Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-01-2012, 14:01   #21
jb1
ScanFlyer Rusty

Default Re: Airbus 388 F OSL-FRA-NRT/retur

Ja, dusj i loungen maatte det jo minst vaere.
Old 11-01-2012, 20:53   #22
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Konklusjon.
Har nå sendt mail til Lufthansa for å takke crewet. Jeg synes virkelig de fortjener den rosen jeg har gitt her. Kan ikke gjenta det nok, crewet var virkelig bra. Purseren spøkte med at han ikke ville se meg på en stund fordi han skulle på ferie. Men jeg sa jeg ikke skulle ut å fly på en stund så blir vel en stund til uansett tenker jeg.

Dette var en vesentlig bedre opplevelse enn det gamle produktet jeg fløy med i august og crewet var vesentlig bedre. Muligens de har begrenset matutvalget en liten smule, men til gjengjeld fikk jeg servert mye bedre mat denne gangen. Mulig Lufthansa har gitt airbus 380 til det beste de kan grave frem av kabinpersonell. Dette kan måle seg med Swiss. Med godt bakkeprodukt i FRA så er flightene uten svake punkt.

Intraeuropeisk business med Lufthansa er dessverre en annen historie. Man fikk mye bedre mat i Y for 10 år siden. Man bør vurdere noe annet for intraeuropeisk business. Her er nok Swiss, Austrian og SAS en del bedre og med de to førstnevnte får man tilgang til first class terminal, med SAS får man tilgang til first class loungen med inbound F med Lufthansa. Men first class terminal er veldig bra og det å komme fra en interkontinental flight for så å gå til first class terminalen er nok mer seamless enn å knote seg igjennom flyplassen. Og det er veldig deilig å vite at man bare blir kjørt til flighten når den tid kommer. Om US Airways tillater enten ZRH eller VIE og til OSL så er nok det veien å gå for å maksimisere opplevelsen. Uff nå høres jeg bare ut som en bortskjemt drittunge. Får vel komme meg ut på en Y flight snart...
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2012, 21:25   #23
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Takk for en flott rapport
Morro å dra på tur når man er så fornøyd med crewet også.
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2012, 23:23   #24
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Bra rapport. Hvordan var temperaturen og luften ombord?

Når jeg fløy med A380en for et år siden var det helt håpløst dårlig. Virket som de tykke teppene foran og bak kabinen stoppet all ventilasjon, og temperaturen lå på 26C. Det var så man var fristet til å legge seg på badet som føltes svalt. Sirkulasjonsproblemet var også merkbart når de åpnet gardinen, da kunne man kjenne at det kom friskere luft inn i kabinen. Loaden var da 8/8.

Old 12-01-2012, 00:21   #25
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post

Når jeg fløy med A380en for et år siden var det helt håpløst dårlig. Virket som de tykke teppene foran og bak kabinen stoppet all ventilasjon, og temperaturen lå på 26C. Det var så man var fristet til å legge seg på badet som føltes svalt. Sirkulasjonsproblemet var også merkbart når de åpnet gardinen, da kunne man kjenne at det kom friskere luft inn i kabinen. Loaden var da 8/8.

Opplevde ikke temperaturen og lufta ombord som noe spesielt ubehagelig. Men ja kan ha noe å si på loaden. Det var helt greit å sove i pysjen man fikk utdelt uten noen store problemer. Ikke for varmt og ikke for kaldt heller. Mulig de har rettet dette opp siden du fløy for ett år siden?

Takker for hyggelige tilbakemeldinger fra alle her.
Old 12-01-2012, 00:53   #26
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:

Er du i F justerer de mer enn gjerne temperaturen
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2012, 00:38   #27
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Virket ikke som en spesielt masochistisk måte å reise på

Trodde nye F hos Lufthansa hadde separate senger ved siden av setet?
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2012, 00:58   #28
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Virket ikke som en spesielt masochistisk måte å reise på

Trodde nye F hos Lufthansa hadde separate senger ved siden av setet?
Boeing 747ene som har nye seter har det, ingen av de andre flytypene har det. Uansett så er Airbus 380 en svært behagelig måte å reise på.
Old 15-01-2012, 14:01   #29
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Er du i F justerer de mer enn gjerne temperaturen
Ja, dersom de får det til. De forsøkte og beklaget, og kom ned til 26C fra 28C. Og som nevnt - helt stillestående luft så noe galt en eller annen plass var det. Temperaturen og lufta var som nevnt MYE bedre bare man fikk forbid de tykke gardinene som "forselglet" f-kabinen.

Var også en visitt på flightdeck, og der viste instrumentene 25C i aft-business. I cargo var det 16-18C, mulig man skulle tatt med dyna ned i kjelleren

Old 15-01-2012, 15:16   #30
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Ja, dersom de får det til. De forsøkte og beklaget, og kom ned til 26C fra 28C. Og som nevnt - helt stillestående luft så noe galt en eller annen plass var det. Temperaturen og lufta var som nevnt MYE bedre bare man fikk forbid de tykke gardinene som "forselglet" f-kabinen.

Var også en visitt på flightdeck, og der viste instrumentene 25C i aft-business. I cargo var det 16-18C, mulig man skulle tatt med dyna ned i kjelleren
Men som sagt så var det null problem med mine flygninger nå så mulig det var et teknisk problem på det faktiske flyet du fløy med. Det ble sikkert rapportert inn etter landing i FRA så teknikerne kunne ta over.

