![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Sep 2007
Posts: 34
|
![]()
Den godeste Kjos har vel neppe tenkt å kjøpe inn nye fly for å la de stå på bakken, så dermed skulle det vel være duket for noen nye spennende destinasjoner i årene som kommer! Hva kan vi vente oss/håpe på? Noen forslag/drømmer fra undertegnede er:
Barcelona fra BGO/SVG/TRD: Barcelona er vel brukbart dekket fra Oslo, men dette må da være en by med potensiale fra distriktsbyene? Synes å huske noe om at det er vanskelig å få slots her, men lov å håpe. BGO-CPH: SAS har monopol og priser deretter. Problemet her er vel at mye av trafikken er matetrafikk til SAS intercontinental. AMS fra BGO/SVG/TRD: Mener å huske at DY skal ha fått tildelt slots her, men er ikke sikker. Stor trafikk fra mange flyplasser, men også her er vel mye av trafikken materafikk til KLMs interkontinentale ruter BGO-Munchen el Frankfurt: Dersom en bergenser har lyst å fly Lufthansa interkontinentalt må han gjennom to kortruter først (via OSL el CPH). Neppe marked for en rute kun for dette, men Munchen er vel en destinasjon som kan være interessant i seg selv også. Frankfurt har jo mye finansvirksomhet, og dermed et mulig grunnlag for en forretningsrute. Milano fra BGO/SVG/TRD: Mye samme argumentasjon som Barcelona, her er vel også flyplasstilgangen bra. Men helst ikke til Bergamo slik Ryanair gjør... Tilslutt en litt mer usannsynlig drøm; DUBAI Dubai tror jeg blir et enormt marked i tiden som kommer, men distansen er vel litt i overkant av hva man kan legge ut på med en 737-800 i følge Boeing. Warsawa er derimot innenfor rekkevidde; kanskje man kan lage en rute fra Warsawa med gjennomgående booking til norske (og andre) destinasjoner? Spørsmålet er vel hvordan et lavpriskonsept og 737 passer inn i folks tankesett rundt en såpass lang flytur. Dette var noen forlag fra meg; kjør debatt! PS! Dersom denne tråden finnes fra før er det fint om mod kan linke denne opp mot eksiterende tråd :-p |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,852
|
![]()
Mine meninger:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Eller tror jeg man kan forvente endel nye ruter fra Stockholm (FlyNordic) og spesielt Warsawa. Og det er vel en stor sannsynlighet for flere ruter fra både Oslo og resten av landet til Kanariøyene |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,600
|
![]()
Ettersom Norwegian har beveget seg på nedsiden av Middelhavet allerede, tror jeg Cairo vil være en aktuelle destinasjon. Da fra Oslo. Flere ruter fra andre norske byer kan komme, BGO/SVG-BCN er absolutt mulig som det nevnes. Oslo - Athen bør også komme. Den er dårlig dekket.
__________________
Upcoming flights: APR WAW-MUC LH 319, MUC-ARN LH 320, ARN-VIE OS 321, VIE-WAW OS E95, GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Man har snakket om Ålesund en tid nå? Bør vel snart opp. Mye fulle fly opp og ned der.
Afrika bør være interesant å utvide. Agadir i Marokko. Kanskje Tunisia. Eller kanskje aller helst Egypt. Ellers har jo Øst-Europa vist seg som en slager, hva med Bratislava og Ljublijana ? Sofia bør også være en mulighet? Kiev hadde vært knall! Sarajevo må være en interessant mulighet. Av greske øyer er vel bare Kreta og Rhodos dekket opp - hva med Skiathos eller andre av de ikke aller ministe øyene? Ellers kan man se for seg at man øker kapasiteten til populære steder. Markedet for Kroatia virker å være voksende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
Posts: 888
|
![]()
Noe som er fakta er at Norwegian starter direkte rute OSL - LYR to ganger i uka fra 13.mars 2008.
Der skal de nye flyene som kommer brukes, så får vi se hvor de vil bruke de ellers. Avreise fra OSL på Torsdager og Søndager. http://ip.norwegian.no/ip/FareCalendarExecAction.aspx?SkipDaysLeft=5&D_C ity=OSL&A_City=LYR |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,706
|
![]()
Jeg setter pengene mine på SVG-BCN.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2006
Location: ENVA
Posts: 133
|
![]()
Gi meg OSL - LCA
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,454
|
![]()
Trondheim-Paris
Trondheim-Berlin/Munchen/Hamburg
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
|
![]()
Gode ideer som dere alle kommer med ..
![]() Personlig har jeg troen på Oslo - Athen som kan dekke et stort marked da det spesielt er populært å seile i Hellas , Bergen - Edinbourgh som WF har hatt suksess med før men som ble nedlagt pga kapasitet flyttet til Bergen - Tromsø og det er vel også å forvente at det blir BGO/SVG- BCN når man får tildelt slots. Kjoseren kommer vel også til å se mot Øst - Europa fra OSL får vi håpe, da gode forslag er nevnt tidligere i tråden..! Spennende ihvertfall blir det å se hva de foretar seg i framtiden ![]() Go Norwegian !!
