![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
LN-KGL sitt forslag om at SAS (og andre) bør øke MCT på OSL under byggeperioden tror jeg er en svært god ide!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har prøvd meg noen ganger på CPH fra UK og videre til Norge. Ikke akkurat noen behagelig opplevelse selv med ankomst før tid.
Men selv på Værnes må man være obs. SAS til TRD er så som så når det gjelder å være på tid, og skal man til OSY med WF er ikke førstevalget de korteste transfertidene.
![]() |
#24 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Slikt er det ikke nødvendigvis vi som styrer. Mer pnr-info betyr høyere transaksjonskostnader og det er nok LH selv som har valgt ikke å få denne informasjonen. En annen mulighet er at de bruker et annet format i sine pnr'er enn det vi gjør..
På samme måte er det ikke alle selskaper som gir oss tilgang til seteplanen heller. Men gå inn på lufthansas nettsider, så kan du legge inn riktig info der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Star Alliance only.
|
![]()
Ny tid 19:00 på SK907
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da får alle tilbud om ombooking? Siden det er så tidlig mener jeg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ryktes om ingen informasjon om ombooking eller noen representanter fra SAS som har møtt opp for å ta imot og informere berørte pax som nå er tilbake i terminalen!
Er ikke dett noe spesielt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vi fikk ikke tilbud om ombooking men matkupong. De har heller ikke informert om hva som skjer med de som skal videre foreløpig men håper på avgang senere i dag. Vi får se. Tar en øl til jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
...og ringer VG da selvsagt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Mener å ha lest betydelig mengder argumentasjon som gir et litt annet bilde av hva man kan forvente? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Joker
|
![]()
Er vel bare å henvise til SAS sin Instagram profil og be om ombooking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Tradisjonen tro satser de vel på å få alle med samme fly kl. 19.00, og deretter overlate til United å ombooke folk videre med connecting flights.
Tatt i betraktning hvor sent man da vil lande på EWR regner jeg med det blir mange fulle hoteller rundt flyplassen i kveld.. Burde vel ombooket i hvertfall Premiumpax og EBG/EBD til andre flights, men nå er det vel mulig det har skjedd. Ved samme tilfelle selv tidligere i sommer fikk jeg bare en SMS med ny reiserute uten at noen fra SAS var i nærheten ved forsinkelse.. (Er EBD selv..) Om ikke så er det bare å tømme baren på Gullstua.. haha. ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Newcomer
|
![]()
Det jobber helt sikkert andre i kulissene med omboking m.m
De ansatte vil nok aller helst bli kvitt pax fortest mulig, så er det mulig med ombooking med andre selskap blir det nok gjort fortere enn svint ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Ombookes du nå, vil man allikevel komme senere frem til New York, enn hvis flyet kommer seg av sted nå klokken 19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Tålmodighet, tålmodighet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det var avgang kl. 11 og i det en teknisk feil inntreffer - som de ikke med sikkerhet kan si vil løses med en gang - bør de gi mulighet for ombooking. Dette litt knallharde synspunktet forsterkes naturligvis av SAS sin markedsføring i det siste, hvor *A nettverk og ombooking markedsføres tøft, samt hvordan jeg har opplevd dette hos andre *A selskaper. Quote:
Hadde det argumentet blitt brukt mot meg med en premiumbillett i den ene hånden og *A gullkort i den andre, på vei til et møte i NYC, hadde jeg pent vist til at jeg bevisst valgte en tidlig avgang nettopp for å kunne bli booket om i et tilfelle som dette, og.... at jeg fortsatt står her. Det er med andre ord 100 % fail fra SAS sin side. Quote:
Quote:
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire Last edited by LNv22; 21-08-2014 at 16:13. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() Hvor merkelig det enn høres ut, så prøver man å begrense skadevirkningene ut i fra den informasjonen man til enhver tid har. Det er ingen som sitter på et backoffice med en pervers glede av å herse med kundene, men man må tenke litt praktisk. Som Someone sa, så er det lite poeng i å booke om de som bare skal til NYC. De kommer ikke fortere fram uansett. Når det gjelder de andre, blir det en individuell vurdering. Det verste man har er en slik 'krypende' forsinkelse. Noen ganger ser man i ettertid at man kunne tatt andre beslutninger, men der og da kan det se litt anneredes ut. Det er nå engang slik at man ikke automatisk booker om alle for noen timers forsinkelse. Det gjør ingen. En kansellering er imidlertid en helt annen sak. Jeg vet naturlig nok ikke hva som konkret skjer med SK907 nå, men jeg kjenner prosedyrene og organisasjonen og vet at man hele tiden prøver å løse problemene for kundene på best mulig måte. Men det er surt å sitte der og timene blir fort lange .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Unnskyldingen til de reisende om at de gjerne skulle vært booket om men, at det var umulig fordi baggasjen var allerede lastet inn i flyet, er kanskje en smule tynn.
Når samtidig EGB kortet funker like dårlig som å dra opp medlemskort på IKEA, så kan man kanskje være litt mer ydmyk i forhold til tilsvarende hendelser hos andre selskaper. Spesielt når det i ettermiddag har vært kapasitet ut og videre til EWR med andre selskap. Fortreffeligheten over å konstatere feil og mangelfull info, dårlig benanning og manglende vilje hos konkurrenter burde kanskje benyttes med større moderasjon ovenfor eget produkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Flyklapper
|
![]()
Vel, faktum er at det er 'forsvunnet' temmelig mange passasjerer, så noe skjer ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus | Robbiedeluxe | Flyforum | 825 | 02-08-2013 20:56 |
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? | Utflyttet | Småprat | 8 | 15-06-2012 09:01 |
SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør | FlightDeck | Flyforum | 11 | 15-02-2010 23:29 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |