![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2005
Posts: 66
|
![]()
Her kan du se de aller siste utkastene for hvordan den nye flyplassen i Rygge vil bli seende ut. I neste uke blir de siste avgjørende avtalene mellom Forsvaret og Rygge Sivile Lufthavn undertegnet.
Fredrikstad Blad Gir arbeid til 400 og trafikkprognosene tilsier opp mot 1,6 millioner passasjerer årlig. Flyplassen er tiltenkt et norsk, nordisk og europeisk rutenett. ![]() Fredrikstad Blad |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Er liksom ikke så store arkitektoniske krumspringene. Firkanta bygg, parkeringsplass, rullebane, og terminal med monitorer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
800000 pax første år? Har de begynt å tro på julenissen i Østfold? Interkontinetal rute også? Ja lykke til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,636
|
![]()
Hvor langt unna Rygge ligger Østfoldbanen? Kan det bli "Flytog" til Rygge også? Uansett vil jo ikke en busstur dit bli så ille, ikke spesielt mye lenger dit fra Oslo enn til OSL og veiene er blitt atskillig bedre med årene.
__________________
Upcoming flights: JUN OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95, ARN-BRU SN 320, BRU-ATH A3 32N, ATH-CFU A3 321, CFU-ATH A3 321N, ATH-WAW A3 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Øsfoldbanen går gjennom sentrum av Moss - eller mer korrekt: svært nær havna med Bastøyferjene. Og derfra er det langt til Rygge!
![]()
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Akkja, hvis FR etablerer seg med base, er det en sjanse. Om de gjør det er en annen sak. Kan ikke tenke meg andre. Charter tror jeg ikke på, for nær OSL.
Tross alt det bor en mange folk sydøst for Oslo også, svenskegrensa er nær ved. Men kan ikke se andre enn FR. EZY bruker ikke slike flyplasser. IC er bare å le av. Fraktflyplass ?? Planene er jo så høytflygende at det nesten virker som kontrakten til FR ligger i safen ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
|
![]()
Ja det er fremdeles lov i dette landet å være optimist ! Torp lenge leve!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,935
|
![]()
Coast Air?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
|
![]() Quote:
![]()
__________________
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Men som vi har vært inne på før: hvis det bare blir Ryanair, kan man lure på hvor intektene skal komme fra. Ryanair betaler vel "ingenting", og parkeringsinntektene må det vel være en grense for hvor store man kan gjøre.
![]()
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Har jo funket på mange knøttsmå flyplasser i Europa, Treviso f. ex. Aner ikke hvordan, men med stort volum ??
Taxfree, pølsebuer, parkering etc. etc. Skavsta dro jo rett til himmels........ Andre kom etter.... Samme med Hahn. Noen tør, rest follow the leader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Så var det dette med befolkningsgrunnlag i "uplandet" da
/G |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Er da et stort nedslagsfelt for Rygge, men jeg tror dessverre at trafikken derfra vil gå på bekostningen av Torp og Gardermoen, noe som ikke er fullt så bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 179
|
![]()
Østfoldbanen går ikke så langt unna. Banen ligger rett syd for E6 - Rygge jernbanestasjon ligger vel bare ca. 1 km sør for rullebanens vestre ende, men det betyr at det blir for langt å gå for folk flest med bagasje etc. Flyplassen må nok sette opp en liten buss for å kjøre passasjerene de siste metrene fra stasjonen til terminalen. Jeg vet ikke om terminalbygget skal ligge på nord- eller sørsiden av rullebanen. Avhengig av hvordan veiene er og hvor terminalbygget ligger blir det vel snakk om 2-10 minutter i buss.
Togene går fra Oslo S hver hele time og det tar ca. 50 minutter til Rygge stasjon. Inklusive busstransport de siste metrene blir det da ca. 1 time reise fra Oslo S til terminalbygget. Det er 3 ganger lengre tid enn Oslo S - Gardermoen. Dersom det skal bygges nytt spor forbi terminalbygget og nytt stasjonsområde blir det veldig dyrt. Tror nesten det hadde vært billigere å bygge en tunell eller overbygd bro fra dagens stasjon til terminalbygget med rullebånd, men selv det hadde vært veldig dyrt i forhold til passasjergrunnlaget. Men en terminalbuss-løsning er jo billig og grei og kan jo komme så fort noen får tid til å planlegge det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Slik blir nye Gardermoen | Concorde | Flyforum | 83 | 21-04-2010 08:35 |
Slik blir Norwegian nye fly (benplass, nye stoler m.m.) | seatsniffer | Flyforum | 43 | 22-05-2009 15:21 |
Slik blir nye Gardermoen | sail4fun | Flyforum | 75 | 17-04-2009 11:19 |
Flyseelskapene klager på den nye BKK flyplassen | Farmer | Flyforum | 7 | 01-11-2006 14:09 |
Endelig åpning av den nye flyplassen i BKK | Farmer | Flyforum | 3 | 07-08-2006 00:05 |