Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-06-2013, 13:45   #21
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Nettverksselskapet SAS

LN-KGL sitt forslag om at SAS (og andre) bør øke MCTOSL under byggeperioden tror jeg er en svært god ide!
Old 01-06-2013, 13:47   #22
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
LN-KGL sitt forslag om at SAS (og andre) bør øke MCTOSL under byggeperioden tror jeg er en svært god ide!
Det samme gjelder CPH, som har mye større avstander. Oppsatt 19 minutter gange og MCT på 30 minutter hører ikke noe sted hjemme.
Old 01-06-2013, 14:25   #23
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Har prøvd meg noen ganger på CPH fra UK og videre til Norge. Ikke akkurat noen behagelig opplevelse selv med ankomst før tid.

Men selv på Værnes må man være obs. SAS til TRD er så som så når det gjelder å være på tid, og skal man til OSY med WF er ikke førstevalget de korteste transfertidene.
Old 01-06-2013, 14:41   #24
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Har ikke sett noe til dem selv ved til dels større forsinkelser, men så kjøper jeg alltid SAS-flighter via Widerøe og da ser det ut til at ikke informasjonen om mitt mobilnr. veien fra WF til SK.
Det virker som WIAS ikke deler mye info med selskapene de selger for - har opplevd det samme og hørt fra Lufthansa i Norge at de ikke mottar f.eks. kontakt informasjon som .f.eks. mobil nummer (som er litt nødvendig for SMS )
Old 01-06-2013, 20:14   #25
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Slikt er det ikke nødvendigvis vi som styrer. Mer pnr-info betyr høyere transaksjonskostnader og det er nok LH selv som har valgt ikke å få denne informasjonen. En annen mulighet er at de bruker et annet format i sine pnr'er enn det vi gjør..

På samme måte er det ikke alle selskaper som gir oss tilgang til seteplanen heller.

Men gå inn på lufthansas nettsider, så kan du legge inn riktig info der.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 13:35   #26
Star Flyer
Star Alliance only.

Star Flyer's Avatar

Default Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)

Ny tid 19:00 på SK907
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 13:37   #27
Cockpitview
ScanFlyer Gold

Da får alle tilbud om ombooking? Siden det er så tidlig mener jeg?
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 13:41   #28
Cockpitview
ScanFlyer Gold

Ryktes om ingen informasjon om ombooking eller noen representanter fra SAS som har møtt opp for å ta imot og informere berørte pax som nå er tilbake i terminalen!

Er ikke dett noe spesielt?
Old 21-08-2014, 13:53   #29
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

Vi fikk ikke tilbud om ombooking men matkupong. De har heller ikke informert om hva som skjer med de som skal videre foreløpig men håper på avgang senere i dag. Vi får se. Tar en øl til jeg.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 13:55   #30
SQ321
ScanFlyer Gold

SQ321's Avatar

...og ringer VG da selvsagt
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 13:56   #31
Cockpitview
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
Vi fikk ikke tilbud om ombooking men matkupong. De har heller ikke informert om hva som skjer med de som skal videre foreløpig men håper på avgang senere i dag. Vi får se. Tar en øl til jeg.
Jøss, flyr ikke du med et fullservice selskap da?

Mener å ha lest betydelig mengder argumentasjon som gir et litt annet bilde av hva man kan forvente?
Old 21-08-2014, 14:07   #32
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Er vel bare å henvise til SAS sin Instagram profil og be om ombooking.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 14:09   #33
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Tradisjonen tro satser de vel på å få alle med samme fly kl. 19.00, og deretter overlate til United å ombooke folk videre med connecting flights.

Tatt i betraktning hvor sent man da vil lande på EWR regner jeg med det blir mange fulle hoteller rundt flyplassen i kveld..

Burde vel ombooket i hvertfall Premiumpax og EBG/EBD til andre flights, men nå er det vel mulig det har skjedd. Ved samme tilfelle selv tidligere i sommer fikk jeg bare en SMS med ny reiserute uten at noen fra SAS var i nærheten ved forsinkelse.. (Er EBD selv..)

Om ikke så er det bare å tømme baren på Gullstua.. haha.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 14:58   #34
gingo
Newcomer

Det jobber helt sikkert andre i kulissene med omboking m.m
De ansatte vil nok aller helst bli kvitt pax fortest mulig, så er det mulig med ombooking med andre selskap blir det nok gjort fortere enn svint
gingo is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 15:06   #35
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by gingo View Post
Det jobber helt sikkert andre i kulissene med omboking m.m
De ansatte vil nok aller helst bli kvitt pax fortest mulig, så er det mulig med ombooking med andre selskap blir det nok gjort fortere enn svint
Nå er det lite poeng og ombooke for andre enn de som eventuelt misser connections på EWR, så lenge flyet kommer seg avsted i dag, og man unngår feltsenger og leirskole på non-Schengen

Ombookes du nå, vil man allikevel komme senere frem til New York, enn hvis flyet kommer seg av sted nå klokken 19
Old 21-08-2014, 15:22   #36
gingo
Newcomer

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Nå er det lite poeng og ombooke for andre enn de som eventuelt misser connections på EWR, så lenge flyet kommer seg avsted i dag, og man unngår feltsenger og leirskole på non-Schengen

