![]() |
|
![]() |
#141 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Samme skroget, men vil bli sertifisert for 200 pax .. 11 mer enn -800 NG.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Men vet vi noe om hvor mange seter DY kommer til å putte inn?
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Nei, men hva tror du...?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Your guess is just as good as mine!
Hva er det 738 er sertifisert for i dag? DY ligger såvidt jeg husker noen seter under det. Uansett, minst like viktig er jo hvilke seter som blir valgt! Edit: Jeg kan jo lese hele svaret til mr. MOW.. Det er altså 189, stemmer det da at DY bruker 186 i dag? Det blir intimt om man kjører inn to rader til i samme røret, evt en do på deling..
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison Last edited by kekker; 06-05-2015 at 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,913
|
![]()
Norwegian har 186 seter (standard hos LCC er 189)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
200 seter med slimline er uansett bedre enn 189 (eller 186) med 'gamle' seter. Ingen grunn til å tro at ikke DY utnytter kapsiteten MAX ... (pun intended)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,981
|
![]() Quote:
Standard 737-8max er jo fremdeles sertifisert for 189, men så har Boeing kommet med en undertype, 737-8max200, hvor man blant annet gjør litt om på nødutgangene for og få sertifisert den for 11 flere seter Ryanair var jo lanseringskunde på sistnevnte og er jo til en hvis grad Boeings forsøk på og beholde dem som kunde. Mulig at Norwegian også vil bytte til .8max200, da den ikke var tilgjenglig når de bestilte, men samtidig snakker på Norwegian/Kjos stadig om transatlantisk med 737max, og da blir det enda vanskeligere med 200 seter |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,878
|
![]()
Og selv Ryanair har vel valgt å putte inn "bare" 197 seter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,537
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Det skulle bli 28-29 tommer med slimlineseter. Ikke noe 'verre' enn du finner hos enkelte engelske charteroperatører.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2014
Posts: 196
|
![]()
Er det fastsatt noen dato for når første 737-max triller ut fra Boeing fabrikken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Planlagt første testflight om et drøyt år. Første levering mid-2017.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Og CFM har begynt testing av den nye LEAP-1B, som skal på MAX ...
http://aviationweek.com/commercial-a...y-flight-tests Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2014
Posts: 196
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,537
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Da har man (fredag) begynt å sette sammen vingen til den første testmaskinen, noe som regnes som første trinn i sammensettingsprosesen.
http://airwaysnews.com/blog/2015/06/...first-737-max/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,981
|
![]()
Nye og nedjusterte rekkeviddetall i Boeing sine brosjyrer fra MAX-modellene
737-7max fra 3.850nm til nå 3.350nm 737-8max fra 3.660nm til nå 3.515nm 737-9max fra 3.630nm til nå 3.515nm Flyselskapene har nok visst dette hele tiden, men spørs nok nå om noen gutteromsruteutviklere må gjøre litt om på forutsetningene sine |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,878
|
![]()
Trykkleif som skal være 3550/3650 kanskje? (ren spekulasjon)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,981
|
![]() Vet ikke. Tallene er tatt fra Flightglobal |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 777X - statustråd | LN-MOW | Flyforum | 218 | 08-02-2025 07:20 |
Boeing planlegger 737MAX-erstatter til 2030 | RJon | Flyforum | 36 | 15-03-2024 17:39 |
Norwegian 737MAX - statustråd | LN-HFH | Flyforum | 202 | 02-06-2023 12:08 |
COPA bestiller 61 737MAX | LN-MOW | Flyforum | 2 | 11-04-2015 15:28 |
Boeing med 737MAX winglets til 737NG | Someone | Flyforum | 33 | 12-03-2015 14:42 |