet mitt som for anledningen var 6K, som er et vindusete midt i den store fremfre businesskabinen ![]() Flyet virket være bortimot fullt. Litt usikker på belegget i F, men det satt i hvertfall noen der og i Business var det kun 1 av 60 seter i business som var ledig....og det var ved siden av en fyr jeg mistanker var Hon Circle. Det var også ganske mange barn i business og tror jeg så totalt 6 stykker fra 6-7 år og nedover, men samtlige var stille og veloppdragne så null skriking der Knyttnevetesten ble bestått ![]() Og det var heller ikke noe å si på utsikten ![]() LH sitt kit og en flaske vann lå klart ved sete når man kom ombord ![]() Og som seg hør og bør, det tok ikke lange tiden før en søt flyvertinne dukket opp og sa: "Do you want anything to drink Mr. Naess"......som flere andre er inne på i andre rapporter, også jeg digger det når jeg blir tiltalt som med etternavn. Jeg behøver vel heller ikke nevne at jeg selvsagt gikk for noe sprudlene ![]() ![]() Avgang på tid og A340-600 var et svært stillegående og behaglig fly og det mest stillegående jeg noen gang har fløyet......frem til jeg 1,5 uke senere gikk ombord i en A380 Etter å ha kommet oss opp i lufta, og klatret høy nok opp (hvilket gikk merkbart raksere enn med lillebroren A340-300) ble menyer delt ut og man kunne ta i bruk underholdningssystemet ![]() ![]() ![]() Serveringen tok til og etter de hvite dukene kom på bordet fikk man en pose cashewnøtter (hvilket er mye bedre enn peanøtter) og valgte meg et glass Champagne til.....og mer enn halvfult glass selvfølgelig ![]() Til forrett valgte jeg å gå for Red Mullet Terrine with vegetable Salad and Olive Sauce, og i tillegg til påfyll av mer Champis ble det også et glass av Rieslingen......man må jo passe på så man ikke blir dehydrert ![]() Til hovedrett valgte jeg Fried Halibut topped with Onions and Lemon, accompanied by Mussels an dBean Puree. Og det skal sies den smakte bedre en den så ut. Itillegg som med alle andre retter, så ble den servert uten den fordømte plastfolien over ![]() Og frukt til dessert....med en lite glass Cognac for helsen til ![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Beste business class til Hong Kong | Nils | Reiseforum | 7 | 15-01-2014 20:17 |
Nok en Lufthansa Biz rapport…. ”Weekend Getaway to Hong Kong” | HS-TLD | TripReports | 46 | 27-09-2012 19:19 |
Førstereisgutt i business - med Lufthansa til Hong Kong | ENGML4 | TripReports | 19 | 28-07-2012 15:13 |
Til Hong Kong med Lufthansa. SVG-OSL-MUC-HKG | HS-TGA | TripReports | 15 | 06-07-2011 13:51 |
Fly til Hong Kong | gilberg | Reiseforum | 16 | 24-09-2010 14:30 |