![]() |
|
![]() |
#1 |
Rocketeer
|
![]()
Hei alle. Jeg skal reise til Hong Kong på jobbintervju i oktober, og lurte på hva som blir billigst/best fra hendholdsvis Norge/Oslo eller UK/London til Hong Kong.
Enda en mulighet er OSL - FRA - HKG med LH.... Jeg er åpen for forslag. Jeg har sett på SAS sine ruter, men de flyr jo ikke til Hong Kong lengre - dessuten er alle deres fly smekkfulle til Beijing... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva med OSL-HEL-PEK-HKG med Finnair og Air China? snaue 9500 skulle de ha for t/r avreise mandag, hjemreise fredag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Mange gode priser ute nå avhengig av datoer, det er bare å begynne å sjekke. "Alle" flyr jo til HKG. Både BA, KL og LX(?) har salg gående, kr. 5100 hos BA fra Oslo, 6500 hos KL, 6300 hos Swiss osv.
(Har ikke sjekket tilgjengelighet i oktober)
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
ITA software planner kan vel gjerne være til nytte til slike spørsmål. Prisen avhenger svært mye av dato. Billigste jeg fant var Aeroflot til drøyt 4500 kr tur/retur med avreise 27/10 og tilbake 1/11. Merk at denne prisen ikke dukker opp i selve kalendermatrisa, men du finner den dersom du klikker på datoen. Etterpå gjelder det bare å finne et selskap som tilbyr den turen til den prisen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det billigste må vel vere SU til kr 4700 t/r.
Ellers fant jeg til billetter til kr 7500,- Med BA og KLM i Oktober . |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Air New Zealand flyr fra London Heathrow til Hong Kong. Har ikke fløyet med de personlig, men jeg har lest/hørt om mange som skryter av komforten og servicen ombord. Dette er jo et alternativ til de europeiske selskapene som trafikkerer ruten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Underlig at ingen har nevnt CX (Cathay Pacific) enda, dette er jo et HKG basert selskap som flyr til de største hubene i Europa.
Ellers bør du jo komme med konkrete datoer for at man skal finne de prisene som gjelder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Rocketeer
|
![]()
Det er alle variantene som gjør at det er greit å undersøke på dette forumet her inne først
![]() Jeg skal reise helst den 14. oktober - jeg ønsker å ankomme litt før så jeg kan venne meg til Hong Kong tid. Som noen allerede har nevnt så er vel et av de rimeligste alternativene Aeroflot fra London via Moskva til Hong Kong. En annen mulighet er jo Cathay sin rute fra London som er direkte. Ikke så aller verst pris heller kan det virke som. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg finner priser i overkant av 7000,- NOK.
PS: En morsom routing er Oslo -> Brussel -> Delhi-> Hong Kong om du liker å fly. Med SAS/Jet Airways. Men det tar jo selvsagt mye lenger enn vanlige direkteruter, og jeg skjønner om du vil bruke minst mulig tid på flyplasser. Hehe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Har fløjet NZ38/39 mange gange, og både mad, service, IFE og komfort er i top! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I sommer fløy jeg London Heathrow - Hong Kong via dubai med emirates til kun 4500 tur/retur
![]() Kanskje du burde sjekke dem? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Har flydd denne ruten med Air New Zealand, og var veldig fornøyd. Er de innenfor et skapelig prisleie, så kan de anbefales på det varmeste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
|
![]()
Jeg har søkt på ITA software http://matrix.itasoftware.com/
OSL - HKG koster nærmere kr 7000,-. LHR - HKG koster kr 4025,- med SU (1.-10. oktober) Den billigste reisen får du dersom du reiser fra Stockholm. ARN - HKG koster kr 3440,- med SU (utreise 5. oktober og retur 10. eller 11. oktober). Har ofte sett at reiser til Asia er billigst fra ARN og selv benyttet meg av dette flere ganger. Har ikke reist med SU selv, men har hørt at andre har vært fornøyd med dem. Dersom du ikke vil reise med SU ser det ut for at det billigste er å reise fra LHR med Virgin Atlantic (ca 5200,-) eller Qantas (ca 5400,-). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
I februar bestilte jeg billetter hos Kilroy Travels på strekningen OSL-LHR-HKG med BA/CX og fant da billetter t/r for 5500 kr pr pers. Reiser i november.
Sjekk på Kilroy Travels om de fortsatt har disse billettene. Fant dem ikke noe annet sted enn hos Kilroy den gangen.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fant til 1000 euro fra OSL på den aktuelle dagen på Air New Zealand sine hjemmesider
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Kanskje litt seint hvis du ikke er medlem i USAirwyas-programmet, men det er ledig award-sete hos LH (FRA) i F den 13/10 og 14/10 med OZ via ICN.
![]() |
#17 |
Rocketeer
|
![]()
Da ble det booket billett direkte på hjemmesiden hos Cathay Pacific med B744 fra LHR t/r HKG!
Ikke ille pris heller, NOK7000,-. Viktigste for meg var pris og tidspunkt pluss at det er direkte. Hadde mulighet som det var nevnt tidligere med Aeroflot via Moskva og også Jet Airways via Mumbai til en veldig billig penge... Trip report vil komme som takk for hjelpen ![]() Last edited by gilberg; 24-09-2010 at 14:32. Reason: Glemte noe :) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fly og r(øl) i Hong Kong? | fluxie | Reiseforum | 74 | 05-12-2015 12:53 |
Lufthansa business til Hong Kong | Someone | TripReports | 26 | 28-07-2010 19:45 |
Finnair dobler til Hong Kong | SQ321 | Flyforum | 10 | 17-07-2010 18:44 |
My first FIRST - med BA til Hong Kong | VoiceCom | TripReports | 17 | 30-11-2007 16:54 |
Hjelp: Fly fra Hong Kong til (nesten) Bejing | MartinL | Flyforum | 11 | 14-09-2006 09:30 |