Ombookes du nå, vil man allikevel komme senere frem til New York, enn hvis flyet kommer seg av sted nå klokken 19
Det er jeg helt enig i, meningen med min kommentar er at man må ha litt tålmodighet. Det hjelper lite med 10 ansatte som prater med pax i gate. I kulissene jobbes det med beste løsning for alle pax, kanskje noen blir booket om, kanskje det ikke er fornuftig i denne situasjonen. Hva som skjer fra EWR blir nok ikke endelig avgjort før flyet eventuelt er i luften. Da jobbes det med å finne løsninger til de som skal videre.
Tålmodighet, tålmodighet
gingo is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 16:08   #37
LNv22
ScanFlyer Gold

LNv22's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
Det er 1 stk SAS ansatt som forsøker å hjelpe alle sammen og det fungerer meget dårlig. En del frustrerte pax og noen meget hissige amerikanere.

Etter lang tid i kø spurte jeg om ombooking men det var ikke mulig da de ikke har noen til å laste av flyet...

Tilbake i Schengen området nå.

Er EBG forøvrig.

To be continued...
Flyet er over fire timer forsinket. Dette er elendig av SAS.

Det var avgang kl. 11 og i det en teknisk feil inntreffer - som de ikke med sikkerhet kan si vil løses med en gang - bør de gi mulighet for ombooking. Dette litt knallharde synspunktet forsterkes naturligvis av SAS sin markedsføring i det siste, hvor *A nettverk og ombooking markedsføres tøft, samt hvordan jeg har opplevd dette hos andre *A selskaper.

Quote:
Originally Posted by Someone

Ja, nå kl 15:50 er kanskje ikke det noe poeng lenger, men det er jo på ingen måte et argument når man bedømmer situasjonen under ett og hvordan dette bør gjøres.
Hadde det argumentet blitt brukt mot meg med en premiumbillett i den ene hånden og *A gullkort i den andre, på vei til et møte i NYC, hadde jeg pent vist til at jeg bevisst valgte en tidlig avgang nettopp for å kunne bli booket om i et tilfelle som dette, og.... at jeg fortsatt står her. Det er med andre ord 100 % fail fra SAS sin side.

Quote:
Originally Posted by Cockpitview
Noe for TRS Travelrights?
Quote:
Originally Posted by LN-MOW
Har du kjøpt aksjer, siden du er så ivrig etter å promotere dem?
Det ville ikke vært det siste spørsmålet i et game show hvor LN-MOW har sine aksjer - for å si det forsiktig - og uten referanse bare til nærværende tråd.
Star Alliance Gold / One World Sapphire

Last edited by LNv22; 21-08-2014 at 16:13.
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2014, 16:50   #38
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by LNv22 View Post

Det ville ikke vært det siste spørsmålet i et game show hvor LN-MOW har sine aksjer - for å si det forsiktig - og uten referanse bare til nærværende tråd.
Hvor LN-MOW 'har sine aksjer' er nå ingen hemmelighet, men jeg er normalt temmelig nøytral i mine meninger i slike saker. Rett skal være rett - uansett hva saken gjelder.

Hvor merkelig det enn høres ut, så prøver man å begrense skadevirkningene ut i fra den informasjonen man til enhver tid har. Det er ingen som sitter på et backoffice med en pervers glede av å herse med kundene, men man må tenke litt praktisk. Som Someone sa, så er det lite poeng i å booke om de som bare skal til NYC. De kommer ikke fortere fram uansett. Når det gjelder de andre, blir det en individuell vurdering.

Det verste man har er en slik 'krypende' forsinkelse. Noen ganger ser man i ettertid at man kunne tatt andre beslutninger, men der og da kan det se litt anneredes ut. Det er nå engang slik at man ikke automatisk booker om alle for noen timers forsinkelse. Det gjør ingen. En kansellering er imidlertid en helt annen sak.

Jeg vet naturlig nok ikke hva som konkret skjer med SK907 nå, men jeg kjenner prosedyrene og organisasjonen og vet at man hele tiden prøver å løse problemene for kundene på best mulig måte. Men det er surt å sitte der og timene blir fort lange ....
Radar Station KGRV3
Old 21-08-2014, 17:16   #39
Cockpitview
ScanFlyer Gold

Unnskyldingen til de reisende om at de gjerne skulle vært booket om men, at det var umulig fordi baggasjen var allerede lastet inn i flyet, er kanskje en smule tynn.

Når samtidig EGB kortet funker like dårlig som å dra opp medlemskort på IKEA, så kan man kanskje være litt mer ydmyk i forhold til tilsvarende hendelser hos andre selskaper.
Spesielt når det i ettermiddag har vært kapasitet ut og videre til EWR med andre selskap.
Fortreffeligheten over å konstatere feil og mangelfull info, dårlig benanning og manglende vilje hos konkurrenter burde kanskje benyttes med større moderasjon ovenfor eget produkt.
Old 21-08-2014, 18:01   #40
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Vel, faktum er at det er 'forsvunnet' temmelig mange passasjerer, så noe skjer ...
Radar Station KGRV3
Reply

Posting Rules