![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I nedenstående artikkel i E24 kommenteres en annonse som Norwegian har hatt ute denne uken ang. bedre benplass. Selv om det ikke etter flyutskiftningen blir noen ballsal hos Kjos, så er da 8 cm 8 cm.
Det artigste å lese er SAS som ikke er imponert, og som i følge seg selv ikke har slike gamle trange B737-300. Nei, de har ikke gamle 737-300, men hvis de kikker litt i flåteoversikten så kanskje de finner ut at det finnes noen - 500 og -400 versjoner. Ser de lenger ned, så kanskje de finner noen MD´er av ymse slag som heller ikke lukter fabrikknye. Artikkelen sier også at SAS vil få 19 fabrikknye Boeingfly i år - jeg trodde det var snakk om en håndfull de skulle motta jeg!? De kan vel kanskje si at de snakker om SAS Norge, men det blir jo litt feil slik situasjonen er nå! http://e24.no/medier-og-reklame/rekl...cle3081252.ece VC-10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Jeg var ikke akkurat kjempe imponert over SAS sin respons...men saa er det ikke ofte lenger at jeg er imponert over SAS...og jeg har sittet alltfor trangt hos SAS (og oensket meg minst 6 av de 8 cm Kjos lover)....
![]() |
#23 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() Johansen tenkte nok på Bombardier .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Men DY installerer vel egentlig ikke de nye setene fordi de ønsker å gi sine kunder bedre plass til beina? De gjør det selvfølgelig fordi de nye setene veier mindre, enklere å rengjøre/klargjøre for neste flight osv osv, og dermed sparer de kostnader og kan tjene mer penger. Smart er det vel uansett
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Flyklapper
|
![]()
Her får de både i pose og sekk, ja ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så lenge setene er behageligere for passasjerene så er det knekkende likegyldig hva grunnen DY har. I motsetning til et annet selskap med blå skinnseter, så ser ikke Norwegian kabin ut som et tivoli (og nå skal også klistrelappene vekk hos DY, når vil SAS få vekk sine lapper?).
Om litt over tre uker blir det en DY-fri weekend til Nice (og Bagnols-en-Forêt) for min del - og det blir underveistester av Lufthansa (A320/A319), Swiss (A319) og SAS har satt opp en B736 på leggen ZRH-OSL. Frykter ikke knyttenevetesten for de to første selskapene, mens minigrisen kan være trang med sine 120 seter (med mindre at en får et nødutgangssete da).
![]() |
#27 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Vel den -800 som jeg floey OSL-CPH rett foer jul (en av UX - Air Europa maskinene) var ubehagelig trang...langt trangere enn noe av det jeg er vant til her borte (Alaska, Southwest, United etc.).
![]() |
#29 |
Flyklapper
|
![]()
UX-setene er smalere .. det kan jeg skrive under på! Hoftebredden min er slik at jeg lett kjenner forskjell på UX'ene og de andre ...
734 har nok 34 tommer i fremre del ja - fløy en slik da jeg var over sist, og det var en HELT annen opplevelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Bredden paa setet er ikke noe problem for meg...men her var det ikke snakk om noe knyttneve...ikke engang en Beaglepote ville faa plass der....
![]() |
#31 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fløy en UX-maskin i Februar til LPA, forferdelige seter, klarte overhodet ikke slappe av...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
http://feed.ne.cision.com/client/way...fn=wkr0011.pdf |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Imponerende å se hvor dyktige DY er til å selge inn slike nyheter til pressen. Det tar jo flere år før dette blir en realitet på hele flåten, men de har oppnådd at "hvermanssen" allerede mener å vite at DY KUN har nye fly med slike seter.
Man kan ikke annet enn å bli imponert! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja, det finnes intern SAS-info med bilder av nytt interiør osv osv. Igjen er det synd at de ikke klarer å skape positiv mediaomtale om noe slikt, på samme måte som DY. SAS lærer aldri.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Troverdighetsproblemet kommer når mommi og moffi reiser med DY til AGP om 2 uker og finner at det Kjos sier ikke stemmer. Og det merkes....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Flyklapper
|
![]()
Mistenker det samme. Og de er utdødd. Det er vel en 3-4 738'er som fortsatt har Euro-konfig, det er vel det hele.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Samtlige 737-600 i Norge har nå 120 seter, og dette er hele 17 seter mer enn når de ble introdusert på det norske markedet. Det er helt klart disse 103-seterne E24 har fått målene sine fra. Bare som en liten digresjon, samtlige av SAS' websider greier ikke å oppgi det antallet det er av seter i 737-600en:
www.SAS.no: 112-116 www.SASgroup.net: 123 www.SASflightops.com: EURO 91-103 DOM. 116-134 www.SAS.se: ingen infomasjon om flåten (det jeg fant da) www.SAS.dk: bare egne (dk), IC og Cimber blir oppgitt www.flysas._____: her vises bare IC-flåten, og det er direkte merkelig å vise bare disse store under f.eks. www.flysas.be - ikke en eneste av slike kommer innom BRU, men derimot det meste annet av metall med SAS på.
![]() |
#40 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Maybe I am slow... Skånevik sier de vil få mellom 31-32 tommer som pitch i sine nye 738. Jeg kan ikke skjønne hvordan de kan ha bedre pitch enn andre flyselskaper som har langt færre seter i identiske maskiner?
SAS har 176 seter i sine 800, mens DY skal ha 186 seter i sine 800. Hvordan kan da DY få langt bedre pitch? Uten å være tallknuser eller ingeniør er dette vanskelig logikk... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Slik blir nye Gardermoen | Concorde | Flyforum | 83 | 21-04-2010 08:35 |
Slik blir nye Gardermoen | sail4fun | Flyforum | 75 | 17-04-2009 11:19 |
Nye stoler i Economy class | MD11 | Flyforum | 10 | 09-01-2008 16:10 |
*SPEKULASJONSTRÅD*: Norwegian: Nye fly - nye destinasjoner | stripes | Flyforum | 56 | 20-11-2007 22:03 |
Slik blir den nye flyplassen | X-BU | Flyforum | 15 | 30-01-2006 09:25 |