Jeg greide å ødelegge IFE skjermen på setet mitt da jeg fløy Airbus 346 i sommer til ICN i F på LH. Ble skikkelig redd for at jeg måtte betale masse penger, men neida, kabinbetjeninga sa at det var mat for teknikerne å reparere.

Last edited by Hypern; 15-01-2012 at 15:22.
Old 16-01-2012, 21:56   #31
Airbus 330
ScanFlyer Dusty

Airbus 330's Avatar

Man har ganske god utsikt derifra og man kunne se ned på det håpløse charterfolket som trasket ombord til Las Palmas.

Tåpelig kommentar synes jeg, ikke alle som har råd slikt som deg vettu til å reise flott og fint.....
Airbus 330 is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2012, 22:03   #32
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Airbus 330 View Post
Man har ganske god utsikt derifra og man kunne se ned på det håpløse charterfolket som trasket ombord til Las Palmas.

Tåpelig kommentar synes jeg, ikke alle som har råd slikt som deg vettu til å reise flott og fint.....
Du skal si deg en ting, 95% av tia reiser jeg ikke så flott. Men jeg roer meg ned og stormer ikke frem til gaten selv om jeg er i Y. Flyet går neppe før uansett og jeg respekterer boarding av seterad. Men ja jeg skal innrømme at jeg noen ganger ser ned på charterfolket. Det er jo helt ville tilstander på non Schengen på OSL når et fly til Hurghada eller Antalya skal avgårde. Og US Airways gir deg jo råd til å reise så flott. Hadde aldri i verden greid å betale en fullpris F billett med Lufthansa...

Last edited by Hypern; 16-01-2012 at 22:07.
Old 17-01-2012, 01:26   #33
Robin882
ScanFlyer Gold

Robin882's Avatar

Flott rapport! Artig lesing.
Et spm, sånn BOSE headset som man har tilgjennelig på First i LH, er det noe man låner eller får man dem?

Min flysamling Her

Robin882 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2012, 07:33   #34
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Robin882 View Post
Flott rapport! Artig lesing.
Et spm, sånn BOSE headset som man har tilgjennelig på First i LH, er det noe man låner eller får man dem?
Tror nok det er til låns ja, man får kjøpt dem i Duty Free ombord. Og de har vel dessuten spesielle plugger tilpasset for fly.
Old 18-01-2012, 15:28   #35
eirikma
>>>>><<<<<

eirikma's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Tror nok det er til låns ja, man får kjøpt dem i Duty Free ombord. Og de har vel dessuten spesielle plugger tilpasset for fly.
Stemmer det. De har ikke batteri for Noise Cancelling, slik som de man kan kjøpe har, men jeg tipper at den tredje pluggen - som de du får låne hos LH er utstyrt med, i tillegg til de to andre - er for å drive det systemet. Fungerte for øvrig veldig bra på B747 sin F, dog med noe vrien tilkobling (inn under armlenet mot senga, ved hoften). Kunne sikkert ha reist meg for å koble det til, men satt så behagelig i setet at jeg valgte å gjøre det på den harde måten.

For øvrig sitter jeg igjen med et stort smil, jeg også. Super rapport!
Old 18-01-2012, 16:05   #36
Robin882
ScanFlyer Gold

Robin882's Avatar

Quote:
Okey, som jeg trudde. Så til del 2 av spm. Jeg regner med de ikke kaster dem etter hver flight, vasker de dem da? Er det ikke litt ekkelt å få et brukt headset på Firsk Class liksom?

Min flysamling Her

Robin882 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2012, 16:30   #37
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Robin882 View Post
Okey, som jeg trudde. Så til del 2 av spm. Jeg regner med de ikke kaster dem etter hver flight, vasker de dem da? Er det ikke litt ekkelt å få et brukt headset på Firsk Class liksom?
Jeg regner med at de har gode renholdsrutiner for alt som brukes av pax. Men som regel holder det å dra en desinfiserende våtserviett på headsett da.
Old 19-01-2012, 22:30   #38
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Lå et mystisk brev her i postkassa helt anonymt med poststempel Liverpool. Ante ikke hva det kunne være, men så åpnet jeg det. Lufthansa takket meg for min tilbakemelding for mine flygninger til og fra NRT og at de har sendt tilbakemeldingen ang crewet videre til riktig avdeling og at de håpet at mine flygninger i fremtia med Lufthansa ville bli like bra.

Trodde det ikke var vanlig å sende slikt med snailmail, trodde jeg ville få en generisk tilbakemelding via epost. Hyggelig gest! Nå vet jeg ikke om crewet får tilbakemeldingen min i det hele tatt, Lufthansa mottar jo titusenvis av henvendelser hver dag, men om de får det så er det vel fortjent!
Old 19-01-2012, 23:37   #39
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Nå vet jeg ikke om crewet får tilbakemeldingen min i det hele tatt, Lufthansa mottar jo titusenvis av henvendelser hver dag, men om de får det så er det vel fortjent!
Vet ikke med LH, men BA sender slike tilbakemeldinger til de crewmedlemmene det gjelder. Det er bekreftet av opptil flere BA-crewmedlemmer på Flyertalk.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2012, 22:15   #40
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Takk for bra rapport. Trodde Lh hadde kuttet ut "D" champis for godt, men kanskje det ble for dyrt med Lp m pga alle us air passagerene
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules