![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
|
![]()
I nedenstående artikkel i E24 kommenteres en annonse som Norwegian har hatt ute denne uken ang. bedre benplass. Selv om det ikke etter flyutskiftningen blir noen ballsal hos Kjos, så er da 8 cm 8 cm.
Det artigste å lese er SAS som ikke er imponert, og som i følge seg selv ikke har slike gamle trange B737-300. Nei, de har ikke gamle 737-300, men hvis de kikker litt i flåteoversikten så kanskje de finner ut at det finnes noen - 500 og -400 versjoner. Ser de lenger ned, så kanskje de finner noen MD´er av ymse slag som heller ikke lukter fabrikknye. Artikkelen sier også at SAS vil få 19 fabrikknye Boeingfly i år - jeg trodde det var snakk om en håndfull de skulle motta jeg!? De kan vel kanskje si at de snakker om SAS Norge, men det blir jo litt feil slik situasjonen er nå! http://e24.no/medier-og-reklame/rekl...cle3081252.ece VC-10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,875
|
![]()
Jeg var ikke akkurat kjempe imponert over SAS sin respons...men saa er det ikke ofte lenger at jeg er imponert over SAS...og jeg har sittet alltfor trangt hos SAS (og oensket meg minst 6 av de 8 cm Kjos lover)....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,410
|
![]() Quote:
![]() Johansen tenkte nok på Bombardier .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Men DY installerer vel egentlig ikke de nye setene fordi de ønsker å gi sine kunder bedre plass til beina? De gjør det selvfølgelig fordi de nye setene veier mindre, enklere å rengjøre/klargjøre for neste flight osv osv, og dermed sparer de kostnader og kan tjene mer penger. Smart er det vel uansett
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,410
|
![]()
Her får de både i pose og sekk, ja ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Så lenge setene er behageligere for passasjerene så er det knekkende likegyldig hva grunnen DY har. I motsetning til et annet selskap med blå skinnseter, så ser ikke Norwegian kabin ut som et tivoli (og nå skal også klistrelappene vekk hos DY, når vil SAS få vekk sine lapper?).
Om litt over tre uker blir det en DY-fri weekend til Nice (og Bagnols-en-Forêt) for min del - og det blir underveistester av Lufthansa (A320/A319), Swiss (A319) og SAS har satt opp en B736 på leggen ZRH-OSL. Frykter ikke knyttenevetesten for de to første selskapene, mens minigrisen kan være trang med sine 120 seter (med mindre at en får et nødutgangssete da).
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,875
|
![]()
Vel den -800 som jeg floey OSL-CPH rett foer jul (en av UX - Air Europa maskinene) var ubehagelig trang...langt trangere enn noe av det jeg er vant til her borte (Alaska, Southwest, United etc.).
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,410
|
![]()
UX-setene er smalere .. det kan jeg skrive under på! Hoftebredden min er slik at jeg lett kjenner forskjell på UX'ene og de andre ...
734 har nok 34 tommer i fremre del ja - fløy en slik da jeg var over sist, og det var en HELT annen opplevelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,875
|
![]()
Bredden paa setet er ikke noe problem for meg...men her var det ikke snakk om noe knyttneve...ikke engang en Beaglepote ville faa plass der....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2008
Location: OSL/ENGM
Posts: 710
|
![]()
Fløy en UX-maskin i Februar til LPA, forferdelige seter, klarte overhodet ikke slappe av...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Quote:
http://feed.ne.cision.com/client/way...fn=wkr0011.pdf |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Imponerende å se hvor dyktige DY er til å selge inn slike nyheter til pressen. Det tar jo flere år før dette blir en realitet på hele flåten, men de har oppnådd at "hvermanssen" allerede mener å vite at DY KUN har nye fly med slike seter.
Man kan ikke annet enn å bli imponert! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Ja, det finnes intern SAS-info med bilder av nytt interiør osv osv. Igjen er det synd at de ikke klarer å skape positiv mediaomtale om noe slikt, på samme måte som DY. SAS lærer aldri.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Troverdighetsproblemet kommer når mommi og moffi reiser med DY til AGP om 2 uker og finner at det Kjos sier ikke stemmer. Og det merkes....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,410
|
![]()
Mistenker det samme. Og de er utdødd. Det er vel en 3-4 738'er som fortsatt har Euro-konfig, det er vel det hele.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Samtlige 737-600 i Norge har nå 120 seter, og dette er hele 17 seter mer enn når de ble introdusert på det norske markedet. Det er helt klart disse 103-seterne E24 har fått målene sine fra. Bare som en liten digresjon, samtlige av SAS' websider greier ikke å oppgi det antallet det er av seter i 737-600en:
www.SAS.no: 112-116 www.SASgroup.net: 123 www.SASflightops.com: EURO 91-103 DOM. 116-134 www.SAS.se: ingen infomasjon om flåten (det jeg fant da) www.SAS.dk: bare egne (dk), IC og Cimber blir oppgitt www.flysas._____: her vises bare IC-flåten, og det er direkte merkelig å vise bare disse store under f.eks. www.flysas.be - ikke en eneste av slike kommer innom BRU, men derimot det meste annet av metall med SAS på.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 244
|
![]()
Maybe I am slow... Skånevik sier de vil få mellom 31-32 tommer som pitch i sine nye 738. Jeg kan ikke skjønne hvordan de kan ha bedre pitch enn andre flyselskaper som har langt færre seter i identiske maskiner?
SAS har 176 seter i sine 800, mens DY skal ha 186 seter i sine 800. Hvordan kan da DY få langt bedre pitch? Uten å være tallknuser eller ingeniør er dette vanskelig logikk... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Slik blir nye Gardermoen | Concorde | Flyforum | 83 | 21-04-2010 08:35 |
Slik blir nye Gardermoen | sail4fun | Flyforum | 75 | 17-04-2009 11:19 |
Nye stoler i Economy class | MD11 | Flyforum | 10 | 09-01-2008 16:10 |
*SPEKULASJONSTRÅD*: Norwegian: Nye fly - nye destinasjoner | stripes | Flyforum | 56 | 20-11-2007 22:03 |
Slik blir den nye flyplassen | X-BU | Flyforum | 15 | 30-01-2006 09:25 |