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Athen vil gå fra Rygge. Selv drømmer jeg om KIEV!!!!!!!!!!!!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Barcelona-ruten skal testes fra Rygge før den åpnes fra andre stasjoner. Likevel: Barcelona er nok ikke førsteprioritet fra Bergen, Stavanger eller Trondheim. Det er veldig vanskelig å få slots på Barcelona, og dessuten er folk mye mer betalingsvillige til Sør-Spania og til øyene. Derfor økes heller trafikken på Alicante-Murcia og Malaga. Dessuten er jo Bergen-Las Palmas allerede presentert, og en slik rute kommer også fra Trondheim.
Videre er flere ruter til Nord-Afrika høyaktuelle i forbindelse med at flåten utvides med nye Boeing 737-800, som har lenger rekkevidde. Ruten til Marokko har blitt tatt svært godt i mot - faktisk så godt at det ikke er en fare ved å flytte den fra Gardermoen til Rygge. I Nord-Afrika er er det generelt ganske mye lettere å slots enn f.eks. Spania. Ruter fra Tyskland nevnes her og disse går bra, særlig Oslo-Berlin. De andre rutene fra Oslo til Tyskland går også greit, men ikke så bra at det er snakk om å åpne ruter fra Bergen, Stavanger og Trondheim til Tyskland. Det er så vidt at Bergen-Berlin går, for eksempel. Bergen-Hamburg er allerede testet ut, det samme er Bergen-Manchester - begge med svake resultater. London-rutene går meget bra over hele fjøla - utrolig mange briter som bruker rutene. Derfor kommer Tromsø-London og Stavanger-London. Det blir spennende å se hvordan responsen på Gatwick-tilbudet blir - Norwegian har i alle fall tre daglige til London fra Oslo og to fra Bergen. Det er meget bra! Jeg tviler sterkt på en rute fra Bergen til København, slik det her nevnes. Norwegian har slitt ganske mye med innenlandsruter og ruter ut i Skandinavia, med unntak av "bankers"-rutene fra Oslo til Bergen, Stavanger og Trondheim. Disse er pengemaskiner, med unntak av at det er for mange frekvenser på alle ruter mandager, tirsdager og onsdager. Oslo-København er så vidt kommet på bena og Oslo-Stockholm sliter ennå. Et gjennomgående problem er yielden på disse rutene. Kabinfaktoren er generelt ganske bra innen Skandinavia, med unntak av Bergen-Stavanger-ruten. Rutene mellom Norge og Polen går svært bra. Her kommer det nok enda flere økninger, sammen med en liknende satsing mellom Polen og de andre skandinaviske landene. De vellykkede rutene fra Norge vil nok dukke opp i Sverige også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,852
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
|
![]()
Hadde første flygning med XL maskinen til Marrakesh i dag. Fullt hus så den ruten kan nok bli en suksess, og flere Afrika/Midtøsten ruter vil nok komme :-p
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2005
Location: Stjørdal Norway
Posts: 59
|
![]()
TRD/BGO/SVG - BURGAS/VARNA. (Og gjerne to turer i uken fra OSL. Onsdag og Lørdag)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,852
|
![]() Quote:
Ellers ser det ut som om Norwegian og Sterling tar mye av helgeturene til København når jeg ser på prisene for fra Oslo er de i snitt nesten dobbelt så høye på fredager kontra resten av uken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
tipper OSL-KEF og mer ruter fra andre plasser enn OSL.
men er ikke mye av grunnen til disse flykjøpene samt opsjonene en langsiktig plan for å selge de videre til en dyr penge til andre flyselskaper (slik som norwegian gjorde fra ryanair og lærte seg den leksa)??
__________________
Upcoming flights; mange! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,367
|
![]() Quote:
Ellers vil jeg tippe at DY kommer til å satse på Kanariøyene i bøtter og spann neste vinter; det blir sikkert oftere fra OSL både til LPA og Tenerife. Kanskje også en av de andre øyene. Ser også for meg at Madeira kommer. I tillegg til at flere norske byer få DY- rute til LPA. Men ikke minst tipper jeg at CPH og ARN får DY- rute dit og kanskje en annen svensk by også?Blir helt sikkert mer Polen også.:wink Er ikke CPH og ARN dårlig dekket med annet enn charter til Kanariøyene?
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ønsker og spekulasjoner om nye Norwegian-destinasjoner | SQ321 | Småprat | 19 | 14-07-2017 10:16 |
Nye destinasjoner... | Turtle | Bilder & foto | 13 | 07-04-2010 23:48 |
Slik blir Norwegian nye fly (benplass, nye stoler m.m.) | seatsniffer | Flyforum | 43 | 22-05-2009 15:21 |
Nye intercont-destinasjoner? | RIBRO | Flyforum | 55 | 08-09-2008 08:12 |
BT med nye destinasjoner | The Ticketor | Flyforum | 0 | 24-10-2007 16:36 |